LoNg WaY xJ rEiSvErSlAg SpAnJe PoRtUgAl LePeNsZeUr Xj750

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.102
10.665
Op reis
Facebook
Hier is het vervolg op Reisverslag Offroad Noord Spanje en Andorra LePenszeur

Het reisverslag wat vooraf ging aan de start van de reis die hier verder gaat.

Deze reis begon op 21 September 2016 , de dag dat ik werd opgehaald om met 2 motoren richting Andorra te gaan.
Die reis zou moeten eindigen in de omgeving van Faro waar ik een tijdje met mijn vriendin zou doorbrengen alvorens het vliegtuig terug naar NL te pakken.
Dat is de kortst mogelijke manier om het te vertellen en uit te leggen, maar ook de minst interessante en het minst leuke dus daar zal ik de komende pagina's proberen wat aan toe te voegen.

Voordat ik een heel verhaal af ga steken zou ik graag willen vermelden dat het mijn doel is, met dit verhaal, mensen aan te steken om een soortgelijk iets te gaan doen.

Daarmee bedoel ik om te gaan dagdromen wat je leuk vind om te doen en daarmee aan de slag te gaan , om zo uit te komen op een plan waarbij je denkt ' zou dat allemaal wel lukken' .
Waarbij ik moet denken aan een quote/oneliner uit een motorblad in de kop van een reisverslag naar de himalaya :
" avontuur zonder risico is Disneyland " .
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment in de reis sta ik alleen op een camping, net onder Andorra.
Het einddoel is zoals hierboven genoemd Faro in Zuid Portugal.
lezer(ese)s van eerdere reisverslagen en offroad uitstapjes van mij zullen misschien weten dat ik fan ben van Portugal.

Het mooie van dit land is dat het zich het hele jaar door leent voor motorrijden zowel op het asfalt als ernaast.
Uiteraard is het qua afstand voor veel mensen niet te doen om met de eigen motor in Portugal rond te rijden zonder deze op een aanhanger te vervoeren of een motorfiets ter plekke te huren.

In dit geval werd ik dus geholpen door mijn XJ750 de eerste 1350 km achter de aanhanger te zetten om zo , na een week offroad rijden om mijn eigen xr400, verder te kunnen rijden richting Zuid Portugal, om dan daarvandaan het vliegtuig te nemen en de motor later op te halen.

de heren jAAP en Richard zijn zojuist vertrokken met de bus en aanhanger terug naar Nederland.
Aangezien zij in de loop van de middag vertrokken besluit ik nog een nacht op deze camping te blijven alvorens verder te rijden.

De dag waarom jAAP naar het ziekenhuis was ter controle vanwege de pijn van zijn val de dag ervoor (een spuit voor in zijn kont ging halen) had ik al even een proefrondje gemaakt in het plaatseljke dorpje om er zo 'zeker' van te zijn om niet gelijk stil te staan in de eerste paar meter dat ik de motor ging gebruiken...

full


De dag waarop ik vertrek staat alles er uiteindelijk zo bij :


full


afgezien van (uiteraard) het plastic stoeltje moet deze hele bedoening op de motor bevestigd worden of in het geval van motorkleding op het lijf van ondergetekende..

Na een aantal km kom ik op de doorlopende weg waar ik de benzinetank vol gooi en als afscheid een koffie neem bij de benzinepomp waar we de afgelopen dagen wel vaker geweest zijn ter afronding van een dag offroad rijden.
Vervolgens rijd ik verder en is de eerste pas die ik tegenkom de Col de Cantó . ( zo dat was even zoeken..)

Deze weg waren we ook al gepasseerd op de terugweg vanaf Sort, hij kwam mij al bekend voor.

full



Een heerlijke eerste reisdag, ik had al uitgezocht waar ik eventueel op een volgende camping terecht zou kunnen maar rijd hier ruimschoots voorbij en kom uit op een camping langs een rivier.

Door hetgeen wat ik aantref achter de balie van de receptie van de camping word het duidelijk dat ik mij meer dan een week voornamelijk in het gezelschap van heren heb bevonden :

full


Compleet overdonderd begeef ik mijn naar 1 vd 100 lege plekken en kies maar wat uit.
De dame vraagt mij overigens wel om legitimatie en kan op dat moment mijn paspoort niet vinden, dus geef mijn rijbewijs.
Toch wel enigzins benieuwd waar mijn paspoort zou kunnen zijn begin ik een zoektocht die eindigt in het tot 3 keer toe compleet op zijn kop zetten van alles wat ik bij mij heb...

full


Een leuk plaatje om te laten zien waar ik beland ben, maar helaas ook een herinnering aan een stukje paniek en complete chaos.
uiteindelijk, na het thuisfront gebeld te hebben en jAAP of het paspoort toevallig in de bagage van de bus is terecht gekomen.
voel ik voor een 3 keer mijn motorjas na.
dat ouwe kreng van Rev it is al 10 jaar oud ofzo en heb ik destijds de protectie al uitgehaald aangezien ik voor offroad met een los harnas rijd.
Opeens voel ik wel een stuk 'protectie' zitten.
Met het te gehaast pakken heb ik mijn paspoort dus niet extra veilig weggestopt in mijn binnenzak, maar in de ruimte gereserveerd voor schouder protectie, die echter net al mijn binnenzak gewoon een stukje stof is wat sluit met een stukje klitteband.......

Maar met nog 3 weken te gaan ben ik blij dat er geen papieren molen gestart hoeft te worden vanuit NL terwijl ik al zonder paspoort in Spanje zit en via Portugal wil terugvliegen.

Die RFId chip die het paspoort vervangt mag van mijn morgen al geïmplanteerd worden :P

een eenvoudige maar lekkere maaltijd sluit de dag af, met een leuk gesprek met engelse camper reizigers.

full
 
Laatst bewerkt:
Al die ritten die je maakt door de bush dat zegt me niet zo veel.
Echter de Port el Cantó (1720m) is voor mij wel een oude bekende. Paar maanden terug nog over gereden onderweg naar Andorra. Was halverwege de middag. Wel een beetje hot!!!

Faro ken ik alleen van de auto en van het strand. Het achterland is daar wel heel mooi met Sierra de Monchique. Daar echter nooit met een motor gereden. We laten ons verrassen door jouw verhalen..............
 
Vandaar ook dit nieuwe topic voor het gedeelte wat zich op het asfalt afspeelt.

De enige stukken die ik kan afraden is de 150 km tot de Portugeese grens als je ter hoogte zit van Zamora Google Maps

van daar tot aan mirando do douro is wel zo een allejezus verlaten en saai stuk, niet normaal.

En zoals gewoonlijk raad ik af de snelweg te nemen, erg saai en gaat vaak toch niet zo heel veel sneller als binnendoor.
Hoe meer het scheelt hoe leuker de afleiding is die je onderweg hebt, uitzondering zijn stukken met heel veel kleine dorpjes zodat je geen fatsoenlijke snelheid kan aanhouden.

Faro noem ik puur alleen omdat dat het 'eindstation' was, daar parkeerde ik de motor tijdelijk, daarvandaan werd gevlogen en hadden we een Ibis hotel geboekt omdat de prijs van de overnachtig opwoog tegen het extra bedrag wat we kwijt zouden zijn om de auto extra vroeg in te leveren, vanwege de vlucht om 5 uur 's ochtends, plus de dag extra autohuur.

extra vroeg inleveren kost 35 euro, dag huur 10 en de overnachting 35 plus 10 euro voor de taxi 's ochtends heen naar het vliegveld.
Als we de auto dan in de avond inleveren de dag ervoor spaar je dat uit en lopen we bij mooi weer terug naar het hotel, vanaf het vliegveld, een fijne avondwandeling van 3 kwartier.
 
Laatst bewerkt:
Moest jij als buitenlander na een paar km snelweg ook naar een aparte rijstrook, waar een beambte uitleg geeft over het hoe en wat om een Portugees tolkastje aan te schaffen?

In Noord Portugal bij Chaves-Braga was dat bij mij afgelopen zomer wel het geval. Ik heb dat niet gedaan / hoeven te doen omdat ik direct daarna de motor de eerste afslag heb opgestuurd en binnendoor ben gaan rijden. Precies zoals jij ook aangeeft zijn de provinciale wegen veel leuker om te nemen. Juist de kleine wegen in Portugal!! Je moet er echter wel veel tijd voor hebben......

Edit: Wat heel verradelijk is zijn de akelige drempels net voor de zebrapaden die dwars over de weg liggen. Ik was er al vrij snel achter dat je helemaal links op je eigen baan moet gaan rijden met de motor, dus eigenlijk op de middenstreep en dan rijd je net langs je eigen drempel en heb je precies geen last van de drempel van de tegenligger-baan. OKE, OKE, het ligt ook wel een beetje aan mezelf......Ik zal daar mss ook wel iets harder hebben gereden dan voor die drempels wenselijk is......... :] :]
 
Laatst bewerkt:
snelweg rijden doe ik daar nauwelijks en de tolwegen zijn ook redelijk goed te vermijden.
De N125 is tegenwoordig wel alleen maar drukker aan het worden en het lijkt erop dat ze die vrijwel helemaal 50 km gaan maken met een doorgetrokken streep... :/

Die tolwegen zijn eigenlijk niet eens toegestaan aangezien het door EU geld is betaald en ze daardoor geen tol mogen heffen, horen van hoor, ik maak me er niet druk over.

Het hele wegennet en wegdek is niet te vergelijken met hier, drempels kunnen knap lomp zijn idd.
 
Nou dat kan wel kloppen!

Zo rond 1985 ben ik veel in Portugal geweest. In die tijd zijn daar de meeste snelwegen gebouwd. Ik herinner me nog dat we eens over het talud van de snelweg in aanbouw reden en dat er nog niet geteerd was. (auto was dus helemaal rood van het stof) Overal zag je grote borden met wegaanduiding, wanneer die klaar was en dat de weg was gefinancierd door de EU!!
 
20 dagen geleden al weer, de laatste update
ik ga zo nog op Ed March lijken...

ik heb al aangegeven met smart op de nieuwe forumsoftware te wachten, het uploaden van geschikte foto's ( kort door de bocht) is een redelijk intensief karwei.
ik schrijf het verhaal naar aanleiding van foto's waar een verhaal over te vertellen is.
als je dan eerst elke foto afzonderlijk moet gaan uploaden, uit een map met foto's die allemaal al verkleind zijn omdat het anders niet werkt, gaat er nog aardig wat tijd in zitten.

elke afzonderlijke handeling valt wel mee, maar ook op MF moet ik een aparte map maken voor elke 1 a 2 dagen omdat je anders het overzicht kwijtraakt.

gewoon een foto naar het reactie veld slepen werkt niet.

Maar over een paar jaar tijd word er lachend naar dit topic gekeken.
HAHA, toen hadden ze nog apparaten nodig voor foto's ipv de camera die geïntegreerd zit in je iris.
Waar je vroeger een enorm exclusief apparaat nodig had om '3D' te kunnen zien, stop je tegenwoordig je telefoon in een kartonnen doosje....
uploaden.... klikken op je muis, hoezo kon je toen nog niet sturen met je gedachtes ? :P

maar goed ik worstel nog even door in deze lichtblauwe dos 3.11 box over mijn avonturen op een motorfiets met benzine erin uit bouwjaar 1989..

graag tot gauw :)
 
20 dagen geleden al weer, de laatste update
ik ga zo nog op Ed March lijken...

ik heb al aangegeven met smart op de nieuwe forumsoftware te wachten, het uploaden van geschikte foto's ( kort door de bocht) is een redelijk intensief karwei.
ik schrijf het verhaal naar aanleiding van foto's waar een verhaal over te vertellen is.
als je dan eerst elke foto afzonderlijk moet gaan uploaden, uit een map met foto's die allemaal al verkleind zijn omdat het anders niet werkt, gaat er nog aardig wat tijd in zitten.

elke afzonderlijke handeling valt wel mee, maar ook op MF moet ik een aparte map maken voor elke 1 a 2 dagen omdat je anders het overzicht kwijtraakt.

gewoon een foto naar het reactie veld slepen werkt niet.

Maar over een paar jaar tijd word er lachend naar dit topic gekeken.
HAHA, toen hadden ze nog apparaten nodig voor foto's ipv de camera die geïntegreerd zit in je iris.
Waar je vroeger een enorm exclusief apparaat nodig had om '3D' te kunnen zien, stop je tegenwoordig je telefoon in een kartonnen doosje....
uploaden.... klikken op je muis, hoezo kon je toen nog niet sturen met je gedachtes ? :P

maar goed ik worstel nog even door in deze lichtblauwe dos 3.11 box over mijn avonturen op een motorfiets met benzine erin uit bouwjaar 1989..

graag tot gauw :)

Je bent gewoon aan het wachten totdat al je rolletjes ontwikkeld zijn, die je vervolgens ook nog moet inscannen.
 
Dag 2 " de twijfel of ik nu wel de 'winter' slaapzak had moeten meenemen .. "

Na een nacht waarbij ik goed geslapen heb , ga ik in de ochtend eerst maar even lekker douchen.
Er word wel net aan de verlichting gewerkt maar het niet meer licht nodig als dat het daglicht geeft.

Vandaag zullen er aardig wat km's worden afgelegd en ook over de grotere doorgaande wegen.
de camping van afgelopen nacht : Rio vero

dit zal zo een beetje de route zijn : Google Maps

g%dv&r ook weer 10 minuten mee bezig geweest hoe de f&k ik ook al weer gereden heb en hoe je dat in maps kan laten zien :( :(

deze weg van vandaag loopt richting Huesca, wat ik in 2013 met mijn toenmalige partner ook gereden had.
toch een raar idee dat je dat nu in je eentje doet en je haar aan het eind vd rit weer zal treffen in Faro Portugal.
full


Na een aantal km's met veel mooie uitzichten stop ik langs de kant van de weg om de enormheid van de omgeving op de foto te zetten.
op sommige plekken in Noord spanje (maar waarschijnlijk ook wel andere landen) kan je na 100 km rijden denken, ben ik nu al iets opgeschoten ? . Zo enorm verlaten en ook vaak eentonig.
full


na teveel snelweg km's draai ik een afrit af en kom uit op de meest onmogelijk afgelegen plek , maar ik heb zin in koffie.
als ik deze plek zou moeten opzoeken op de kaart zou je net zo lang moeten uitzoomen tot je madrid en barcelona tegelijk ziet en dan uiteindelijk denk " O ...... daar... ok "

niet echt boeiend dus, maar leuk voor het verlaten idee ;)

op een gegeven moment zit ik op een wat meer doorlopende weg ipv de snelweg.

full



op de snelweg ben ik nog wel even gestopt om wat te drinken.
buiten was het niet te harden met iets van 30 graden.
binnen zit er gelijk een man half te slapen achter zijn tafel vol met lootjes van de spaanse loterij, erg bekend en geliefd daar.

De jongedame achter de bar oogt erg opgewekt , ik koop er een vers stokbrood voor 1 euro en een bak koffie.
een leuke plek om foto's te maken, voor het verhaal, maar gaat niet echt onopvallend.

Het besluit om vandaag een beetje door te rijden lukt wel, maar de wegen zijn niet altijd even leuk.
sommige plekken zijn ook gewoon niet altijd even interessant om door heen te rijden.
Hoe langzamer je rijd, hoe meer je ziet geld natuurlijk wel, maar je moet toch ook een keer ergens op tijd aankomen he..

full


Na verloop van tijd zoek ik een plekje om te picknicken, liefst in de schaduw en dat levert nog wat zoekwerk op.
deze weg heb ik vervolgd maar het duurde een goede 10 minuten om de doorlopende weg weer te vinden.
als het er verlaten uitziet op de foto, dat klopt.

uiteindelijk kom ik uit bij een camping die op route ligt van het zwarte meer.

Nee ik heb ook geen idee, maar daar kwam ik onderweg op toen ik de kaart bekeek, ik dacht dat is een mooi rondje met veel natuur erin, en er lag een camping op de 'route' , niet op een uurtje kijken dan he....
full


als je de camping afliep is er een mooi uitzicht over een meer.
full


met een restaurant waar ik moest wachten tot het openging, maar waar ik uiteindelijk werd beloond met heerlijke tapas.
ook nog kip met friet besteld, dit was uiteindelijk duurder omdat ik het niet mee wou nemen, maar ik buiten aan een tafel zat, toen nam hij mijn bord weer mee en gooide het stampvol met een complete kip, dus dat werd het middageten voor de volgende dag.

full


ik weet niet of het op de kaart goed te zien is, maar het is dus haalbaar om hiervandaan naar Portugal te rijden...
Met 90 Miljard biljoen miljaar foto's die ik nog moet verkleinen word dat een volgende klus B|
Geen idee of ik wist dat het haalbaar was maar op een gegeven moment was ik op zo een ERORM verlaten plek dat er een camping 10 km terug was en 50 km verder....
terug rijden is voor mensen die een goede beslissing willen maken naar aanleiding van weloverwogen gedachten en beslissingen die op dat moment ter zake doen.
dus ik reed gewoon door omdat het kan :)

tot de volgende update :)
 
Laatst bewerkt:
Je bent gewoon aan het wachten totdat al je rolletjes ontwikkeld zijn, die je vervolgens ook nog moet inscannen.

ik zit hier in 3 tabbladen tegelijk foto's van minder dan 2 mb te uploaden .

dus als je even zegt waar ik het rolletje heen kan sturen, graag :P
full
 
DAG 3 , "Gewoon , omdat het kan "

Dat is nogal een geliefde uitspraak bij iets wat niet gelijk logisch is/klinkt maar om aan te duiden ; "Het leek ons een leuk idee dus we deden het gewoon omdat er niet iets was wat ons echt tegenhield"

Wat natuurlijk wel mooi is :)

Even een half uur bezig geweest met foto's uploaden, maar even kijken of ik er ook wat nuttigs/leuks bij te vertellen weet...

fuck you als de bladzijde langzaam laad, alles boven de 2 Mb heb ik weggekuukeld :P

full


de heerlijke camping waar ik gezeten heb voordat ik doorreed naar het zwarte meer, dit stond aangegeven op borden langs de weg en zoals ik al aangaf, het lag in een heuvelachtig, bochting, natuurgebied, dus altijd goed :P

nee fuck it, dit is al de parkeerplaats waar je de bus kan pakken :P

full


Na een tijd rijden blijkt het zwarte meer alleen toegankelijk per bus.
hoewel het zeker anderhalf uur zal duren aangezien die bussen om het half uur rijden en je niet gelijk de bus terug kan nemen, besluit ik toch de bus te nemen, aangezien ik anders 1 uur voor nop gereden heb, afgezien van de leuke binnendoor weg erheen gevuld met koeien, wat ik vast nog ergens tussen de helmcam fotos heb staan :P

full

full

full

full

full

full

full


een erg mooi natuurgebied, net boven de camping beschreven in dag 2

Vervolgens poekel ik verder.

full

full


Ik rij door een vallei waar ik aan weerszijden een steile wand zie, vol met bomen en rotswanden, erg mooi.

full


Nou, kan je lekker opzoeken waar ik op dit moment, zit, ik heb geen idee :P *O* leve het zwerven :)

full

full


een lange doorlopende weg door een enorm onherbergzaam gebied.

full

full


Dit stuk is al de grensovergang met Portugal.
Een enorm stuk gereden en moest het terugzoeken om te bevestigen dat ik het in 1 dag gereden heb.
Inderdaad besloot ik om door te rijden aangezien de eerstkomende camping 60 km verder op lag, de grens was 58 km... voor de laatste camping had ik 10 km terug moeten rijden, maar die omgeving was zo desolaat..


full

full


eenmaal de indrukwekkende grensovergang voorbij kom ik op een gemeenschappelijke camping uit met de meest moderne en indrukwekkende faciliteiten, wasmachines, moderne douches alles.


full


Miranda do douro, het uitzicht over de Douro , op de grens van Portugal en Spanje.

Op 'loopafstand' van de camping zit dan vervolgens een restaurant waar je voor 12 euro een geweldig diner krijgt met toetje en drankje :)

Dit enorm lekkere en goedkope restaurant :
full
 
Laatst bewerkt:
Het restaurant heeft toch wel goeie recensies op FB he? Anders durf ik het niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Dag 4 en verder. De rest van Portugal.

Aangezien ik afgelopen keer in Portugal ben aangekomen zal de rest vd reis door Portugal zijn met als bestemming Faro.
Dit is nog een goede 800 Km rijden, uiteraard zonder snelwegen.

Zoals op de foto's te zien een erg mooie omgeving.
Dit zijn gelijk alle foto's van de omgeving.
full

full

full

full

full

full

full





de camping waar ik deze dag op eindig staat in schril contrast met de vorige net nieuw gebouwde camping.
Dit komt het dichtst in de buurt van wildkamperen, de douche is spartaans en ver lopen, niks warms te eten en je staat langs de rivier met muggen zonder enige vorm van licht.

full

full

full

full

full


Onderweg natuurlijk tijd voor een picknick met gegrilde kip, dit keer van de supermarkt, super lekker.
Ook het kleedje breien en om iets heen knuppen heeft men hier ontdekt.

full

full




De volgende , door nederlanders gerunde , camping blijkt een stuk beter uitgerust en er kan wat gegeten en gedronken worden, ook warm, in de avond bij licht en zelfs Wifi.

full


Deze nacht is gelukkig een stuk warmer, het was nogal koud op de afgelopen nacht met een lastige hond die steeds blafte als er maar iets te horen of te blaffen viel, een minpuntje aan Portugal dat scheelt klaarblijkelijk niemand iets als de hond blaft.
Maar dat was de vorige camping, hier staan 40 invalide Fransen, die op fietsen waar je je benen niet voor nodig hebt de omgeving verkennen, knap hoor, respect :Y

Lekker gegeten en hoewel ik even twijfelde om hier nog een nacht te blijven rijd ik door en zal uitkomen aan het strand in de Algarve, hier heb ik nu 1 dag 'over' dus hoe voor het eerst sinds de reis met de XJ is begonnen de tent niet gelijk de volgende dag weer in te pakken.
Met een heerlijk zwembad op loopafstand geen straf.

full

full

full


Na 1 dag relaxen en voor de afwisseling NIET motorrijden, heb ik lekker aan voornoemd zwembad gelegen, een wasje gedraaid en opgehangen etc.
In de avond de afgebeelde Bacalao abras gegeten, gedroogde vis met frietjes en ui, maar denk dat iedereen dat wel lust.

De volgende dag vertrokken en met mijn toenmalige partner een aantal adressen in Portugal aangedaan, ik elke keer met de motor erachteraan rijdend.
Helaas kreeg ik na 2 dagen al diarree die meer dan 5 dagen aanhield, wel leuke dagen gehad maar nooit optimaal als je echt niet lekker bent.
Een aantal dagen zijn we er nog op uit geweest op de motor, ook naar de Alentejo een streek die erg landelijk is, afgelegen maar op beiden een erg sterke aantrekkingskracht heeft.
Los van elkaar zullen we Portugal zeker blijven bezoeken, met de XJ zal ik er vast nog wel een keer rondrijden..

Voor een ieder die geïnteresseerd is in Portugal of andere delen uiteraard, van deze reis mag het topic openblijven.

Het zal voorlopig wel het laatste reistopic zijn wat ik op een dergelijke manier zal plaatsen op MF.
Er schijnt nieuwe software aan te komen, op dit moment is het naar huidige maatstaven niet fatsoenlijk werken.
Een gratis foto album op internet kan veel sneller gemaakt worden, waarbij onder elke foto voldoende commentaar en tekst gezet worden, zonder met voorbeeld te moeten zoeken op welke foto je nu commentaar geeft aangezien het voorbeeld alleen tekst aangeeft.
maar zal verder niet op het technische gedeelte ingaan.
Voor bovenstaande ben ik wederom 3 uur bezig geweest wat bruto op 5 uur zal terecht komen omdat ik dan maar ga schakelen tussen andere dingen omdat je wacht tot het uploaden van foto's .
Ook het elke keer klein worden van het dialoog venster waar je afbeeldingen uit moet kiezen is nog steeds niet aangepast, maar ook dit zal te maken hebben/nagelaten zijn in verband met de komst vd nieuwe software, in de zin dat met de huidige software niets meer gedaan word.
Wat mij betreft geen probleem maar dan doe ik (helaas) ook niets meer met reisverslagen tot die tijd.

Een ieder hartelijk bedankt voor het volgen van dit verhaal en het offroad gedeelte in reisverslag Offroad Noord-Spanje, Andorra Lepenszeur

En uiteraard vragen en opmerkingen zijn welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Ik refresh in het toeren gedeelte op MF en zie ineens een hoop CAPSLOCK geschreeuw, wist niet dat dit topic bestond :+

Lekker genieten man, die laatste campingshots zijn geweldig, keurige WC ook :+
 
Ja inderdaad, allemaal hoofdletters, was mij nog niet opgevallen :+

Net even de laatste update gedaan hierboven.

volgens mij heette de camping Rio , naar de rivier waar hij langs ligt.
Vond het wel een hele gave ervaring hoor, een Duitse eigenaar die vloeiend Engels spreekt.
Kreeg ook een sticker dus die zit nog steeds op de topkoffer.
In de ochtend een erg mooie wandeling gemaakt toen de zon opkwam.
Op 10 km rijden naar een leuk restaurant geweest, in Portugal moet je de restaurants hebben met TL verlichting en wit papier op de tafel :P
 
Laatst bewerkt:
Indien men dit topic wil teruGch vinden :

Bookmarks

Met deze link voeg je dit topic toe aan je favorieten.
 
Laatst bewerkt:
'LONG WAY XJ REISVERSLAG SPANJE PORTUGAL LEPENSZEUR XJ750' > 'LoNg WaY xJ rEiSvErSlAg SpAnJe PoRtUgAl LePeNsZeUr Xj750'

Allemaal hoofdletters leest idd vervelend, ik heb er een aantal klein gemaakt. Als de nieuwe software er is zal ik de andere letters wel doen. Duurt me nu al bijna 3 uur namelijk.
 
De foto's van zowel Spanje als Portugal zijn in alg. zin goed herkenbaar. (voor mij)
Ik krijg er al weer goed zin in voor komende vakantie............. :9
 
'LONG WAY XJ REISVERSLAG SPANJE PORTUGAL LEPENSZEUR XJ750' > 'LoNg WaY xJ rEiSvErSlAg SpAnJe PoRtUgAl LePeNsZeUr Xj750'

Allemaal hoofdletters leest idd vervelend, ik heb er een aantal klein gemaakt. Als de nieuwe software er is zal ik de andere letters wel doen. Duurt me nu al bijna 3 uur namelijk.
full



full

full

full

full



ik wou eerst een verzoeck doen maar did is feel beterdur *O*
full
 
Laatst bewerkt:
klopt inderdaad, maar juist bij oude reisverslagen , meen zelf 1 van david die vernoemt is in het begin van dit topic doen de foto's het niet meer omdat de host niet meer bestaat/functioneerd.
nu bestaat flkkr al wel weer even maar ja, zelfde kan je natuurlijk van MF zeggen.
maar zodra je een reactie of verhaal onder een foto wil zetten zie je in het reactie veld alleen maar tekst staan.
je kan niet al kijkend naar de foto bedenken waar je met woorden een aanvulling op wil geven.

kan ook de tijd van het jaar zijn , ligt het aan mij ;)
 
klopt inderdaad, maar juist bij oude reisverslagen , meen zelf 1 van david die vernoemt is in het begin van dit topic doen de foto's het niet meer omdat de host niet meer bestaat/functioneerd.
nu bestaat flkkr al wel weer even maar ja, zelfde kan je natuurlijk van MF zeggen.
maar zodra je een reactie of verhaal onder een foto wil zetten zie je in het reactie veld alleen maar tekst staan.
je kan niet al kijkend naar de foto bedenken waar je met woorden een aanvulling op wil geven.

kan ook de tijd van het jaar zijn , ligt het aan mij ;)
Eerst "Bekijk reactie" doen, dan kan je zo je tekst aanpassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan