Suzuki GSX400F Caferacer

Inmiddels de juiste remtrommel gevonden dankzij een behulpzame eBay verkoper.

Deze past zo als het hoort: *D

8GUsgfH.jpg


Meteen de rechter wielbus afgedraaid, het wiel staat nu weer netjes uitgelijnd en de tandwielen ook.

Verder nog wat spulletjes binnengekregen:

- Cheape eBay luchtfilters, voor nu. Later komen er K&N filters op:

2pr0a33.jpg


gFQ3Bgx.jpg


- Uitlaatdemper:

WTeHF7G.jpg


- M10x1.25 12.9 bouten voor de remklauwen aan de voorzijde. Meteen gemonteerd natuurlijk:
tVheYit.jpg


Daarnaast een begin gemaakt aan de kabelboom, aantal stekkers worden hergebruikt maar meeste is vervangen inmiddels:

BqqEGoY.jpg


Als het goed is komen vanmiddag de stuurschakelaars en gashendel van een GSXR 600 K4 binnen en dan kunnen die ook aangesloten worden.

Verder binnenkort als ik weer tijd heb de laatste beugeltjes bevestigingen e.d.
 
Laatst bewerkt:
Alweer te lang geleden, maar helaas druk met de studie, dus een kleine update met wat foto's die hier nog niet tussen staan.

Deze week de laatste tentamens en dan een week vrij dus vooral bezig geweest met spullen bestellen zodat er volgende week weer genoeg te doen is. O-)

Nog even wat plaatjes van de kabelboom die bijna af is.

Stuurschakelaar zijn van een GSX-R 600 k4, deze heb ik voorzien van honda 2.8mm stekkers aangezien ik deze toch had liggen voor de teller, dus mooi alles gelijk.

y9qpTU8.jpg


Kabeltjes:

pFLyek4.jpg


aMf5X70.jpg


Er zijn nog 2 relais onderweg en een led lampje. Led lampje zal het oliedruklampje worden, de teller heeft die optie niet namelijk. Komt netjes in de kroonplaatmoer.

De relais zijn voor het schakelen van het dimlicht. Ik heb het nu zo aangesloten dat stadslicht aan gaat bij contact op parkeerstand, dimlicht gaat aan zodra de run knop ingeschakeld wordt, maar om de stroom bij het starten vol naar de startmotor te sturen schakel ik met een ander relais aan de startknop het dimlicht even uit.

Verder inmiddels binnengekomen:
- Nieuwe gaskabel voor de GSX-R gashendel
- koppelingskabel
- remolie en nieuwe koperen ringetjes

En deze lichte accu, 500gram ten opzichte van de 3,5kg zware standaard accu. De keuze is vooral zodat ie uit het zicht kan worden weggewerkt, namelijk onder de tank.

LFP14.jpg


Deze spiegels zijn onderweg:

eQZue1H.jpg


Ennnn het mooiste voor het laatst bewaard, de nieuwe bovenste kroonplaat. CNC gefreesd uit een blok 7075 naar eigen ontwerp, erg handig hier en daar wat kennissen overgehouden van vorig jaar bij het studententeam. Vooral gegaan voor een cleane look:

ImyLNze.jpg


54NtyDH.jpg


*O* *O*

Tot de volgende!
 
Laatst bewerkt:
Dankje Gerard :+

Ging alleen niet zo lekker met het passen van de kroonplaat gisteren. Toch een foutje ingeslopen tussen metingen en 3d model dus zit het gat voor de stuurpen 3mm 'te hoog' ;(

Ga dus waarschijnlijk de kroonplaat opnieuw laten frezen, anders wordt het zo'n halve fix oplossing denk ik. Helaas te weinig vlees aan de onderkant om het op te vangen met een bus.

Verder goed nieuws: complete kabelboom werkt ineen keer! Even afkloppen :9 Kleine accu krijgt de startmotor ook met gemak rond. *O*

Morgen de boel maar eens fatsoeneren en wat foto's maken.
 
Das balen kwa kroonplaat maar hoe bedoel je stuurpengat te laag? :?
 
Dankje Gerard :+

Ging alleen niet zo lekker met het passen van de kroonplaat gisteren. Toch een foutje ingeslopen tussen metingen en 3d model dus zit het gat voor de stuurpen 3mm 'te hoog' ;(

Ga dus waarschijnlijk de kroonplaat opnieuw laten frezen, anders wordt het zo'n halve fix oplossing denk ik. Helaas te weinig vlees aan de onderkant om het op te vangen met een bus.

Verder goed nieuws: complete kabelboom werkt ineen keer! Even afkloppen :9 Kleine accu krijgt de startmotor ook met gemak rond. *O*

Morgen de boel maar eens fatsoeneren en wat foto's maken.

Wat zuur van die kroonplaat man.
Want hij was wel heel netjes.

Kun je niet alsnog een groter gat maken. en er een bus met een gat uit het midden in krimpen?
 
Ja nogal maar de kerel die em gefreesd heeft stelde zelf voor em eventueel wel opnieuw te willen doen.

Had ik ook aan gedacht, gat moet dus 3 mm naar beneden het gat heeft een diameter van 28mm dus er blijft een soort halve maan vorm dan over die opgevuld moet worden.
 
Zo de voortgang van deze week.

Kabelboom is eindelijk zo goed als af, enige dingetjes die nog toegevoegd moeten worden:
- Kentekenverlichting
- Signaaldraad voor de toerenteller
- Indicatorlampje voor de accu
- Achterste remlichtschakelaar

Voor:

f3lpLOv.jpg


xpghYvb.jpg


9ZGHKSt.jpg


Na:

SG2lLs8.jpg


Alles past netjes onder de tank, erg tevreden mee. Belangrijker nog is dat het ook allemaal werkt.

Bewijs:

https://youtu.be/E4iXowvAO3o

Het is nu ook meteen elke keer starten lopen waar ik erg blij mee ben. De nieuwe krachtigere accu lijkt hier duidelijk een bijdrage in te hebben.

VSpEru1.jpg


Verder ging de koppeling erg zwaar al toen ik em kocht. Dus platen, veren en kabel vervangen. Nog steeds ging ie zwaar tot ik er vandaag achter kwam dat de EBC koppelingsveren die ik er in heb gezet zwaarder zijn. Deze dus terug gewisseld en koppeling gaat nu lekker soepel zoals ie hoor.

Koppelingshendel van een GSX-R 600 is onderweg, zodat alles mooi bij elkaar matcht.

Fotootje van de gashendel:
GDlYHck.jpg


Iets merkwaardigs wel toen ik em vanavond even startte. De uitlaatbochten van cilinders 1,2 en 3 worden wel warm maar die van 4 bleef koud. Denk zelf aan een slechte bougiekabel. Vrijdag maar even naar kijken.

Inmiddels de schuimplaat voor het zitje ook binnen, dus die vrijdag ook maar eens vorm gaan geven en kijken of ik tijd heb om de koplamp en het achterlicht ook van een fatsoenlijke beugel te voorzien :]

Fijne avond!
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig Willem!

Knap hoor dat je zelf die kabelboom hebt gefixed, mooi werk!
Benieuwd naar wat je met het zitje gaat doen.
 
Bedankt Steven, rustig werken en een goed schema voor jezelf maken is key. Zitje gaat ongeveer worden zoals onderaan pagina 2.

Hey Benjamin, jij hier ook :]
 
Zal vast niet het laatste project zijn. ;) Gerard, je mag ook nog een keer aan deze klussen hoor. Maak je geen zorgen :p
 
Kwam er helaas vanochtend ook achter dat ie olie lekt langs de carterplug, blijkt dat de draad zwaar beschadigd is. Zal een helicoil of andere oplossing toegepast moeten gaan worden :(
 
Nog een paar kleine dingetjes uitgevoerd afgelopen weekend.

Weer eens bij Gerard langs geweest voor wat laswerkzaamheden en hij heeft deze kentekenplaatbeugel voor mij gemaakt:

Ht6Bacm.jpg


De achterlichtbeugel en koplampbeugel die ik eerder had gemaakt laten lassen:

X19rpPX.jpg


F64jKUx.jpg


Moet natuurlijk allemaal later nog netjes afgewerkt worden.

Totaalplaatje zoals ie er nu bij staat:

J3qZhnX.jpg


0AhS8WD.jpg


Volgend weekend bezig met het vormen van de zit!
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd ben ik gisteren bezig geweest met het vormen van de zit.

Begonnen met het in stukken zagen van de schuimplaat die ik had gekocht en vervolgens deze in lagen op elkaar lijmen om wat hoogte te creëren.

chyGJwP.jpg


Eerst de onderste laag gevormd naar het subframe en van daaruit met een zaag de ruwe vorm erin gebracht en daarna overgegaan tot schuren, heel veel schuren. Het is niet geworden zoals ik eerst van plan was en gevormd had met het pur schuim, maar ik ben wel van mening dat de lijnen kloppen.

Een paar keer er naar gekeken te hebben van uit meerdere hoeken kwam ik tot de conclusie dat dit is zoals ie moet worden.

v4EYJRJ.jpg


Y5Pq1Xz.jpg


Langzamerhand ook aan het nadenken over kleuren combinaties. Hoofdkleur die ik in gedachte heb is wit. Het witte zal gecombineerd worden met rode accenten/patronen. Frame zal zijdeglans zwart worden met een voornamelijk antraciet/zwart blok. Velgen zullen ook zwart worden. Zadel bruin leer. De aluminium onderdelen wil ik zwart laten anodiseren, kleur van de voorvork moet ik nog over nadenken. Suggesties zijn altijd welkom. :)

Als iemand deze koplamp kan vinden voor beneden de 100 euro is mijn dank groot. O-)
 
Laatst bewerkt:
Zadel komt hier nog weer bovenop, dit is alleen maar het zitje. Moet hierna nog van carbon gemaakt worden.
 
een heel gaaf project je pakt het professioneel aan. Ziet er strak uit.
Ik zie dat je de tank van een GS550 hebt gebruikt. Mag ik vragen wat je met de orginele 400F tank hebt gedaan?
heb je deze nog?
 
Dankje! Het plan was oorspronkelijk om die GS550 tank te gebruiken, maar die vond ik te lomp lijken om zo'n smalle fiets als deze. Daarom heb ik uiteindelijk de origineel tank laten aanpassen. Dat is waar je op de foto's naar kijkt, goed vermomd hè ;)

Mocht je geïnteresseerd zijn in die die GS500 tank, die heb ik nog wel. Mag voor een klein prijsje weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan