Koplamp brandt steeds door bij KTM 525

Jersey162

Rookie
30 jan 2017
1
0
Hallo allemaal

Ik heb een ktm exc 525 gekocht uit 2004

Nou brand me voorlamp steets door omdat er te veel volt erop komt te staan rond 25 volt als ik goed gas geef (wisselspanning )

Achterlicht is led dus die kan daar wel tegen

Nou heb ik op mijn accu gemeten met lopende motor rond de 14 volt gelijkspanning.

Ikzelf kom er niet meer uit weet iemand wat er mischien stuk is of hoe ik dit kan oplossen

Ps zou het kunnen dat de spanningsregelaar half stuk is dat hij het nog wel goed doet naar me accu maar niet meer naar mijn lampen of zit de spanningsregelaar helemaal niet tussen mijn voorlicht en de dynamo

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet

Alfast bedankt !! :}
 
Of de spanningsregelaar stuk is kun je meten door het voltage (gelijkspanning) direct op de accu te meten en daarbij een beetje gas te geven.

Normaal moet dit niet boven de 14V (ongeveer) uitkomen, als de spanningsregelaar stuk is zal het omhoogschieten (boven de 14V) zodra je gas geeft. Een (kop)lamp die door blijft branden is vaak wel de eerste indicatie van een defecte spanningsregelaar...
 
steek eens een gewone lamp vanachter ipv een led. die led "verbruikt" niet genoeg waardoor de koplamp teveel binnen krijgt.
zoals ik het lees, heeft de KTM een heel simpele bedrading : waarschijnlijk een minimaal deel op gelijkspanning voor de CDI etc, en gewoon wisselspanning voor de "ordinaire" lampen. genoeg weerstanden houden de spanning onder controle, als je er 1 van weg neemt (achterlicht) kan dat al problemen opleveren.

veel oude motoren hebben ook zo'n systeem, waarbij zelfs gewoon losse weerstanden ingeschakeld worden als je de lichten uit zette.
maar ik kan ook kompleet mis zijn want ik ken de KTM absoluut niet O-)
 
schema erbij.
full
 
Hallo allemaal

Ik heb een ktm exc 525 gekocht uit 2004

Nou brand me voorlamp steets door omdat er te veel volt erop komt te staan rond 25 volt als ik goed gas geef (wisselspanning )

Achterlicht is led dus die kan daar wel tegen

Nou heb ik op mijn accu gemeten met lopende motor rond de 14 volt gelijkspanning.

Ikzelf kom er niet meer uit weet iemand wat er mischien stuk is of hoe ik dit kan oplossen

Ps zou het kunnen dat de spanningsregelaar half stuk is dat hij het nog wel goed doet naar me accu maar niet meer naar mijn lampen of zit de spanningsregelaar helemaal niet tussen mijn voorlicht en de dynamo

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet

Alfast bedankt !! :}

Ik heb hetzelfde model. Welk LED achterlicht heb je erop zitten? is zit die in de standaard onderspatbord? Ik zit met een achterlicht dat al twee keer kapot getrild is in ruim een half jaar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan