Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaaf hoor! Die kleur komt mij bekend voor, haha.

Waar heb jij die bobbins vandaan waarop je je achterbokje hebt gezet?

Het zijn een paar universele bobbins en die heb ik op een ijzeren staaf gemaakt die precies in het gat van de achteras past. Ik doe ze er alleen in als dat nodig is.
 
Kan iemand mij helpen mijn mt07 is een model 2017 35kw maar wat blijkt dat deze niet meer te ontgrenzen valt er is geen gaswegbegrenzer meer zoals bij het 2016 model

Ik heb geen idee hoe de MT-07 begrensd is. Vroeger op mijn Honda CB500 zaten er ringen/soort van begrenzing in de lucht inlaat, waardoor de motor minder lucht kreeg en dus daardoor ook minder vermogen had (25KW was het toentertijd). Die dingen haalde je er heel makkelijk uit :o .

Ik zou het zo laten, als er wat gebeurt dan zit je met de gebakken peren (niet verzekerd). Of mag je vol vermogen rijden, dat kan natuurlijk ook nog :Y .
full
 
Het zijn een paar universele bobbins en die heb ik op een ijzeren staaf gemaakt die precies in het gat van de achteras past. Ik doe ze er alleen in als dat nodig is.

Oké, handig ja! Ik heb overigens wel een bokje. Op dit bokje zitten van die blokjes die de achteras ondersteunt.

full


Op bovenstaande foto was het mooi weer en warmer :P . Op zich werkt dit systeem ook prima. Vind één met bobbins echter wat steviger.
 
Oké, handig ja! Ik heb overigens wel een bokje. Op dit bokje zitten van die blokjes die de achteras ondersteunt.

[afbeelding]

Op bovenstaande foto was het mooi weer en warmer :P . Op zich werkt dit systeem ook prima. Vind één met bobbins echter wat steviger.

Ja mooie brommer, mooie kleur ook haha :t. Ik wou graag bobbins hebben omdat het inderdaad steviger is maar ook na een tijdje krijg je slijtplekken daar waar je de bok hebt.
 
Ja mooie brommer, mooie kleur ook haha :t. Ik wou graag bobbins hebben omdat het inderdaad steviger is maar ook na een tijdje krijg je slijtplekken daar waar je de bok hebt.

Prima kleur idd, haha. Ah, dat zou minder zijn van die slijtplekken. Al zit er wel wat rubber op mijn achterbokje. Op mijn racer heb ik ook bobbins zitten. Staat ook wat stabieler en de motor in je eentje opbokken is zo nog makkelijker. Al lukt dat mij bij de MT-07 ook prima. Scheelt dat ie niet zo zwaar is.
 
Kan iemand mij helpen mijn mt07 is een model 2017 35kw maar wat blijkt dat deze niet meer te ontgrenzen valt er is geen gaswegbegrenzer meer zoals bij het 2016 model
2017 model(indien geleverd als 35kw door Yamaha) kun je niet ontgrenzen. Sorry man. Je zult het er mee moeten doen.
 
Laatst bewerkt:

Ik heb trouwens nog een filmpje gemaakt, van mijn MT-07 met Leovince + de optionele katalysator (om lief te zijn tegen mijn omgeving) toevoeging van de katalysator heeft nagenoeg geen effect op het geluid!
 

Ik heb trouwens nog een filmpje gemaakt, van mijn MT-07 met Leovince + de optionele katalysator (om lief te zijn tegen mijn omgeving) toevoeging van de katalysator heeft nagenoeg geen effect op het geluid!

Klinkt goed!!!!! Is dit met DB Killer?
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed!!!!! Is dit met DB Killer?

Yes, met DB-killer! ik zal hem binnenkort eens zonder proberen... Ik moet trouwens wel zeggen dat hij relatief kalm klinkt op video, alhoewel mijn telefoon een redelijk realistische geluidsweergave heeft (Lumia 950, die heeft 4 microfoons aan boord)

Ik wilde trouwens wel een actioncamera kopen, maar er zijn er weinig die Windows 10 Mobile ondersteunen... Is de TomTom Bandit goed te gebruiken zonder extern beeld?
 
Dit, MET DB killer, cat en e-keur?!?? Dat is wel echt super vet!!!

Ik ken de bandit zo niet, maar heb 2 action cams (Guardo en go-pro) zonder scherm, in de app heb je een goed zicht over hoe t beeld is en kun je makkelijk settings aanpassen.

Moet de app wel win10 mobile compatibel zijn..
 
Laatst bewerkt:
2017 model(indien geleverd als 35kw door Yamaha) kun je niet ontgrenzen. Sorry man. Je zult het er mee moeten doen.

Hoe ontgrens je een 2016 dan? }) Ik zie dat het gas begrenst wordt door een lipje aan de gaskabelsteun. Is dit origineel ook te krijgen toevallig van een vol vermogen MT07 dat steuntje zonder lipje?
 
Laatst bewerkt:
Hoe ontgrens je een 2016 dan? }) Ik zie dat het gas begrenst wordt door een lipje aan de gaskabelsteun. Is dit origineel ook te krijgen toevallig van een vol vermogen MT07 dat steuntje zonder lipje?
Die is op de ECU geknepen. Al zou je er een Yamaha M1 blok in beuken, door die ECU gaat 'ie niet harder. De ECU kan alleen ontgrenst worden door een officieel dealer. Het overleggen van de bijhorende papieren(lees: A rijbewijs) en een herkeuring bij het RDW is onderdeel van die procedure.
 
Laatst bewerkt:
Die is op de ECU geknepen. Al zou je er een Yamaha M1 blok in beuken, door die ECU gaat 'ie niet harder. De ECU kan alleen ontgrenst worden door een officieel dealer. Het overleggen van de bijhorende papieren(lees: A rijbewijs) en een herkeuring bij het RDW is onderdeel van die procedure.

Dat klopt dat hij op de ECU is begrensd. In de 6e versnelling namelijk kan ie niet harder. Echter kan je wel je gas ontgrenzen, zodat hij verder open gaat. Scheelt een hele berg aan koppel!
 
Vanmorgen het eerste probleem met de kou ondervonden.
Starten ging prima, accu goed, ritje prima.
Maar toen ik aankwam was door de wind op de voorkap mijn sleutel in het contact gevroren.
Vangt ook volle wind daar zo voorop, ondanks het windschermpje.
Gelukkig op m'n werk een beetje kruipolie kunnen lenen :) .
 
Vanmorgen het eerste probleem met de kou ondervonden.
Starten ging prima, accu goed, ritje prima.
Maar toen ik aankwam was door de wind op de voorkap mijn sleutel in het contact gevroren.
Vangt ook volle wind daar zo voorop, ondanks het windschermpje.
Gelukkig op m'n werk een beetje kruipolie kunnen lenen :) .
Valide excuus voor een windscherm *O* *O* *O*
 
Gaat om de looks heh... _O-
Ken 't. Looks verminderen of een vastgevroren sleutel had ik ook voor een vastgevroren sleutel gekozen. Redelijk gelijkwaardige afweging met de tail tidy, modder in je onderbroek of een surfplank achterop ga ik ook voor de modder in mijn onderbroek.
 
Met de taartschep werd ik ook vies van achteren, een tail tidy maakte functioneel niets uit meer esthetisch.
 
Moet eerlijk zeggen dat na de tail tidy mijn kentekenplaat bijna tegen mijn achterlicht aanzit, waar normaal het gapende gat van de orignele houder zit (smalle beugel in het midden) waar alle bagger langs vloog. Nu minder rommel in mn nek. Optimaal is het natuurlijk nog steeds niet.
 
Ja, maar jullie hebben de luxe een 07 te rijden. Op mijn 09 krijg ik boven de 100 LETTERLIJK de regen in mijn nek geworpen.
 
Over vies worden gesproken, hoe heet zo'n spatbord over je achterwiel? Dus niet die hugger maar die over t wiel zit..

Iemand ervaringen hiermee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan