#gts1000

nog 1 dan als liefhebberondermekaar :)
full
 
Hahaha.. _O- .ik volg je op het bus-forum! Zoeen ombouw staat erg hoog op mijn bucketlist.
Maar heb mijn voorgenomen om een project tegelijk te doen.
Of de GTI motor of bak moet het begeven, dan ligt de prio iets anders.. :+
 
Haha ha we draaien het even om mijn motor rijd nu tijd nu voor de bus die rijd dus al 2 jaar niet

Hoop op rond april of mei of juni juli _O-
 
Met de laser een opzetje gemaakt om het midden op diverse plekken van het frame af te tekenen....
Toen schaatsen en pindakaas gegeten... ;)
full
 
De oplossing wordt zoals afgebeeld. De schobreker komt horizontaal boven het versnellingsbak gedeelte van het motorblok (boven de startmotor en dynamo), en zal met het bovenste oog afsteunen op een nog te maken beugel in het midden van het frame.
De orginele bevestiging van de schokbreker op het frame blijft bestaan, maar wordt nu het scharnierpunt van het link systeem.
De achterbrug krijgt een push rod die de beweging van de achterbug doorgeeft aan het link systeem.

Ik ben nog wel even bezig om de juiste ratio in het linksysteem te krijgen, maar voor nu weet ik wat het uberhaupt gaat worden.
 
Weer ff bezig geweest:
Ohlins schokbreker aangepast voor de voorvering, alleen het reservoir nog plaatsen (foto komt nog).

Aangezien ik op een adapter voor het achterwiel wacht kan ik niet verder met de achtervering. Dus de tijd maar opgevuld met verdere aanpassingen aan het motorblok.
4 verloopringen gedraaid zodat ik de inlaatrubbers van het injectie gasklephuis kan plaatsen en de nodige aanpassingen aan het gasklephuis kan uitvoeren.
full
 
Ik ben nog wel even bezig om de juiste ratio in het linksysteem te krijgen, maar voor nu weet ik wat het uberhaupt gaat worden.

ook 1 keer zelf een linksysteem kompleet moeten hermaken en dacht ook dat ik met alles rekening gehouden had, maar toch 1 ding over het hoofd gezien : de mate van progressiviteit. eerste helft van inveren werkt perfekt bij mij, maar 2de deel is te progressief waardoor ze tegen het eind te hard wordt '(

gewoon ter info, juist voor het geval je daar zelf nog niet aan gedacht had ;)
verder ferm projectje :Y
 
@Janbros:
Ik ga met de software van Tony Foale aan de slag. Daar kun je met het invoeren van bepaalde waardes van het chassis, gewichten en schokbreker een heel eind komen. Of het ideaal wordt..... :X ....hoor je achteraf wel.. ;).
Geeft wel een goed start punt.
 
Zo...... we hebben niet stilgezeten.

Tony Foale software is echt gaaf om mee te werken. Hierdoor kon ik heel veel verschillende veer opstellingen proberen en meteen inzicht krijgen in het gedrag en de krachten en hoe het uiteindelijk eruit zou zien.

Uiteindelijk ook maar voor een andere achterbrug gegaan, want dan wordt de opstelling "makkelijker" en kan ik nog kiezen uit een opstelling met, of zonder, link systeem.

Dusssss......cb1000r brug aangeschaft 8-)

full
 
De brug past er zo tussen, maar dan scharniert hij niet goed omdat de brug precies even breed is als het frame.
De kettinglijn is ook nog niet goed en mijn achterwiel zal ook niet meteen in het midden zitten.
We gaan de brug aan de linkerzijde smaller maken, spacers draaien voor in het frame om een 20mm pivot as te kunnen gebruiken (kan ik de orginele lagers gebruiken) en dan nog maar eens kijken hoe het allemaal uitkomt.

Work in progress.....
 
De brug past er zo tussen, maar dan scharniert hij niet goed omdat de brug precies even breed is als het frame.
De kettinglijn is ook nog niet goed en mijn achterwiel zal ook niet meteen in het midden zitten.
We gaan de brug aan de linkerzijde smaller maken, spacers draaien voor in het frame om een 20mm pivot as te kunnen gebruiken (kan ik de orginele lagers gebruiken) en dan nog maar eens kijken hoe het allemaal uitkomt.

Work in progress.....

full

full


Dat naar links toe komt mij bekent voor 😉

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan