S1000RR Deel 7

Dip zo goed als weg met Race ECU.
Schijnt net niet weg te krijgen te zijn ivm beperking stelbereik in de ECU. Zal wel een emissie dingetje geweest zijn.

Overigens met standaard benzine, standaard luchtfilter, en 900 euro compleet systeem van MIVV, met dB killer er in.
full
 
ik zette er een volledig akra systeem, BMC luchtfilter en luchtsysteem op cilinderkop eraf
geen dip, perfecte a/f ratio en 211pk kruk

zonder Powercommander, race ecu of wat dan ook
 
Ziet er wel goed uit Nicks4Nix, AFR ook wel netjes.

Bij mij is die dip er wel uitgegaan zie ik net op mijn uitdraai en inplaats van dat de lijn wat inzakt loopt die bij mij lichtjes in een boog omhoog waarna hij gelijkmatig stijgt.
Ik heb btw een SBK Altea ecu tune die nog wat verbeterd is door MADracing.

Ben wel benieuwd als jij jouw S1000 hebt laten afstellen Robin. Als we meeten met mooi weer testen verschillende versnellingen/toerentallen
 
Zwager is creatief geweest met CorelDraw. Voorbeeld was mijn S1000RR. Ik vind het knap. Origineel is 12000 x 7300 beeldpunten dus hij is verschaald.
full
 
Beetje dood topic hier of is dit de winterslaap.....

Sinds kort ook de gelukkige eigenaar van S1000RR blauw/wit 2016 ingeruild voor een R6. Hij is thuis bezorgd en kon zo hop de schuur in vanwege het winterseizoen....toch wel 20 meter kunnen rijden.

Nu ben ik aan het kijken voor wat aanpassingen en het eerste is toch wel de kentekenplaathouder. Nu zijn er verschillende kits beschikbaar maar ben op zoek naar 1 waarbij je geen bedrading hoeft aan te passen i.v..m. ledverlichting knipperlicht. Welke suggesties hebben jullie?
 
Laatst bewerkt:
Ik had altijd een rizoma houder, mooi stukje techniek, fatsoenlijk LED kentekenplaatlampje en verschillende adapters erbij, zowel voor rizoma knippers als BMW knippers.

Het kentekenplaatlampje moet je sowieso solderen want de standaard fitting zit aan het achterlichtdraadboompje vast. De LED knipperlichten zitten met stekkers vast, daar hoeft je niets mee te doen behalve de draden wat verder onder het zitje leggen.
 
Rizoma, R&G, Evotech zijn goede kwaliteit houders. Beter een wat duurdere a-merk, ben je in 1x klaar en heb je geen last van loszittende of gebroken houders
 
Ik heb de R&G tail tidy besteld ziet er prima uit.

Tevens naar wat carbon spullen zitten kijken maar het carbon van BMW zelf is rete duur :)
Zit er veel kwaliteitsverschil tussen carbon van BMW of van Ilmberger? Ook zie ik nog wel wat kleur verschillen. Ik heb een titanium akrapovic pijp erop zitten en in de bocht zit carbon beschermkap. Zou zonde zijn als je allerlei verschillende kleuren carbon hebt dus ik zoek dezelfde kleur.
 
Carbon delen van Ilmberger is het beste wat je kan krijgen aftermarket. De weave die erin zit gaat mooi op met de HP carbon delen zonder kleurverschil.

Ik wil zelf ook een aantal delen in het carbon hebben en heb er veel over opgezocht. Heel veel bedrijven die het aanbieden maar, waarvan de pasvorm slecht is en een slechte afwerking heeft. Ik heb op aanraden van een goede kennis mijn eerste delen besteld bij Carbonworld.de en moet deze nog binnen krijgen. Gaat om glanzende carbon frame covers. Als ze keurig netjes passen en er goed uitzien bestel ik er daar meer, zo niet dan word het Ilmberger.

Goedkope rotzooi lekker laten liggen, zonde van je geld
 
Ik heb zelf ook het een en ander van ilmberger gemonteerd over de jaren, niet op mijn eigen fiets maar wel die van klanten. Het past wel beter dan het overige carbon spul, maar qua pasvorm staat er maar een merk eenzaam aan de top, en dat is het spul van akrapovic (die de originele BMW carbon delen leveren).
 
True, maar daar kan ook mee bedoelt worden dat ie de laatste tijd alleen op het circuit is gebruikt ipv op de weg. Daar maak ik me niet zo heel druk over.

Ik doel meer op schade oid.. Velgen/kuipen combinatie is niet echt voor de hand liggend.
 
True, maar daar kan ook mee bedoelt worden dat ie de laatste tijd alleen op het circuit is gebruikt ipv op de weg. Daar maak ik me niet zo heel druk over.

Ik doel meer op schade oid.. Velgen/kuipen combinatie is niet echt voor de hand liggend.

Die wielkleur is sowieso niet origineel, ja op de HP4 maar dat zijn ook andere velgen, dit zijn de standaard gietwielen.
 
is een prikje voor een s1000rr (mits er niks mis mee is)

circuit gebruik betekend niet altijd afgeschreven?!


Maar voor iemand die af en toe een rondje op het circuit doet, zijn slicks wel erg raar....
 
Laatst bewerkt:
True, maar daar kan ook mee bedoelt worden dat ie de laatste tijd alleen op het circuit is gebruikt ipv op de weg. Daar maak ik me niet zo heel druk over.

Ik doel meer op schade oid.. Velgen/kuipen combinatie is niet echt voor de hand liggend.
Het carbon op het frame vindt ik nog enger als de slicks.
Kan zomaar een deukje of scheurtje uit het verleden onder zitten.
Volgens mij zie ik ook een 520 ketting. Alles wijst op een circuitracer die weer de orginele kuip heeft gekregen ;)
 
is een prikje voor een s1000rr (mits er niks mis mee is)

circuit gebruik betekend niet altijd afgeschreven?!


Maar voor iemand die af en toe een rondje op het circuit doet, zijn slicks wel erg raar....

Hij is eenmaal vanuit stilstand omgevallen. Ik ga zondag kijken, dus ik ga het zien.
Goed opletten dat er geen dingetjes aan het frame/voorvork zijn, kuipen nog netjes aansluiten en de wielen recht staan. Veel meer kan ik niet doen volgens mij. Circuitgebruik (en vooral de slicks denk ik) schrikt veel potentiële kopers af, maargoed, uiteindelijk zijn juist deze dingen gemaakt voor het circuit lijkt me..

Meer tips waar ik op moet letten zijn welkom :+ haha

Het carbon op het frame vindt ik nog enger als de slicks.
Kan zomaar een deukje of scheurtje uit het verleden onder zitten.
Volgens mij zie ik ook een 520 ketting. Alles wijst op een circuitracer die weer de orginele kuip heeft gekregen ;)

Goede tip!
Eens aan de verkoper vragen of het carbon eraf mag. Dat is inderdaad wel een dingetje..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan