Suzuki GS500 deels gesloten inlaatspruitstuk?

KyrilV

Rookie
1 feb 2017
8
0
Gentbrugge
Hallo

Ik heb hier wat hulp nodig want ik geraak er niet aan uit op andere forums.
Ik heb vandaag de carbs van mijn suzuki gs500 eens mooi en proper uitgekuist en kwam iets bizar tegen. De inlaatspruitstukken zijn niet 100% open, maar deels afgesloten. (zie foto)

Nu vraag ik mij af of dit normaal is voor de gs500 die 35kW hoort te produceren, of dat dit de manier is hoe ze de blokjes op 25kW beperken?
Ik ben nog niet naar een vermogentestbank gegaan dus ik heb er geen idee van hoeveel kW men motor nu maakt.
(motorcode: M502-130109)

Alvast veel dank voor een antwoord ;)

Greetz, Kyril
full
 
Dat ziet er idd uit als (onderdeel van?) een 25Kw kitje
Wel, dat is nu net wat ik niet goed weet. Ik zou hem op een testbank kunnen zetten om het zeker te zijn, maar dat kost weer redelijk wat geld.
Mijn hoop gaat eerder uit naar de expertise van medeforumgebruikers.
Ik heb ondertussen reeds een suzuki dealer gecontacteerd, dus het is ook even afwachten wat zijn antwoord zal zijn.
 
Zal wel een emissienorm dingetje zijn. Zo zijn er ook 2 verschillende luchtfilters te krijgen. Om te begrenzen op 25kw zijn er andere gasschuiven beschikbaar. Onderdeel nr is als het goed is 1311001D10
 
Zal wel een emissienorm dingetje zijn. Zo zijn er ook 2 verschillende luchtfilters te krijgen. Om te begrenzen op 25kw zijn er andere gasschuiven beschikbaar. Onderdeel nr is als het goed is 1311001D10
Dus volgens jou is dit het correcte spruitstuk voor de 35kW uitvoering?
Los daarvan, dit spruitstuk vervangen door een met grotere opening zou wel meer vermogen betekenen toch?
 
Soms(niet altijd) worden ook andere sproeiers/gasnaalden gebruikt i.c.m een 25kw kit.
Een 35kw set voor de gs500 is er niet, deze heeft in standaard trim net geen 35 kw.
Dus volgens jou is dit het correcte spruitstuk voor de 35kW uitvoering?
Los daarvan, dit spruitstuk vervangen door een met grotere opening zou wel meer vermogen betekenen toch?
 
Dus volgens jou is dit het correcte spruitstuk voor de 35kW uitvoering?

Bij nader inzien misschien ook niet na het linkje van vroembert :P Ik dacht dat het beperken van de bewegingsvrijheid van de gasschuiven de gangbare manier was om een GS500 25kw te maken. Dit mbv een gaatje in de gasschuiven of een carburateur deksel waar iets in zit zodat de schuiven niet helemaal omhoog komen.
 
Update: Deze morgen originele rubbers (volle opening voor 35kW) besteld bij suzuki. Morgen mag ik ze ophalen en steek ik ze er ineens op.
Voor de geïnteresseerden zal ik hier posten hoe het verder verloopt :)

Alvast bedankt aan iedereen voor de reacties en feedback ;)
 
Laatst bewerkt:
Ziezo de nieuwe inlaatrubbers zitten erop. De motor draait goed stationair en rijdt zonder enig sputteren of andere miserie. De 130 sproeiers die er reeds in zaten zijn ook oke. Het verschil is vooral merkbaar in de middentoeren. Hij gaat ervandoor als een speer. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan