€500 challenge 2017: Son of Frankenstein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit.

Is dit de eerste motor die challenge-af gaat zijn?
 
weet niet jottum was ook al erg ver en heeft al gereden als goed is .
bij mij laad de accu niet voldoende dus ben bang dat er een kapotte spannings regelaar in zit .
zo straks de gegevens geprint en morgen maar eens het systeem doormeten .
 
weet niet jottum was ook al erg ver en heeft al gereden als goed is .
bij mij laad de accu niet voldoende dus ben bang dat er een kapotte spannings regelaar in zit .
zo straks de gegevens geprint en morgen maar eens het systeem doormeten .
Systeem is zonder uitgeprintte gegevens zo nagemeten en diagnose gesteld.

In techniek staat een how to.

Eerst accu tjekken, mn tijdens starten.
Dan laadspanning tjekken bij lopende motor
Dan SR los trekken en draden dynamo meten, bij lopende motor, in AC
 
bij stationair draaien had ik 13.8 v piek waarde 14.1 daarna valt hij terug . stekker tussen het blok en kabelboom verwijderd en draden aan elkaar gesoldeerd
 
Meet de laadspanning ook als hij warm/heet is. Koud doen ze het soms, maar warm dan weer niet.

Indien stuk, vervang hem door een mosfet regelaar. En sluit hem direkt op de accu aan, niet via de kabelboom. Bij veroudering heeft de kabelboom teveel slechter wordende contacten, waardoor piekspanningen. Daar kan de sr niet tegen.


Mosfet regelaar voor de rc24
 
helaas vroemert zit dat bedrag niet meer in budget . 148 euro is voor de challenge teveel helaas . maar dynamo kan ook kapot zijn dus de voel eerst doormeten
 
Hopelijk heb je dan nog donor onderdelen. Met een beetje geluk vind je er 1 2e hands en anders een paar goedkope scooterregelaars meenemen. Ik zou de sr in ieder geval rechtstreeks aansluiten op de accu, scheelt in de spanningspieken uit de kabelboom.
 
Laatst bewerkt:
tja zal na vandaag zeker nieuwe sr op moeten .dynamo leverd genoeg stroom en stekker vd sr werd warm . km teller is na aanpassen ook stuk dus moet ook nog naar gekeken worden
 
ze komen er allemaal vandaan hoor ;)

met wat uitzoeken kan je er ook een mosfet variant opzetten , eventueel met andere stekker zonder dat het de wereld kost.
 
Laatst bewerkt:
bij stationair draaien had ik 13.8 v piek waarde 14.1 daarna valt hij terug . stekker tussen het blok en kabelboom verwijderd en draden aan elkaar gesoldeerd
Hoe bedoel je valt terug?

Bij toeren draaien minder dan 13,5?


Ik heb voor mijn honda meteen een bami sr besteld, en al binnen. You never know. Reserve.
 
ja dat was gemeten met mijn meter . bij kennis kreeg ik 13.8 volt max . dus moet ook eens kijken naar andere multimeter geloof ik hahaha
 
topkoffert is ook gemonteerd , zoektocht naar betaalbare spanningsregelaar gaat door !
 
Een spanningsregelaar van een VF750S zou die passen ?


Heb mijn challengebike van 2015 wel verkocht maar dat onderdeel ligt nog gewoon in de garage.
 
Een spanningsregelaar van een VF750S zou die passen ?


Heb mijn challengebike van 2015 wel verkocht maar dat onderdeel ligt nog gewoon in de garage.

stuur me anders even een ploatje met de artikel nummer kan ik nachecken hier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan