De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Mooie dikke vette kuip op die Venture,........maar alle ruimte die in de kuip zit is volgestouwd met electronica. Je hebt dus helemaal geen vakjes voor bijv. geld, telefoon, pasjes en dergelijke. Wat dat betreft is mijn ouwe trouwe K100LT een veel prettiger fiets. Daar zitten overal klepjes en opbergvakken.

Hahaha... Ja dat is als je alle audio werkend hebt.. geluk bij een ongeluk dat ie van mij er uit gehaald is en zodoende schat ik ongeveer 10 liter extra ruimte oplevert :)
 
Moah, dat is ook de waarde.
Er moet sowieso nieuwe accu in. En carbs reinigen. Das alweer 200 euro er bij.

Jij kent dat adresje in Leeuwarden niet? Daar kun je vrij goedkoop je carbs laten reinigen ;) en een accu voor een gpz500 kost maar een paar tientjes (in tegenstelling tot die van de venture :(
 
Jij kent dat adresje in Leeuwarden niet? Daar kun je vrij goedkoop je carbs laten reinigen ;) en een accu voor een gpz500 kost maar een paar tientjes (in tegenstelling tot die van de venture :(

carbs reinigen doe je toch gwn zelf :) het is niet voor niets de 500 euro challenge :Y
 
carbs reinigen doe je toch gwn zelf :) het is niet voor niets de 500 euro challenge :Y
Gaat makkelijker met een ultrasoon bad - en niet iedereen heeft die staan. En heel erg budget is de challenge niet als je er ook voor 500euro aan gereedschap voor moet kopen.
 
Beste Challengers,

Ik moet mij helaas afmelden voor de Challenge.
Ben de laatste maanden erg ziek geweest.
Mijn herstel gaat niet zoals ik had gehoopt en heeft mij daarbij blijvende fysieke beperkingen bezorgd.
Beperkingen die deze (avontuurlijke) manier van reizen in de weg staan.
Ik had mij enorm op de trip verheugd maar het gaat mij niet lukken.
Allemaal heel veel plezier gewenst met de voorbereidingen en de uiteindelijke trip.
Natuurlijk blijf ik jullie topic ’s hier volgen.

Greetz,
Alex
Pfff sterkte man!
 
Jij kent dat adresje in Leeuwarden niet? Daar kun je vrij goedkoop je carbs laten reinigen ;) en een accu voor een gpz500 kost maar een paar tientjes (in tegenstelling tot die van de venture :(
Ik reken even in reguliere garageprijzen

Carb uitbouwen, demonteren, reinigen, monteren.
Accu nieuw+vervangen.

Ik heb ook een hekel aan knakenjagers, maak het wekelijks mee met spul dat op MP staat hoor. Maar een hoge prijs vragen zijn we ook goed in met zn allen :)
 
ik denk dat met de ;) een zekere werkplaats met 2 rijdende bankstellen bedoelt word in die regio..

als je normale prijzen neerzet krijg je JEMIG DAT KENNIK VEUL goedkoper reacties , tisaltijdwat :P
 
ik denk dat met de ;) een zekere werkplaats met 2 rijdende bankstellen bedoelt word in die regio..

als je normale prijzen neerzet krijg je JEMIG DAT KENNIK VEUL goedkoper reacties , tisaltijdwat :P
Tis pofferdikkie nooit goed..... :)


Maar eeh, zullen we meer in dit topic delen, en de losse voortgangstopics, en de app iets zakelijker houden?
 
App en zakelijk.....
In groepsapps is het altijd lastig. De 1 is gewend om bij nacht en ontij een update te geven over de vorm en kleur van ontlasting (incl wazige foto), de ander ziet app als een mogelijkheid om bij noodzaak met anderen in contact te komen.

Met mijn vrienden heb ik een strenge zakelijke groepsapp, en een fun-app. Bij de 1e zit iedereen, de 2e naar keuze (iets meer dan de helft). een mix daartussen werkt niet.

En vlak voor en tijdens onze reis, is een groepsapp geweldig, maar wel als iedereen er in zit...
 
In groepsapps is het altijd lastig. De 1 is gewend om bij nacht en ontij een update te geven over de vorm en kleur van ontlasting (incl wazige foto), de ander ziet app als een mogelijkheid om bij noodzaak met anderen in contact te komen.

Met mijn vrienden heb ik een strenge zakelijke groepsapp, en een fun-app. Bij de 1e zit iedereen, de 2e naar keuze (iets meer dan de helft). een mix daartussen werkt niet.

En vlak voor en tijdens onze reis, is een groepsapp geweldig, maar wel als iedereen er in zit...

(andere) sander heeft nu een andere camera he :Y
 
kan iemand even vertellen wat het voordeel is van de app, zodra we onderweg zijn ?
ik snap dat je 1 bericht makkelijk naar de hele groep stuurt.
maar het houd wel in dat 15 man personen een buitenland bundel moeten hebben, of iets van een abonnement aangezien EU data pas in Juli dit jaar ingaat ofzo ?

ik ben zo een pauper met 100 mb per maand en dan alleen in NL, buitenland moet ik aanzetten.

en dan zit je nog met het hele update van app verhaal wat gebeurt als je internet aanzet.
het is allemaal wel te doen , maar ik heb dus alleen sim only :)
 
kan iemand even vertellen wat het voordeel is van de app, zodra we onderweg zijn ?
ik snap dat je 1 bericht makkelijk naar de hele groep stuurt.
maar het houd wel in dat 15 man personen een buitenland bundel moeten hebben, of iets van een abonnement aangezien EU data pas in Juli dit jaar ingaat ofzo ?

ik ben zo een pauper met 100 mb per maand en dan alleen in NL, buitenland moet ik aanzetten.

en dan zit je nog met het hele update van app verhaal wat gebeurt als je internet aanzet.
het is allemaal wel te doen , maar ik heb dus alleen sim only :)
pauper..... ;)

De roamingkosten wordt niet per direct afgeschaft. Vanaf 30 april 2016 mogen providers nog maximaal € 0,05 per minuut, € 0,02 per sms, en € 0,05 per MB rekenen. Vanaf 1 juli 2017 verdwijnen die kosten helemaal, en mogen providers helemaal geen extra kosten meer rekenen.

geplukt...

Is nie duur nie, maar uiteraard eigen keuze hoor :Y
 
wat lach je nou, heb je zn topic gezien ?

ik vind dat hij voor de hele club de verbanddoos met o.a de aspirine ( antihoofdpijnpillekes) mag meenemen puur omdat ik nog scheel kijk van de fotos uit die aardappel c.q nokia 3310 :P
 
pauper..... ;)

De roamingkosten wordt niet per direct afgeschaft. Vanaf 30 april 2016 mogen providers nog maximaal € 0,05 per minuut, € 0,02 per sms, en € 0,05 per MB rekenen. Vanaf 1 juli 2017 verdwijnen die kosten helemaal, en mogen providers helemaal geen extra kosten meer rekenen.

geplukt...

Is nie duur nie, maar uiteraard eigen keuze hoor :Y

nou die 100 mb die ik ( per ongelijk 2 x) kreeg had me anders toch 5 euro gekost.
ik heb het op vakantie opgemaakt door op markplaats te kijken naar campers die ik toch niet koop, anders had ik het heel niet gebruikt.

en sms' en kan ik nu ook onbeperkt.
met mijn 42 jaar oude worstevingertjes berichten typen is lastig genoeg in een sms
dan hoef ik geen tig piepjes door het typen heen te krijgen als bewijs dat de andere gesprekspartner veel sneller typt dan mij/ik .

Dan nog moeten we alles in rooksignalen vertalen omdat jottum meegaat , of wie er nog meer geen smard fooon heeft dus wat schiet het op ?



Ok ik BEN een pauper, maar dat wist ik al :P
 
Misschien is Wifi dan heel handig? Je gaat in Verweggiestan toch niet op het open net?

In Z.Afrika heb je overal Wimpy's, net zoals wij de Mac hebben. Overal gratis Wifi. Als je iets bestelt krijg je gelijk (geprint) de toegangscode. (voor een half uur) Zelfs de snelheid viel me daar niet tegen. Eigenlijk heb ik helemaal geen extra kosten gehad, omdat alle whatsapps en ander zijn gedaan met de Wifi.
 
Laatst bewerkt:
ik zie zelf gewoon niet zo het nut in een walkie talkie voor 15 mensen tegelijk.
op het moment dat je elkaar kwijt bent ga je bellen, dan heb je echte interactie.

vinnik :)
 
ik zie zelf gewoon niet zo het nut in een walkie talkie voor 15 mensen tegelijk.
op het moment dat je elkaar kwijt bent ga je bellen, dan heb je echte interactie.

vinnik :)

dat is het voordeel van de app, bij informatie heb je gelijk iedereens nummer.

maar ik vind dat onze app prima is, en heel rustig! alleen gisteravond ff, maar dat moet wel kunnen.
 
wat lach je nou, heb je zn topic gezien ?

ik vind dat hij voor de hele club de verbanddoos met o.a de aspirine ( antihoofdpijnpillekes) mag meenemen puur omdat ik nog scheel kijk van de fotos uit die aardappel c.q nokia 3310 :P
Nounou, moet het meteen persoonlijk worden, andere Sander? :+

Trouwens, "dafalgan" (paracetamol in België) is een stuk duurder hier dan in NL. En ik gok dat we die dingen meer nodig hebben voor na een avondje pilsen dan door mijn foto's ;) Iedereen kent het gezegde "'s avonds een vent, 's morgens een vent" wel. Maar ik ben meer van "'s avonds een man, 's ochtends dafalgan" _O-

Wat betreft de WA: geen probleem om het daar wat zakelijk te houden als daar behoefte aan is :)
 
En ik vond de Whatsapp al zo doodstil...ben groepen met 100-200 berichten per dag (op drukke momenten per uur) gewend. Ik zal ook wel wat minderen.

Het is altijd lekker makkelijk: snel foto schieten en direct in de chat gooien. Anders blijft die foto op mijn telefoon staan en als er genoeg foto's zijn voor een leuke update, dan mail ik mijzelf de foto's (iPhone, dus uploaden is waardeloos) en plaats ik ze in het topic.
 
En ik vond de Whatsapp al zo doodstil...ben groepen met 100-200 berichten per dag (op drukke momenten per uur) gewend. Ik zal ook wel wat minderen.

Het is altijd lekker makkelijk: snel foto schieten en direct in de chat gooien. Anders blijft die foto op mijn telefoon staan en als er genoeg foto's zijn voor een leuke update, dan mail ik mijzelf de foto's (iPhone, dus uploaden is waardeloos) en plaats ik ze in het topic.

ik stuur ze naar mezelf in facebook. Dan afbeelding aanklikken, kopiëer directe link
 
Terug
Bovenaan Onderaan