Kawasaki Z1 900 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haal ik de remschoenen er uit, en wat denk je dat er uit komt.
de remschoenen die er van nieuw af aan in zitten, code 48-5-24
Dit is een andere code als jullie gewend zijn, maar deze inkt gedrukte
codes staan in de deksels van het motorblok en ook op de remschoenen.
deze zijn van 24-mei 1973
[afbeelding]

Ja Ton, daar heb je gelijk :Y
Dat zullen niet veel hier kennen, dat is "Showa" jaar. Genoemd naar de dan regerende Keizer (in dit geval Hirohito.
Nu hebben ze Keizer Akihito (Heisei)

Showa jaar 47 = 1972, 48 = 1973, 49 = 1974 enz. enz.

Wij als oude Japan kenners weten dat natuurlijk :+ (ben er ook pas drie keer geweest)
 
Afplakken voor het stralen zou ik zeggen :Y

Nee Marcel, ik laat hem op verzoek van Rob in het kastje liggen en zet er een nieuw origineel setje in.
Deze zijn genummerd en dat heeft te maken met de aflopende en de oplopende kant.
full

full
 
Hoi Z1/ Z900 fans.

Ik kreeg via Premium Motors waar ook de Z1000 meeting georganiseerd gaat worden de volgende vraag:

"...
Ik heb nog een vraag die verband houdt met de dealerpresentatie van de Kawasaki Z900 op 11 februari a.s.
Hiervoor zijn we op zoek naar een Z1 uit 1973. Ken jij iemand die deze motor heeft en bereid is die hier een
paar uur neer te zetten?
..."


Het staat er niet expliciet bij, maar ik neem aan dat een originele of origineel uitziende Z1 wordt bedoeld.
Als je die hebt en 'm een paar uurtjes in Apeldoorn wilt tentoonstellen graag even een PBtje naar mij, dan breng ik je in contact.

Alvast dank.
 
Ik heb de foto bewerkt en met GROEN de draairichting van het wiel aangegeven,
en met het draaien van de BLAUWE nok,
gaan de rem schoenen de RODE pijl volgen.
De remschoen die tegen de draairichting in gaat is de ABLAUFENDE BACKE (No 2)
De remschoen die met de draairichting mee gaat is de AUFLAUFENDE BACKE (No 1)
full

volgens mij wel duidelijk zo. :Y :t
 
Ik heb de foto bewerkt en met GROEN de draairichting van het wiel aangegeven,
en met het draaien van de BLAUWE nok,
gaan de rem schoenen de RODE pijl volgen.
De remschoen die tegen de draairichting in gaat is de ABLAUFENDE BACKE (No 2)
De remschoen die met de draairichting mee gaat is de AUFLAUFENDE BACKE (No 1)[afbeelding]
volgens mij wel duidelijk zo. :Y :t

Nu is het mij duidelijk Ton :Y
Zit nu ook een keer achter de laptop ipv op m´n telefoon en zie nu ook wat Math ook al opgemerkt had (No1 en No2)
Ik had alleen de onderste foto bekeken.

Nooit geweten en/of opgevallen :N

Dank voor den uitleg. Nieuwe remschoenen even vijlen deed ik wel altijd al maar dat men het bij de originele al voorbewerkt had wist ik niet (ook nog nooit originele gemonteerd, want de klanten te duur)
 
Jaha, toen had je dat nog...............
Van die zeer plaatselijke regenbuien _O-

En altijd net daar waar jij bent of staat die bui, en een meter of minder verder op droog.
Vroeger dacht ik dan een buitje om te pesten motor vies en weer mooi weer soms na een paar minuten al. :(

Hier op de foto speelt denk ik een muur mee ( dakgoot?)
 
Laatst bewerkt:
En altijd net daar waar jij bent of staat die bui, en een meter of minder verder op droog.
Vroeger dacht ik dan een buitje om te pesten motor vies en weer mooi weer soms na een paar minuten al. :(

Hier op de foto speelt denk ik een muur mee ( dakgoot?)

Vanuit mijn slaapkamer gefotografeerd, stond op straat geparkeerd ..
 
Gevonden, ( onderhoud persoonlijk wapen ) wij schrijven maart/april 1973 op een kamer waar iedere Dienstplichtige zijn wanden vol had hangen met willekeurige domme blote blondjes was er een die meer met motoren aan de muur had opvallend natuurlijk de Z1 900 1972/73 en de De Münch Mammoth 1200 en zo nog wat race foto's.

Was de enige die bij kamer inspectie niets van de wanden hoefde te graaien,maar bv rustig een peukje kon paffen.


full
 
Laatst bewerkt:
Gevonden, ( onderhoud persoonlijk wapen ) wij schrijven maart/april 1973 op een kamer waar iedere Dienstplichtige zijn wanden vol had hangen met willekeurige domme blote blondjes was er een die meer met motoren aan de muur had opvallend natuurlijk de Z1 900 1972/73 en de De Münch Mammoth 1200 en zo nog wat race foto's.

Was de enige die bij kamer inspectie niets van de wanden hoefde te graaien,maar bv rustig een peukje kon paffen.


[afbeelding]

Toevallig dat je dit plaatje post Rob. De GT750 was van een maat van me uit Spijkenisse of Pernis die samen met mij in 76-77 in Oirschot heeft gelegen. Ben al ruime tijd naar hem aan het googelen maar kan niks vinden. Ene Jan de Reus..
 
Hadden Ton Marcel en ik het nog niet zo lang geleden over de bolkopmoertjes ( kawasaki ) schreef Marcel dat wij die bij TvH gewoon in voorraad hadden en met regelmaat deze meenemen om de oude op te frissen.
Je liep de WP in ( werkplaats ) en zei jongens ff moertjes meenemen hoor, de jongens je weet waar ze liggen Ad , en hup weer paar verse ( wel altijd even vragen/zeggen natuurlijk , maken zij dr ff een foto van.
Foto';s van en met elkaar maken was daar ongeveer een extra hobby, ook weer teruggevonden om het verhaal van Marcel ff af te maken met beeld.

full


Dat daar ook nog beeld van was :Y
 
Laatst bewerkt:
Gevonden, ( onderhoud persoonlijk wapen ) wij schrijven maart/april 1973 op een kamer waar iedere Dienstplichtige zijn wanden vol had hangen met willekeurige domme blote blondjes was er een die meer met motoren aan de muur had opvallend natuurlijk de Z1 900 1972/73 en de De Münch Mammoth 1200 en zo nog wat race foto's.

Was de enige die bij kamer inspectie niets van de wanden hoefde te graaien,maar bv rustig een peukje kon paffen.


[afbeelding]

Hé Ché, hoe ging het toen met Fidel _O-

Motorfietsen aan de wand waren van het Capitalistische deel van de wereld :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan