Mt-03 KGL Racing DB-killers wat vind de politie?

finzy

MF'er
8 mrt 2015
63
3
Amsterdam
Hey allemaal,
Vorige week heb ik een MT-03 gekocht met mooie carbon dempers erop, nu komt er een leuk geluid uit de uitlaten terwijl er nog DB-killers inzitten. (zie plaatje)
Ik weet alleen niet of de politie hier moeilijk over gaat doen als ik kan laten zien dat de killers er nog gewoon in zitten.
Ik woon in Amsterdam en moet voor mijn werk een stukje door het centrum, en aangezien daar altijd wat meer politie rond rijdt dan in Amsterdam noord.

Wie weet hier meer over, of moet ik gewoon de juiste agent(e) treffen?

full
 
Ik rij met een XT660Z (zelfde blok, dus zelfde geluid en bijbehorende knallen). Paar jaar met LeoVinces gereden, nu met een Exan. Beiden hebben E-keur en ik rij altijd met killer(s). Ik ben heel Europa al met dat ding door geweest, ook de Eifel waar ze veel controleren, nog nooit gezeik gehad.

Per motor staat er in de typegoedkeuring gewoon een bepaald aantal dB's wat hij mag produceren. Daar heb je nog een kleine marge op, maar als je daar bij een controle boven zit dan ben je gewoon strafbaar, E-keur of niet. Maar zolang je ze geen reden geeft om te controleren, dus je verder gewoon beschaafd gedraagt dan voorkom je al een hoop.

Ah okay dat is goed om te weten!
Maar zullen ze deze db-killers in Duitsland afkeuren? Want het zijn geen hele "grote", maar heb ze wel standaard bij de dempers gekregen.
 
Kennis van mij reed verleden jaar in een fuik op de Mergelland route (Zuid-Limburg) Geen originele uitlaat erop (Scorpion) en tijdens meting teveel lawaai volgens de wouten. Kenteken ingenomen en de motor moest opnieuw ter keuring worden aangeboden bij RDW. Na ± 4 weken boete thuis 562 €. Schijnt economisch delict te zijn ???!!!!
 
Kijk op je typeplaatje wat daar staat.
Mijn rsv mag 93db bij 5000 toeren hebben,gemeten 98 DB en ik vond het beschaafd klinken e-keur met dbkillers er in.buurman heeft een Harley die mag 106 DB en gemeten 102 DB en wat een k..herrie maar wel onder het limiet.
Ik lees het goed hè, 106 dB toegestaan, officieel op kenteken?
Mijn motor, óók een dikke twee-cilinder: 87 dB bij 3750 tpm.
Dat scheelt dus 19 dB! <insert verhaal over logaritmische schaal en zo>
Ongelofelijk, echt bizar.

Als de norm voor jouw motor 93 is, dan word je pas bekeurd als je over de 95 heen gaat.
Ik denk dat aftermarket uitlaten al snel meer dan 2dB er boven zitten. Ook met E-keur en dB-killer. Zéker met een MT-03, ik heb er zelf een gehad. Met MIVV Suono uitlaten, met dubbele dB-killers zelfs. Maar geluid is toch echt duidelijk harder dan met de originele hoor.
 
Laatst bewerkt:
Ligt met name aan hoe je ermee omgaat.
Heb ook open pijpen. Wel met DB killer, zonder kat.
Woon in Amsterdam. Ook mee naar Duitsland.
Ga je niet asociaal rijden of hoog in toeren of gas geven bij stoplichten dan komt het wel goed.
Rij ook wel midden in de stad, zonder gedoe. Maar wel op normale manier.
 
Jaa ik moet het allemaal nog een beetje ondervinden, hoe de politie op motoren reageerd etc. Heb nog geen week mijn motor in bezit dus ben er allemaal nog vrij nieuw mee.
Ben sowieso geen "asociale" rijder, ik kruip alleen bij de stoplichten voor, maar dat ook vanwege eigen risico dat er geen idioot achterop mij knalt.
 
Mooi excuus maar onzin.

Je wil gewoon lekker vooraan staan omdat je dan als eerste weg bent en even lekker kunt optrekken zonder slome auto's voor je, net als wij allemaal.


Zal ik er iets zinnigs bij zetten ?

Je positie op de weg. Veelal rijden motorrijders net rechts van het midden.
Waar zit de bestuurder van de auto achter je ? Inderdaad, links van het midden.

Die bestuurder achter je kijkt dus gewoon langs je heen, werkt risicoverhogend, je geeft m gelegenheid je over het hoofd te zien.
Wissel dus regelmatig van positie en bij verkeerslichten ( als er geen ruimte is om naar voor te rijden ) ga je dus in het zicht van bestuurders achter je staan, links van het midden.
 
Zal ik er iets zinnigs bij zetten ?

Je positie op de weg. Veelal rijden motorrijders net rechts van het midden.
Waar zit de bestuurder van de auto achter je ? Inderdaad, links van het midden.

Die bestuurder achter je kijkt dus gewoon langs je heen, werkt risicoverhogend, je geeft m gelegenheid je over het hoofd te zien.
Wissel dus regelmatig van positie en bij verkeerslichten ( als er geen ruimte is om naar voor te rijden ) ga je dus in het zicht van bestuurders achter je staan, links van het midden.


Ahaha tuurlijk, als motorrijder ben je gewoon vele malen sneller weg dan een auto en hebt dan gelijk de ruimte om je heen gecreeërt. Dus het is eigenlijk altijd wel win win.

En dat is een goede tip om te onthouden, als ik eventueel geen ruimte heb om vooraan te staan.
Bij rijles ook altijd geleerd om links van de pijlen te rijden, misschien is dat ook wel 1 van de reden waarom dat aan iedereen geleerd word.
 
Zal ik er iets zinnigs bij zetten ?

Je positie op de weg. Veelal rijden motorrijders net rechts van het midden.
Waar zit de bestuurder van de auto achter je ? Inderdaad, links van het midden.

Die bestuurder achter je kijkt dus gewoon langs je heen, werkt risicoverhogend, je geeft m gelegenheid je over het hoofd te zien.
Wissel dus regelmatig van positie en bij verkeerslichten ( als er geen ruimte is om naar voor te rijden ) ga je dus in het zicht van bestuurders achter je staan, links van het midden.

Merk ik goed als ik met mijn bus rij. Als er een klever achter me zit dan kan hij niet door de bus naar voren kijken, en dan gaat hij toch iets naar links rijden. Als ik dat zie ga ik ook meer naar links. Dan zie je hem nog even meegaan naar links, maar als ik dan tegen de wegas aan rij, en hij kan echt niet meer langs me kijken, maar dan neemt hij toch wat meer afstand.
 
Zal ik er iets zinnigs bij zetten ?

Je positie op de weg. Veelal rijden motorrijders net rechts van het midden.
Waar zit de bestuurder van de auto achter je ? Inderdaad, links van het midden.

Die bestuurder achter je kijkt dus gewoon langs je heen, werkt risicoverhogend, je geeft m gelegenheid je over het hoofd te zien.
Wissel dus regelmatig van positie en bij verkeerslichten ( als er geen ruimte is om naar voor te rijden ) ga je dus in het zicht van bestuurders achter je staan, links van het midden.

Absoluut waar. Past niet echt bij het topic, maar wel interessant om tijdens het remmen en aan een stoplicht sneller opgemerkt te worden: monteer Hyper Lite remlichten als extra remlicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan