Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar Willem hoe zit dat nou?
Een 1000 poot is toch ontworpen en gemaakt voor een 1000 en voor het 1000 gewicht. Wat heeft dit voor een voordeel dan voor jouw fiets?
 
Dat het voor je balen is dat begrijp ik best Roy, je nieuwe huis en de ZAC is nu prio 1 :Y

Volgend jaar gaan die mannen wederom hoor ;)Beetje prullen he Roy })
Van kromme voorpoten tot rechte nu :+
Hopelijk breken ze niet af met 270km/uur op het rechte stuk :X :P

Ben wel benieuwd ernaar hoe de motor gaat in sturen/veren ? Het subframe laat ik ook aanpassen het gaat 5 cm naar achteren ;)

2017: verbouwen
2018: Even kijken hoe zo'n jaar als huiseigenaar nu gaat
2019: Toch duurder als gedacht
2020: Misschien de oprit een jaartje later
2021: ... :P
 
2017: verbouwen
2018: Even kijken hoe zo'n jaar als huiseigenaar nu gaat
2019: Toch duurder als gedacht
2020: Misschien de oprit een jaartje later
2021: ... :P

Zoiets als een huis is een 10 jarenplan maatje ;)


2021...zal ik dan maar voor je invullen............trouwen en 5 baby's *D :+
 
Maar Willem hoe zit dat nou?
Een 1000 poot is toch ontworpen en gemaakt voor een 1000 en voor het 1000 gewicht. Wat heeft dit voor een voordeel dan voor jouw fiets?


Nou het zit zo,een SRAD voorvork is eigenlijk niets meer als een fietspomp met wat olie erin.
Voor mijn gewicht plus het motorgewicht te licht bevonden.Ik zou een zware veer erin kunnen zetten maar die kosten 110 euro en dan heb je nog steeds die fietspomp.

Een 1000 K6 voorvork is veel moderner daarbij je kan deze vork veel beter instellen.Hij is idd gemaakt voor een zware motor.Een SRAD met mij erop is ook een zware motor :+

Hij zal beter in sturen ,minder in ver duiken beter veren heb ook meer veerweg met deze voorpoten.Dat te ver in duiken loste ik nu op met iets meer olie ,meer voorspanning te geven een andere compressie instelling wat allemaal prutswerk is Rick.

Kijk deze SRAD heeft ook een K5/6 vork
 
Nou het zit zo,een SRAD voorvork is eigenlijk niets meer als een fietspomp met wat olie erin.
Voor mijn gewicht plus het motorgewicht te licht bevonden.Ik zou een zware veer erin kunnen zetten maar die kosten 110 euro en dan heb je nog steeds die fietspomp.

Een 1000 K6 voorvork is veel moderner daarbij je kan deze vork veel beter instellen.Hij is idd gemaakt voor een zware motor.Een SRAD met mij erop is ook een zware motor :+

Hij zal beter in sturen ,minder in ver duiken beter veren heb ook meer veerweg met deze voorpoten.Dat te ver in duiken loste ik nu op met iets meer olie ,meer voorspanning te geven een andere compressie instelling wat allemaal prutswerk is Rick.

Kijk deze SRAD heeft ook een K5/6 vork
Ah oke! Goede argumenten!

Ben benieuwd hoe goed je het verschil gaat merken.
 
Lees nu dat Eisse ook al zijn race meuk verkocht heeft ?

M 'n circuit SRAD-je moet voor a.s maandag bijna af zijn voor Portimao maart.

Yep, ten faveure van mijn allergrootste hobby, high end audio hobby. Mijn oude speakers heb ik ingeruild, deels gefinancierd met de race brommer.

In 2018 komt de zeer lang verwachte upgrade uit van mijn huidige voorversterker. Ik wacht hier al 8 jaar op! De verwachte prijs ligt hoger dan een nieuwe GSX750R...... Dus wellicht dan ook noodzaak om de zwarte 750 op te offeren, en dan tijdelijk een simpele bike kopen of af en toe en huren en sparen voor een andere.

Iig dit jaar nog lekker toeren met vrienden, 2018 is de vraag.
 
Ja ieder zijn hobby. Ik kan niet begrijpen dat iemand er zoveel geld voor over heeft.

Maar ja een ander kan niet begrijpen dat ik 6 motoren heb staan :)
 
Ik heb een dermate slechte baan dat ik niet alle hobby's kan financieren, dat is mijn probleem :P



En we zijn het huis grondig aan het verbouwen, net de keuken compleet vervangen incluis aanpalende verbouwingen. Binnenkort begin ik met de kamer. Tja. Had ik maar een vak moeten leren :P


En idd, 6 motoren betekent ook meer geld uitgeven dan nodig is. Maar omdat het kan, omdat het je hobby is! Er zitten op de diverse audio fora veel motor rijders ;)
 
Misschien wat voor de mannen met een GSX-R K5 of K6 .ik heb het op een K5 gehad en
laten testen bij Hoegee op de testbank,afwijking bij 310 was 3km,ook ben je de tellerbegrenzing kwijt wat deze telt door.Deze set is nieuw,gekocht voor een 2e Suzuki maar geen tijd gehad om hem te monteren omdat de motor werd gestolen.
Speedohealer V3 voor Suzuki te koop.
 
Laatst bewerkt:
Misschien wat voor de mannen met een GSX-R K5 of K6 .ik heb het op een K5 gehad en
laten testen bij Hoegee op de testbank,afwijking bij 310 was 3km,ook ben je de tellerbegrenzing kwijt wat deze telt door.Deze set is nieuw,gekocht voor een 2e Suzuki maar geen tijd gehad om hem te monteren omdat de motor werd gestolen.
Speedohealer V3 voor Suzuki te koop.

Afwijking is zo goed als de afstelling natuurlijk. Dat verschilt per motor.
 
Yep, ten faveure van mijn allergrootste hobby, high end audio hobby. Mijn oude speakers heb ik ingeruild, deels gefinancierd met de race brommer.

In 2018 komt de zeer lang verwachte upgrade uit van mijn huidige voorversterker. Ik wacht hier al 8 jaar op! De verwachte prijs ligt hoger dan een nieuwe GSX750R...... Dus wellicht dan ook noodzaak om de zwarte 750 op te offeren, en dan tijdelijk een simpele bike kopen of af en toe en huren en sparen voor een andere.

Iig dit jaar nog lekker toeren met vrienden, 2018 is de vraag.

Weet van je muziek hobby :Y persoonlijk zou ik daar het geld er niet voorover hebben.

Maar da's persoonlijk natuurlijk.

Je kunt een leuke SRAD aanschaffen Eisse.Wel zoeken naar het ultieme exemplaar anders koop je meuk zooi.

Maar goed ik hoop dat je nog 1 of meer circuitdagjes met ons meegaat ?
 
Ik weet het niet Willem. Als ik onderuit ga met de zwarte ben ik goed zuur, niet voor niets een racer gekocht voor het circuit. Ik weet het echt niet wat ik ga doen.
Langs komen doe ik wel, ook met de motor. Maar zelf rijden? Ik had me dat wel voorgenomen. Maar ik weet het niet meer. We zien wel. Ik laat me iig niet pushen ;)


SRAD is niet mijn ding. Sowieso is de kans op een niet racer veel groter. Of het moet een buitenkansje voor een mooie RSV4 zijn.... Maar goed, dat is net zo duur als de voorversterker ;)

Nee, het is het een of het ander. Niet erg, maar wel reel. Dus keuzes te maken!
 
Ik weet het niet Willem. Als ik onderuit ga met de zwarte ben ik goed zuur, niet voor niets een racer gekocht voor het circuit. Ik weet het echt niet wat ik ga doen.
Langs komen doe ik wel, ook met de motor. Maar zelf rijden? Ik had me dat wel voorgenomen. Maar ik weet het niet meer. We zien wel. Ik laat me iig niet pushen ;)


SRAD is niet mijn ding. Sowieso is de kans op een niet racer veel groter. Of het moet een buitenkansje voor een mooie RSV4 zijn.... Maar goed, dat is net zo duur als de voorversterker ;)

Nee, het is het een of het ander. Niet erg, maar wel reel. Dus keuzes te maken!

Respect voor je keuze Eisse :} weet donders goed wat er allemaal door je hoofd spookt.

Je moet je zeker niet laten pushen , gewoon doen wat je zelf het beste vind.Zelf rij ik dit jaar en volgend jaar nog circuits.Ooit stop ook ik ermee en ik pik t.z.t. zo nu en dan gezellig een groep 2 dagje mee :]

Beself zelf ook wel dat als je op Assen richting de 2;10 en daaronder gaat dit hogere risico's gaat inhouden.Dan ga ik fijn op m'n dooie gemakje toch 2:20-2:27 rijden :] *O*
 
Respect voor je keuze Eisse :} weet donders goed wat er allemaal door je hoofd spookt.

Je moet je zeker niet laten pushen , gewoon doen wat je zelf het beste vind.Zelf rij ik dit jaar en volgend jaar nog circuits.Ooit stop ook ik ermee en ik pik t.z.t. zo nu en dan gezellig een groep 2 dagje mee :]

Beself zelf ook wel dat als je op Assen richting de 2;10 en daaronder gaat dit hogere risico's gaat inhouden.Dan ga ik fijn op m'n dooie gemakje toch 2:20-2:27 rijden :] *O*

Die hogere risico's vallen wel mee, je moet het in verhouding zien. Nu rij je bijvoorbeeld 2:30 en zit je aan de grens van je kunnen (want anders zou je wel harder gaan). Rij je straks 2:10 zit je daar aan de grens van je kunnen. Zo zit ik nu met 1:55 aan de grens van mijn kunnen en ik zoek nu dus punten om te verbeteren en daar zit het risico in. Door je grens te verleggen ga je tijd vinden maar ook fouten maken. Zolang je niet ineens 10sec van je tijd af wil rijden is een foutje nog "makkelijk" op te vangen.

Ik weet het niet Willem. Als ik onderuit ga met de zwarte ben ik goed zuur, niet voor niets een racer gekocht voor het circuit. Ik weet het echt niet wat ik ga doen.
Langs komen doe ik wel, ook met de motor. Maar zelf rijden? Ik had me dat wel voorgenomen. Maar ik weet het niet meer. We zien wel. Ik laat me iig niet pushen ;)


SRAD is niet mijn ding. Sowieso is de kans op een niet racer veel groter. Of het moet een buitenkansje voor een mooie RSV4 zijn.... Maar goed, dat is net zo duur als de voorversterker ;)

Nee, het is het een of het ander. Niet erg, maar wel reel. Dus keuzes te maken!

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor óf een wegmotor (hoeveel rij je erop en hoeveel lol haal je eruit?) óf een oudere circuitmotor. Als ik nu zou moeten kiezen tussen 100% weg of circuit zou ik voor circuit gaan.

Ik ben al aan het inkrimpen, nu 6 motoren. De RSV en 1 racer gaan er sowieso uit. De RS125 ga ik straks aan de muur hangen dus zal nóg minder buiten komen. Heb ik de KTM en de RS250 voor de weg (en beide eigenlijk alleen geschikt voor kortere ritjes) en een racer. En ik begin steeds meer te zien in een motor zoals mijn pa (FJR1300) lekker power, je kan er vlot mee rijden maar gewoon praktischer.
 
Ik snap wat je zegt, maar dat is niet wat ik zeg :)

Ik ga sowieso geen circuit motor meer kopen. Dan had ik mijn oude gewoon niet weggedaan, deze was gewoon te goed, ik refereer dan even naar Johan en Ge, en mensen die er op hebben gereden. Veel beter waren er niet.

Ik bedoel mijn straatfiets. Ik weet niet of ik dan een racer terug ga halen. En verkoop is ook nog niet aan de orde. Ik ben alleen iemand die alles uit denkt, uitwerkt in voren regelt.
Dus een beetje wat je ook zegt over de Yamaha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan