Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doelde dan ook op het circuit rijden. Ik rij ook niet graag met een dure wegfiets op het circuit. Ik heb nooit met duurder als 4000 euro aan wegfiets op het circuit gezeten. Daarom zou ik dan de keuze circuit of weg maken.

Succes met de keuzes iig :)
 
Kou?wij werken nog gewoon buiten,metselaar is met de buiten muren bezig,word wel hard...
Iemand nog een set banden?Bridgestone bt 016 ofzoiets 120/180 nog nieuw.
Voor het ophalen ,geld ook voor twee AFAM ketting sets 520 voor een L1 760/600
Licht me in de weg,alleen afhalen met koekje...
 
Dat jullie nog gewoon buiten werken maakt het niet minder koud ;)
Dat maakt ons tot beter geklimatiseerde arbeiders :P

Ik doe eigenlijk niets met zulke banden en kettingsets ben ik ook goed in voorzien. Maar top aanbod!
 
Kou?wij werken nog gewoon buiten,metselaar is met de buiten muren bezig,word wel hard...
Iemand nog een set banden?Bridgestone bt 016 ofzoiets 120/180 nog nieuw.
Voor het ophalen ,geld ook voor twee AFAM ketting sets 520 voor een L1 760/600
Licht me in de weg,alleen afhalen met koekje...
Bedankt voor het aanbod, maar zit er vanaf afgelopen seizoen al nieuw op.
 
Vanmiddag in de GSXR1000 K6 poten K-tech Flow Control Valves gemonteerd en ze onder de SRAD gezet.

Moet zeggen wat een wereld van verschil dit vergeleken met de originele SRAD poten.

Dit veert echt *D

Kwam wel tot de conclusie dat mijn K4 remklauwen niet passen.

Maandag even de klauwen van een GSXR1000 aanschaffen of anders 15mm lange spacers bestellen ?

Komt omdat de SRAD 320mm remschijven heeft ,de K4 600/750 remklauwen hebben kortere bevestigingspoten .De 750 heeft 300mm remschijven en de 1000 weer 310mm. :? :+

Een normaal mens verzint zoiets niet :X :P
 
Laatst bewerkt:
Die hogere risico's vallen wel mee, je moet het in verhouding zien. Nu rij je bijvoorbeeld 2:30 en zit je aan de grens van je kunnen (want anders zou je wel harder gaan). Rij je straks 2:10 zit je daar aan de grens van je kunnen. Zo zit ik nu met 1:55 aan de grens van mijn kunnen en ik zoek nu dus punten om te verbeteren en daar zit het risico in. Door je grens te verleggen ga je tijd vinden maar ook fouten maken. Zolang je niet ineens 10sec van je tijd af wil rijden is een foutje nog "makkelijk" op te vangen.


.


Neu rij op Assen 2;14 O-) Hoop dit jaar op een 1:51 :P

Maar je kan beter vallen met 2:47 als met 1:55 rondetijden zo bedoelde ik het eigenlijk. ;)
 
Vanmiddag in de GSXR1000 K6 poten K-tech Flow Control Valves gemonteerd en ze onder de SRAD gezet.

Moet zeggen wat een wereld van verschil dit vergeleken met de originele SRAD poten.

Dit veert echt *D

Kwam wel tot de conclusie dat mijn K4 remklauwen niet passen.

Maandag even de klauwen van een GSXR1000 aanschaffen of anders 15mm lange spacers bestellen ?

Komt omdat de SRAD 320mm remschijven heeft ,de K4 600/750 remklauwen hebben kortere bevestigingspoten .De 750 heeft 300mm remschijven en de 1000 weer 310mm. :? :+

Een normaal mens verzint zoiets niet :X :P
Ik weet niet wat een extra setje remklauwen moet kosten, maar zijn spacers niet een goedkopere optie?

Hoe kom je bij de 15 mm lengte? Schijven van een K4 750 zijn toch 298 mm? Dan zou ik spacers van 11 mm verwachten.
De voorlaatste tabel in de eerste post van dit topic heeft het met jouw combinatie (1000 K6 vork + 600 K4 klauwen + 320 mm schijven) over spacers van 14mm.. :?
 
Ik weet niet wat een extra setje remklauwen moet kosten, maar zijn spacers niet een goedkopere optie?

Alex,

Remklauwenset van een K5-6 GSXR1000 die heb ik gekocht voor 50 euro.De UK spacers 4x die ik dan persé zou willen hebben die kosten c.a 21 pond.Was idd een iets goedkopere optie geweest maar ik denk ook iets verder ;) Deze GSXR1000 remklauwen die kan ik nu ook gebruiken voor mijn K4 750 want die heeft 320mm remschijven.

Hoe kom je bij de 15 mm lengte? Schijven van een K4 750 zijn toch 298 mm? Dan zou ik spacers van 11 mm verwachten.
De voorlaatste tabel in de eerste post van dit topic heeft het met jouw combinatie (1000 K6 vork + 600 K4 klauwen + 320 mm schijven) over spacers van 14mm.. :?


Okke dan heb ik er 1 mm naast gemeten ;) Nogmaals mijn K4 heeft 320mm remschijven.Heb al mijn motoren op deze maat remschijven gezet zodat ik onderling kan wisselen.

Vond 14/15 mm spacers teveel als ombouw GSXR1000 K6 naar een SRAD met K4 600/750 remklauwen.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf ook reuze benieuwd naar Portimao Huib *O* Ga niet elke sessie rijden denk 4 van de 7 of zo })

Almeria/Andalucia is met Racecracks neem ik aan ? Ook over nagedacht maar vond 2 dagen rijden te weinig te kostbaar dit weer vergeleken met 4 dagen Portugal.

We gaan met 10 man erheen :Y

Verder dit jaar ga ik met Racecracks de 2 daagse doen te Assen.Misschien wat dagen met hen op Zandvoort ? Maar merendeel zal het weer Assen gaan worden en met Roy op ZAC dagen vrij rijden *D
Almeria/Andalucia doe ik met Focused Events. 2 dagen op elk circuit, bij elkaar 4 dagen voor 565 euro incl transport en accomodatie. Vind dat een hele schappelijke prijs.

Vorig jaar Portimao was ook met FE, geloof dat dat 600 euro was. Ook een prima deal. We reden toen met ongeveer 50 man verdeeld over 2 groepen, dus ongeveer 9 sessies per dag. Dan kun je dus praktisch rijden wanneer je wilt. Heb ook elke dag maar 5/6 sessies gedaan, vond dat meer dan genoeg, zeker omdat het elke dag 30+ graden was.

Qua ligging is Portimao ook perfect. Vliegen op Faro, vervolgens uurtje rijden naar je accomodatie in Portimao of Lagos. Vanaf daar elke dag 15/20 mins rijden naar het circuit. Almeria is ongunstiger, ik vlieg op Alicante en moet dan 2/2.5u rijden naar accomodatie aan zee. Vanaf daar ook 40 mins rijden naar het circuit.
 
Nu we het toch over remmen hebben...

Kamp al een tijdje met remproblemen. Heb afgelopen seizoen met de volgende setup gereden:

- HEL RVS leidingen
- Brembo SA blokken
- DOT 5.1 vloeistof
- Standaard pomp/klauwen

Ik had steeds dat naarmate de dag vorderde, mn hendel steeds zompiger werd. Hing nogal samen met de temperatuur; net na een sessie was het niet te doen, na een tijdje afkoelen weer wat beter. Maar ook na het afkoelen werd het nooit meer zo goed als voorheen.

Op aanraden van Johan een andere rempomp aangeschaft, radiaalpomp van een K6 (K1 heeft geen radiaal). Afgelopen weekend heb ik die erop laten zetten. Tevens andere blokken laten monteren. De gebruikte blokken kwamen er zo vanaf:

full


Lijkt erop dat het allemaal veel te heet wordt. Dit zijn dus de SA blokken, wat wordt beschreven als voor sportief straatgebruik. Heb er nu SC op laten zetten, wat wordt beschreven als trackday blokken, eigenlijk zo sportief mogelijk voordat je aan carbon begint. Met deze blokken en de pomp van de K6 hoop ik dat mn issues voorbij zijn, ben heel benieuwd hoe het op Almeria/Andalucia gaat voelen :)
 
Laatst bewerkt:
Almeria/Andalucia doe ik met Focused Events. 2 dagen op elk circuit, bij elkaar 4 dagen voor 565 euro incl transport en accomodatie. Vind dat een hele schappelijke prijs.

Vorig jaar Portimao was ook met FE, geloof dat dat 600 euro was. Ook een prima deal. We reden toen met ongeveer 50 man verdeeld over 2 groepen, dus ongeveer 9 sessies per dag. Dan kun je dus praktisch rijden wanneer je wilt. Heb ook elke dag maar 5/6 sessies gedaan, vond dat meer dan genoeg, zeker omdat het elke dag 30+ graden was.

Qua ligging is Portimao ook perfect. Vliegen op Faro, vervolgens uurtje rijden naar je accomodatie in Portimao of Lagos. Vanaf daar elke dag 15/20 mins rijden naar het circuit. Almeria is ongunstiger, ik vlieg op Alicante en moet dan 2/2.5u rijden naar accomodatie aan zee. Vanaf daar ook 40 mins rijden naar het circuit.

9 sessies? Van 20 min??? |(
Waarom dan niet 6 sessies van 20min en een derde groep maken. Kan de prijs al een heel stuk omlaag.
 
9 sessies? Van 20 min??? |(
Waarom dan niet 6 sessies van 20min en een derde groep maken. Kan de prijs al een heel stuk omlaag.
Er waren in de eerste instantie ook 3 groepen, dus de opzet dat je tussen je sessies in 40 mins pauze hebt. Alleen ivm de lage opkomst hebben ze er 2 van gemaakt. Toen werd het groep 1 - 10 mins pauze - groep 2 - etc., dus 30 mins pauze tussen je sessies in.
 
Laatst bewerkt:
Nu we het toch over remmen hebben...

Kamp al een tijdje met remproblemen. Heb afgelopen seizoen met de volgende setup gereden:

- HEL RVS leidingen
- Brembo SA blokken
- DOT 5.1 vloeistof
- Standaard pomp/klauwen

Ik had steeds dat naarmate de dag vorderde, mn hendel steeds zompiger werd. Hing nogal samen met de temperatuur; net na een sessie was het niet te doen, na een tijdje afkoelen weer wat beter. Maar ook na het afkoelen werd het nooit meer zo goed als voorheen.

Op aanraden van Johan een andere rempomp aangeschaft, radiaalpomp van een K6 (K1 heeft geen radiaal). Afgelopen weekend heb ik die erop laten zetten. Tevens andere blokken laten monteren. De gebruikte blokken kwamen er zo vanaf:

[afbeelding]

Lijkt erop dat het allemaal veel te heet wordt. Dit zijn dus de SA blokken, wat wordt beschreven als voor sportief straatgebruik. Heb er nu SC op laten zetten, wat wordt beschreven als trackday blokken, eigenlijk zo sportief mogelijk voordat je aan carbon begint. Met deze blokken en de pomp van de K6 hoop ik dat mn issues voorbij zijn :)

Laklaag op de achterkant van de blokken? Niet zo gek dat de zuigers daarop inslijten/drukken. Mijn blokken zijn gewoon blank metaal dan heb je dat al niet.
Sportief straat is ook heel wat anders als circuit natuurlijk.

Er waren in de eerste instantie ook 3 groepen, alleen ivm de lage opkomst hebben ze er 2 van gemaakt.

Aaaaah.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Vriend van mij moet een vierkant moertje hebben waarmee het luchtfilter deksel vast gezet word op zijn srad 750 uit 1996, W.

Gaat om het moertje wat je hier op de foto ziet; heeft iemand dat liggen?
Staat niet op schema tekeningen dus ik weet ook geen part nummer.
000000096837-1.jpg


IMG_0121.jpg


Als iemand zon zilver glimmertje heeft liggen OF het partnummer weet dan lees ik dat graag :Y
 
Laatst bewerkt:
In het zuiden van Friesland, tussen het oosten en westen in.
Naast een erg goede bakker! Hint :P


Zelfs op mijn werk (omgeving Utrecht) hebben we wel eens gebak van deze bakker *D
 
Laatst bewerkt:
Het is bombat genoemd naar de bijnaam die Boornbergum heeft.
Ik zie een foto van een airbox maar geen moertje?
Wat zoek je en wat is de maat?,de bakker is dicht maar als het moet kan ik veel maken,als je nog banden zoekt bt016 120/180 dan is het de reis wel waard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan