Marauder VZ800 start niet meer

kwiekk

Rookie
23 jan 2017
29
5
Geachte,
Ik rijd met een Marauder VZ800 van 1998.
Sinds een paar maanden ligt mijn batterij aan een druppellader.
Af en toe start ik hem eens en hij was meteen weg. Tot vandaag. Op de drupperllader staat 14.1v en als ik hem start hoor ik: tik tik tik tik tik aan de batterij en start hij niet.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Kapotte batterij?

groetjes,
 
Geachte,
Ik rijd met een Marauder VZ800 van 1998.
Sinds een paar maanden ligt mijn batterij aan een druppellader.
Af en toe start ik hem eens en hij was meteen weg. Tot vandaag. Op de drupperllader staat 14.1v en als ik hem start hoor ik: tik tik tik tik tik aan de batterij en start hij niet.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Kapotte batterij?

groetjes,

Lijkt zo idd op een tikkend startrelais ivm te zwakke accu.

Ev even accu nameten (en niet dd laadspanning vd de lader).

In de lijst met how to staat wel wat voor je.
 
bedankt voor de reply, hoe komt het dan dan tot over een paar dagen hij nog perfect startte zonder druppellader en nu totaal niets meer?
Er is bij elke accu een moment dattie niet meer doet wat zou moeten.

Start je vaak zonder rijden?
Hoe oud is de accu?

Is de lader nog wel goed?

Begin bij t begin, lees de how to over accu en laadsysteem. Meet eea na.
 
Een goede accu/druppellader laadt met +/- 14V totdat de accu vol is en schakelt dan over naar druppelstand en laadt dan normaal gesproken met niet meer als +/-13V.

Denk idd dat je accu overleden is door of ouderdom of door een defecte (druppel)lader
 
hoi,

Af en toe startte ik mijn moto met druppellader. Als ik hem liet draaien schakelde ik die dan af.
Ben gisteren om een nieuwe batterij geweest want volgens iedereen hier is mijn huidige kapot.
Nu moet je nog zelf "het vloeistof" in die batterij laten lopen. Heb dat nog nooit gedaan dus ga ergens om raad vragen om mij te helpen.

groetjes
 

Alleen gaatjes prikken wordt in de comments in twijfel getrokken. En compleet ongefundeerd van mijn kant uit door gebrek aan kennis, vroeg ik me bij het zien van het filmpje ook al af of dat de juiste manier is.
 
Laatst bewerkt:
hallo,

bedankt voor de link. Zo hebben wij dat precies gedaan. De vijsjes hebben we ook gemonteerd en nu staat mijn batterij klaar om in de moto te steken. Eens benieuwd, zal een werkje voor zaterdag zijn.

Groetjes,
 
hallo,

de nieuwe batterij zit erin en de moto startte direct. Nu hangt hij mooi aan de druppellader op de laten tot 100%.
Bedankt voor alle info!

groetjes,
 
Terug
Bovenaan Onderaan