Becker Mamba.4 Navigatie

Ik heb vandaag geprobeerd op om vier kaarten NL,D,B en Lux 2015 Q4 te vervangen 2016 Q2 maar helaas de vier ziet die niet (versie 9.18.17.628193).
Waarschijnlijk moeten die kaarten geactiveerd worden, maar hoe, iemand enig idee. :?

Naast je kaarten heb je ook een licentie nodig.
 
Er zijn weer nieuwe HERE kaarten beschikbaar zag ik. 2016Q4
Heeft iemand al eens een update van Becker Mamba 4 gezien? Ben wel benieuwd op deze op Chinese navigaties ook draait.
 
Naast je kaarten heb je ook een licentie nodig.\

Denk nie dat ut gratis is. ;([/quote]


Waarschijnlijk moet je de license map uit de kaarten download even samenvoegen met de license map in je becker/igo installatie. Dan heb je de license. Bij de magnet link die hier eerder genoemd werd zitten de licenses er wel degelijk bij.
 
Hallo Allemaal,

mijn Gorider Excallibur bezorgt mij de nodige hoofdpijn.

Als ik GARMIN routes via Tyre omzet in een google KML bestand, dan gaat alles goed totdat ik daadwerkelijk ermee rijd.
Zodra er een zijstraat is, geeft dit ding aan dat ik erin moet rijden.
Dit doet ie telkens met alle passerende zijstraten/kruisingen/ t-splitsing.
Erg frustrerend.
Heb van alles al geprobeerd, maar blijf dit probleem telkens houden.
Ook middels : Viapunt beheer - Auto viapunt overslaan.
Ik blijf maar op de knop drukken voor herberekenen route om nog maar een beetje op de juiste koers te kunnen blijven.

Iemand een idee hoe dit te voorkomen ?

Een oplossing kan zijn dat ik de GARMIN routes rechtstreeks inlees in Becker Mamba.
Maar heeft er iemand voor mij een goed werkende versie ?
 
Hallo Allemaal,

mijn Gorider Excallibur bezorgt mij de nodige hoofdpijn.

Als ik GARMIN routes via Tyre omzet in een google KML bestand, dan gaat alles goed totdat ik daadwerkelijk ermee rijd.
Zodra er een zijstraat is, geeft dit ding aan dat ik erin moet rijden.
Dit doet ie telkens met alle passerende zijstraten/kruisingen/ t-splitsing.
Erg frustrerend.
Heb van alles al geprobeerd, maar blijf dit probleem telkens houden.
Ook middels : Viapunt beheer - Auto viapunt overslaan.
Ik blijf maar op de knop drukken voor herberekenen route om nog maar een beetje op de juiste koers te kunnen blijven.

Iemand een idee hoe dit te voorkomen ?

Een oplossing kan zijn dat ik de GARMIN routes rechtstreeks inlees in Becker Mamba.
Maar heeft er iemand voor mij een goed werkende versie ?


Het antwoord zal hier het zelfde zijn, via tyre werk je met Google maps ipv garmin of tomtom kaarten dus zullen er via punten soms op de verkeerde plaats terecht komen.

Het delen van software is illegaal en dus niet handig via het forum. Misschien kun je iemand een pb sturen dat die je van een link ofzo kan voorzien. :t
 
Laatst bewerkt:
Even oma weg jagen uit dit topic.

Ik ben even bezig met wat track bestanden op mijn becker software en dit werkt nog steeds super. Nu wilde ik echter een route met waypoints rijden en deze waypoints net als in de motorforum editie eventueel wissen. Wat blijkt deze functie zit gewoon in de Becker versie!

Hoe werkt dit?

Je maakt in de map "userdata" naast de map "track" een map "route" aan en dump hier je kml file in net als in de igo motorforum editie. Als je de route geladen hebt onder het kopje geplande routes laad hij de route net als de normale igo versie. Druk je tijdens de route op de tandwieltjes rechts in beeld en kiest vervolgens de knop met het vlaggetje met het kruis waar achter staat "Volgende bestemming" dan wist hij het eerst volgende route punt. Je dient 1 handeling meer te doen dan in de motorforum editie, echter zo vaak gebruik ik deze knop niet in de praktijk dat de extra handeling te verwaarlozen is.

Kortom naast dat de becker tracks en nu ook de skip waypoint heeft is het voor mij onnodig om de motorforum igo versie nog te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Bij de motorforum IGO variant kan je het herberekenen uitzetten en dat lukt bij Becker Mamba niet.
De IGP Primo motoreditie draait bij mij iets stabieler. Bij het rijden van routes wil Mamba nog wel eens crashen en start het systeem meerdere keren achter elkaar op. Gebeurt lang niet altijd, maar als het gebeurt is het wel lastig en moet ik het rijden van de route (track) schrappen.
Ik heb ze nu beiden op mijn systeem staan en kan dus afwisselen.
 
Even oma weg jagen uit dit topic.

...en dump hier je kml file in net als in de igo motorforum editie. Als je de route geladen hebt onder het kopje geplande routes laad hij de route net als de normale igo versie. ....
Werkt dit niet met de gpx file? Dat vond ik nu weer het grote voordeel van Becker.
 
Even oma weg jagen uit dit topic.

...en dump hier je kml file in net als in de igo motorforum editie. Als je de route geladen hebt onder het kopje geplande routes laad hij de route net als de normale igo versie. ....
Werkt dit niet met de gpx file? Dat vond ik nu weer het grote voordeel van Becker.


Nee gpx pakt hij de track versie. Ik controleer de routes altijd vooraf dus of ik ze dan even via MRA opsla als kml of gpx maakt voor mij geen verschil. Volgens mij is het altijd verstandig om even je route te controleren via je pc dus lijkt mij het niet echt een probleem dat het niet kan.



Bij de motorforum IGO variant kan je het herberekenen uitzetten en dat lukt bij Becker Mamba niet.
De IGP Primo motoreditie draait bij mij iets stabieler. Bij het rijden van routes wil Mamba nog wel eens crashen en start het systeem meerdere keren achter elkaar op. Gebeurt lang niet altijd, maar als het gebeurt is het wel lastig en moet ik het rijden van de route (track) schrappen.
Ik heb ze nu beiden op mijn systeem staan en kan dus afwisselen.


Klopt herberekenen kan niet uit.
Maar als ik echt de route exact wil rijden gebruik ik een track. Mocht ik van te voren weten dat ik waarschijnlijk ga afwijken dan gebruik ik dus een kml bestand zoals in igo.... Ik heb nog nooit problemen of rare dingen gehad terwijl herberekenen aanstond dus zie er zelf niet echt de meerwaarde van in.
 
Maar wat gebeurt er dan als je met een track van de route afwijkt om bv te tanken?

En moet je echt een track hebben met veel punten of is een gpx een gpx bij de Becker? (Eigenlijk net als de Rider 4x0 serie.)
 
Maar wat gebeurt er dan als je met een track van de route afwijkt om bv te tanken?

En moet je echt een track hebben met veel punten of is een gpx een gpx bij de Becker? (Eigenlijk net als de Rider 4x0 serie.)


Dan rij je even naar het tank station en vervolgens zo de route weer op.

Geen idee wat je exact bedoeld sorry. De tomtom kan namelijk zowel gpx route als gpx track laden. De becker doet zo ver ik weet alleen de track en maakt als je een gpx route laad daar ook een track van.
 
Ja, dat is dus hetzelfde. Dat is mooi.

En het aantal punten maakt de Becker blijkbaar niet traag. Nog een voordeel ten opzichte van de MotorEditie, want die werd heel traag boven de 250 punten.
 
voor mijn binnenkort nieuwe mekago nav wil ik eens de becker proberen, maar haal software via newsgroepen op, ik zie de becker software niet daarin staan, wie kan mij daarin helpen?

ron
 
heb de becker software draaien, ik had er een vanuit Romenie, de kaart van Nederland en de nederlandse voice ook erop gekregen.

Heb nog twee vragen:

* Is het schermlayout ook in nederlands te krijgen?
* Een route downloaden , welke extensie moet deze hebben en in welke map moete deze geplaatst
worden?

ron
 
Het mooie van Becker mamba is dat hij .gpx track bestanden leest.
Deze kopieer je naar de map "userdata" en dan "track" de software importeert deze dan de eerst volgende keer met opstarten zodat hij de track kan lezen.
 
Heb Mamba draaiend op m'n rage, maar krijg de kaarten maar niet geactiveerd. Heb al de licence van m'n iGo gekopieerd, maar hij blijft aangeven dat de kaarten niet geactiveerd zijn. Iemand een tip? |(
thx
 
ik draai nu op mn excelvan al een tijdje igo primo. Ben er op zich tevreden van maar ik hou wel eens van iets anders.
Iemand een idee waar ik aan de becker mamba software kom? :+

Bedankt
 
Jawel, in content=>userdata=>poi

Als de map userdata=>poi niet bestaat dan maak je deze gewoon aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan