Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier gebeurt niet veel meer.
Iedereen in de winterstalling?
(normaal rij ik door, maar de tonnen pekel van afgelopen weekend houden de CBF even binnen)
 
Kwam er afgelopen week achter dat mijn CBF in 2014 op de weg is gekomen (zo is hij ook verkocht), maar de type aanduiding CBF1000FAA duidt op bouwjaar 2010.
De zilveren kleur NHA48 is ook alleen maar in 2010 geleverd. Dat zag ik weer toen ik een hugger wilde bestellen en deze kleur alleen voor bj 2010 geleverd werd. Blijkbaar lang bij de importeur en/of dealer gestaan voor iemand hem wilde kopen.
Verder is de CBF door de jaren niet veranderd, dus maakt het eigenlijk niets uit.
 
Hoe zijn de ervaringen met de dynamo?
Op de oude CBF1000 ging hij vaak kapot (ondanks een verbetering in ik meen 2008), op de nieuwe CBF1000F zou dit verbeterd zijn.
Maar mijn dealer merkt daar nog niets van. Een andere klant met een CBF1000F heeft na 130.000 km al 3 keer de dynamo mogen vervangen.
 
Vorig jaar ben ik gewoon door gereden met mijn CBF600 maar nu ik een andere motor heb CBF1000f en deze ziet er nog helemaal uit als nieuw en geen pekelschade wil ik dat graag nog even zo houden. Dus die van mij staat alweer een tijdje aan de druppellader
 
Komende dagen toch maar even de motor pakken naar het werk.
De voorspellingen geven aan dat het daarna voorlopig even gedaan is met het weer en er een winterweek langs komt. Dan blijft de CBF echt binnen. Heb ik weer tijd om te poetsen...
 
Heb hier een originele uitlaat voor CBF1000F ( 2010 tot 2014 ) te koop.
Is als nieuw wegens plaatsing sportuitlaat .
Ook het originele ruitje van de zelfde bouwjaren te koop wegens plaatsing hoge ruit .

Bij interesse , mailen naar erik.greet@telenet.be
 
Het cbf tijdperk loopt hier ten einde, gisteren ingeruild op een yamaha FJR 1300 met slechts 3100 km op de teller, is een ex demo. Vorig jaar nog een nieuwe cbf willen kopen maar was niet meer leverbaar, dus ga je op zoek naar wat anders. En ik durf wel te stellen dat de fjr een goede opvolger is. Heb altijd met veel plezier op de 1000 gereden, vanaf sept 2008 toch 90.000 km plezier ritten mee gedaan. Nog 2 weekjes wachten...... en op beter weer.
 
Het cbf tijdperk loopt hier ten einde, gisteren ingeruild op een yamaha FJR 1300 met slechts 3100 km op de teller, is een ex demo. Vorig jaar nog een nieuwe cbf willen kopen maar was niet meer leverbaar, dus ga je op zoek naar wat anders. En ik durf wel te stellen dat de fjr een goede opvolger is. Heb altijd met veel plezier op de 1000 gereden, vanaf sept 2008 toch 90.000 km plezier ritten mee gedaan. Nog 2 weekjes wachten...... en op beter weer.
Gefeliciteerd met je nieuwe motor, 3100 km is nog niet eens ingereden!
Motor is iets groter, maar dat zal je niet merken. En waarschijnlijk net zo soepel als de CBF. :]
 
Het cbf tijdperk loopt hier ten einde, gisteren ingeruild op een yamaha FJR 1300 met slechts 3100 km op de teller, is een ex demo. Vorig jaar nog een nieuwe cbf willen kopen maar was niet meer leverbaar, dus ga je op zoek naar wat anders. En ik durf wel te stellen dat de fjr een goede opvolger is. Heb altijd met veel plezier op de 1000 gereden, vanaf sept 2008 toch 90.000 km plezier ritten mee gedaan. Nog 2 weekjes wachten...... en op beter weer.

Lol , ik had mijn fjr ingeruild voor een cbf en vorige week terug fjr aangeschaft ;-)
CBF was te braaf naar mijn goesting ;-)
 
Lol , ik had mijn fjr ingeruild voor een cbf en vorige week terug fjr aangeschaft ;-)
CBF was te braaf naar mijn goesting ;-)

Deze gaat het worden(gepikt plaotje), komt nog wel een topkoffer op, en er zitten al kuipverbreders op soort voetbeschermers. Motor is van 2014 en als demo 3100 km gedaan ( en dat scheelt een bak geld ) :o was anders toch wel iets boven de begroting geweest.
full
 
van het jaar maar eens meer zijn allen gaan omruilen en dan topic titel maar eens laten aanpassen. :+
Dat krijg je er van als Honda geen cbf meer maakt. En het rare is; ze staan nog steeds op de site net als de Pan en de deauville :? en die zijn er ook niet meer.

maar begonnen met het profielplaatje te wijzigen
 
Laatst bewerkt:
Honda past zijn website altijd erg slecht aan. Er lijkt van alles (nog) te koop, maar is hooguit nog overgebleven voorraad.
En een nieuwe CBF? Er is vorig jaar een nieuwe CBR gelanceerd, en de CBF wordt daar altijd vanaf geleid. Dus ik heb nog hoop.
Hoewel de trend meer naar all-road en naked bike neigt. Een suffe all-rounder past daar dan weer niet in.
Maar de motor markt trekt weer aan, dus kunnen er meer modellen worden opgetuigd.
Keep on dreaming/hoping O-)
 
Zo, vandaag de overstap gemaakt. En dat rijd toch wel fantastisch, maar dat deed de cbf ook. Hij is wel een stuk zwaarder met manoeuvreren maar dat is wennen denken.
full
 
Heb hier een originele uitlaat voor CBF1000F ( 2010 tot 2014 ) te koop.
Is als nieuw wegens plaatsing sportuitlaat .
Ook het originele ruitje van de zelfde bouwjaren te koop wegens plaatsing hoge ruit .

Bij interesse , mailen naar erik.greet@telenet.be

Echt niemand ?
Voor een mooi bod mag ze weg , heb andere motor nu ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan