Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, heeft net een winterbeurtje gehad met 55k op de klok. De monteur kon geen gekkigheid ontdekken. Gasrespons is perfect en niet zoals sommige injectieblokken, aan/uit/weetniet.

Heb deze bike voor een schappelijke prijs kunnen overnemen van een collega. Is gelukkig helemaal compleet: volledige onderhoudshistorie, alle boekjes, alle sleutels!

TomTom 410 Rider is in bestelling en vorige week een setje softbags van GIVI gescoord. Wacht nu op de set beugels om de tassen te kunnen plaatsen. Kortom laat 2017 maar komen ;)

Ik vond Monsters altijd al mooi, maar hoe meer verschillende modellen ik vergelijk, hoe mooier ik dit model vind :t
 
En na deze verstandige woorden is het wel erg rustig geworden ;-)

Haha, om in te haken op het oorspronkelijke onderwerp :

Ik heb met open luchtfilter ook in de stromende regen gereden zonder problemen.
Ook heeft de monster 1000 kilometer op de aanhanger gestaan met veel regen en ook geen problemen.

Lijkt er op dat het toch wel goed gaat bij die dingen :)
 
Ik had een volledig open deksel op de luchtfilterbox van mijn S2R 1000.
En had geen probleem met veel regen, nog niet meegemaakt met deze Monster.
Maar vond het aanzuiggeluid op lange ritten nogal irritant en hard.
Vooral in de Dolomieten. En dat zegt wel wat, gezien de verre van stille Termi's.
Heb daarom aan het eind van het seizoen weer een origineel dicht deksel gemonteerd.
Daarmee nog weinig ervaring, maar een paar km's gereden.
Schijnt dat de afstelling opnieuw moet, heb echter bij het (weinige) rijden geen verschil gevoeld.
 
Ik heb met normaal rijden geen last van het aanzuiggeluid.
Begint pas echt geluid te maken bij goed optrekken.
Bij volgas echt oorverdovend maar dat vind ik kicken :D
 
Ik heb btw mijn monster verkocht :X en ga een hyper 1100 s :9~ aanschaffen wilde eigenlijk al eerder een hyper alleen was me budget te laag , De monster is wel de bruutste motor die ik heb gehad en ga hem zeker missen. het Ducati virus heb ik iniedergeval goed te pakken :P
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog tips om de TomTom Rider te bevestigen op de S2R Monster? Meegeleverde beugel past precies in het midden van het stuur het beste, maar dan zie je de tellers niet meer :?
Zo laag mogelijk op de voet vd spiegel lijkt wel te gaan, maar heeft iemand daar ervaring mee? Beugel zit dan erg dichtbij het reservoir voor de koppelingsvloeistof :X
 
Ik ben opzoek naar een setje bar-end spiegels. Nou haalde ik laatste de dopjes die op de stuuruiteinde openingen zaten en zag ik dat de binnendiameter kleiner werd tot ongeveer 2 cm diep. Alle spiegels die ik kan vinden beschikken over 1 maat binnendiameter, het lijkt me dus dat deze niet passen. Heeft iemand ervaring met zo een soort stuur of is dit normaal en moet ik de kleinste maat van de binnendiameter meten en als maat gebruiken voor mijn bar-end spiegels?
 
Deze Bar-End spiegels zitten op de Monster 821 van mijn vrouw. Wij waren in september in de Eiffel en zijn bij Louis in Koblenz geweest.

Kijk even op Buy Highsider Barend Mirror Victory Evo Left or Right, Black | Louis Motorcycle & Leisure



Ik ben opzoek naar een setje bar-end spiegels. Nou haalde ik laatste de dopjes die op de stuuruiteinde openingen zaten en zag ik dat de binnendiameter kleiner werd tot ongeveer 2 cm diep. Alle spiegels die ik kan vinden beschikken over 1 maat binnendiameter, het lijkt me dus dat deze niet passen. Heeft iemand ervaring met zo een soort stuur of is dit normaal en moet ik de kleinste maat van de binnendiameter meten en als maat gebruiken voor mijn bar-end spiegels?
 
Laatst bewerkt:
Net te laat mijne is net verkocht :P :X
Hou er rekening mee als je een uitlaat wilt + afstellen dat je al snel 1000 + nog kwijt bent.
Open koppeling etc
 
Laatst bewerkt:
Heb eindelijk alle TomTom spullen voor de Rider 410 binnen en heb een hele mooie beugel van Givi (speciaal voor de S2R) om 'm te bevestigen met 2 van de 4 bouten waar het stuur mee vast zit.

Echter, als ik de electra bekijk dan zie ik alleen eigen stekkers van Ducati en nergens een punt waar ik een standaard 6,3mm stekker op kan prikken. Rechtstreeks op de accu is een mogelijkheid, maar waarschijnlijk gaat de TomTom dan niet uit als je de motor uitzet.

Ik heb een zwevende zekering van 3 Amp die ik tussen het aansluitpunt (+) en de TomTom zet.

Nu alleen nog een punt vinden waar ik de + kan aansluiten. Iemand een tip waar ik een gewone 6,3mm kan aansluiten?
 
Heb eindelijk alle TomTom spullen voor de Rider 410 binnen en heb een hele mooie beugel van Givi (speciaal voor de S2R) om 'm te bevestigen met 2 van de 4 bouten waar het stuur mee vast zit.

Echter, als ik de electra bekijk dan zie ik alleen eigen stekkers van Ducati en nergens een punt waar ik een standaard 6,3mm stekker op kan prikken. Rechtstreeks op de accu is een mogelijkheid, maar waarschijnlijk gaat de TomTom dan niet uit als je de motor uitzet.

Ik heb een zwevende zekering van 3 Amp die ik tussen het aansluitpunt (+) en de TomTom zet.

Nu alleen nog een punt vinden waar ik de + kan aansluiten. Iemand een tip waar ik een gewone 6,3mm kan aansluiten?
Er zijn mensen die hem via de koplamp aansluiten.
 
Vraag,

Er best wat te koop aan carbon voor de monster 1200 en 1200S maar weet iemand toevallig ook of deze accessoires ook passen op de 1200R ?
 
Heb eindelijk alle TomTom spullen voor de Rider 410 binnen en heb een hele mooie beugel van Givi (speciaal voor de S2R) om 'm te bevestigen met 2 van de 4 bouten waar het stuur mee vast zit.

Echter, als ik de electra bekijk dan zie ik alleen eigen stekkers van Ducati en nergens een punt waar ik een standaard 6,3mm stekker op kan prikken. Rechtstreeks op de accu is een mogelijkheid, maar waarschijnlijk gaat de TomTom dan niet uit als je de motor uitzet.

Ik heb een zwevende zekering van 3 Amp die ik tussen het aansluitpunt (+) en de TomTom zet.

Nu alleen nog een punt vinden waar ik de + kan aansluiten. Iemand een tip waar ik een gewone 6,3mm kan aansluiten?
Je zou hem van de voeding van de remlichtschakelaar kunnen halen,zit achter de koplamp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan