Aankoop nieuwe motor Honda xl500sz '79

MvdB94

MF'er
25 jan 2017
31
0
Goes
Hallo,

ik ben van plan een Honda xl500sz uit 1979 te kopen en de verkoper heeft mij enkele foto's gestuurd, echter heb ik nog geen ervaring met dit type motor.

Mijn vraag was of jullie een oordeel konden geven over de staat van de nokkenas en de nokkenas zitting waarin deze draait, heb namelijk zelf het idee dat dit niet helemaal is zoals het hoort en weet niet of dit echt ernstig is of dat het eigenlijk wel meevalt.

Alvast dank voor jullie antwoorden

Groeten Marc
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi Marco,

Ik ben veel met deze motoren bezig geweest, heb er meerdere opgeknapt heb er momenteel nog een die ik compleet gereviseerd heb en dan praat je over meer als 1000 euro onderdelen.
Een redelijke aanschafprijs voor wat ik lees is max 200 euro, wat je altijd bij een opknapper hebt is minimaal de distr ketting en de spanners zijn ook geen toppers bij dit model beter kun je die vervangen voor een spanner van een 500 R type.
Tuimelaars en nokkenassen zijn te krijgen op E bay maar niet goedkoop.
Dus voor max 200e is het mischien leuk om op te knappen, daarboven niet aan beginnen.

Groeten Magnamannetje
 
Hoi Marco,

Ik ben veel met deze motoren bezig geweest, heb er meerdere opgeknapt heb er momenteel nog een die ik compleet gereviseerd heb en dan praat je over meer als 1000 euro onderdelen.
Een redelijke aanschafprijs voor wat ik lees is max 200 euro, wat je altijd bij een opknapper hebt is minimaal de distr ketting en de spanners zijn ook geen toppers bij dit model beter kun je die vervangen voor een spanner van een 500 R type.
Tuimelaars en nokkenassen zijn te krijgen op E bay maar niet goedkoop.
Dus voor max 200e is het mischien leuk om op te knappen, daarboven niet aan beginnen.

Groeten Magnamannetje


Er van uitgaand dat TS zelf de benodigde kennis en twee rechter handen heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan