Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen weekend de CBF compleet gemaakt met een topkoffer(tje), hugger en de Scott Oiler.
Alleen de navigatie nog, maar daar is het toch nog geen weer voor, dus die mag nog even wachten.

full

Kleine Givi zijkoffer, die je ook als topkoffer kan monteren. Ik vervoer er voornamelijk de laptop in, dus zo groot hoeft hij niet te zijn.

full

De hugger van Ermax. Wel €€€, maar de enige die ik mooi vond en in de juiste kleur (NHA48 Quasar Silver) kon krijgen. En na één ritje naar het werk ziet hij er dan zo uit. De achter schokdemper en attributen er om heen moeten nog een schoonmaakbeurt krijgen. Daar was het dit weekend nog niet echt lekker weer voor. :(
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag de overstap gemaakt. En dat rijd toch wel fantastisch, maar dat deed de cbf ook. Hij is wel een stuk zwaarder met manoeuvreren maar dat is wennen denken. [afbeelding]
Mooie motor Wijzurij. Wel een maatje groter dan de CBF, maar dat ga je niet erg vinden.
Zelf wil ik alles zo smal mogelijk houden ivm het file rijden, dus die grote (zij)koffers is niks voor mij. Maar het setje staat er wel mooi op.
Veel rijplezier :] , en blijf vooral hier af en mee lezen. Je grote ervaring op de CBF van de afgelopen jaren kunnen nog wel eens van pas komen bij vragen.
 
Hoi Hoi,

ik heb vanmorgen mijn eerste ritje van t jaar gedaan en jammer genoeg al een probleem... de richtingaanwijzer doet moeilijk.

Ik zet de schakelaar aan (links of rechts) maar pas bij lage snelheid zie ik de lampjes ook knipperen.

Herkent iemand dit?

Ik denk nu aan 2 dingen:
- schakelaar geoxideerd: kan je daar makkelijk iets aandoen? Kan je die makkelijk openmaken?

- Knipperlicht relais: maar waar zit die ergens?

Alvast bedankt voor de tips.
 
Een geoxideerde schakelaar heb ik wel eens gehad, ik kreeg het opgelost door via het gleufje waar de knop doorheen komt vol te spuiten met WD40, en vervolgens de schakelaar een tijdje snel heen en weer te raggen. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad.
 
Ik denk eerder dat je accu spanning wat aan de lage kant is.

Tijd stil gestaan. Dan nog het starten. En uiteindelijk als hij stationair draait trekken o.a. de bobines meer stroom dan dat je op dat moment uit je dynamo haalt.

Dus pas bij wat hogere toeren heb je dan je normale 13 volt.


Druppellader?
 
Laatst bewerkt:
Motor is mijn hobby, ik ga altijd met een aanzienlijke afstand, om te genieten van de sfeer in een andere stad, misschien op een dag kan ik stoppen in uw stad?
 
Een geoxideerde schakelaar heb ik wel eens gehad, ik kreeg het opgelost door via het gleufje waar de knop doorheen komt vol te spuiten met WD40, en vervolgens de schakelaar een tijdje snel heen en weer te raggen. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad.


Dit ga ik in het weekend een keer proberen.


Ik denk eerder dat je accu spanning wat aan de lage kant is.

Tijd stil gestaan. Dan nog het starten. En uiteindelijk als hij stationair draait trekken o.a. de bobines meer stroom dan dat je op dat moment uit je dynamo haalt.

Dus pas bij wat hogere toeren heb je dan je normale 13 volt.


Druppellader?

Lage accuspanning zou me verbazen, motor heeft net 2 maanden aan de druppellader gehangen.
Dan zou die toch net vol moeten zijn?

Het gekke is wel dat als ik kwam aanrijden bij een kruispunt, de knippers het niet deden als ik ze aanzet maar zo gauw ik onder de 40km/h zat (ongeveer) dan gingen ze plots wel.

En het was ook alleen 's morgens.
Toen ik 's avonds naar huis reed werkten ze gewoon normaal...
 
~Wim_T schreef op 03 februari 2017 @ 07:13Lage accuspanning zou me verbazen, motor heeft net 2 maanden aan de druppellader gehangen.
Dan zou die toch net vol moeten zijn?

Het gekke is wel dat als ik kwam aanrijden bij een kruispunt, de knippers het niet deden als ik ze aanzet maar zo gauw ik onder de 40km/h zat (ongeveer) dan gingen ze plots wel.

En het was ook alleen 's morgens.
Toen ik 's avonds naar huis reed werkten ze gewoon normaal...


daarom had ik al vraagteken gezet bij de druppelaar ;)

Ik had het ook verkeerd om gelezen. Namelijk dat hij juist vanaf een bepaalde snelheid begon te werken. :X
 
Ik heb net een beetje WD40 in de schakelaar gespoten.

Lijkt wel te helpen.

De volgende weken een beetje opvolgen.

Bedankt voor de tips.

Wim
 
Heb hier een originele uitlaat voor CBF1000F ( 2010 tot 2014 ) te koop.
Is als nieuw wegens plaatsing sportuitlaat .
Ook het originele ruitje van de zelfde bouwjaren te koop wegens plaatsing hoge ruit .

Bij interesse , mailen naar erik.greet@telenet.be

De uitlaat is verkocht ondertussen .
Nog iemand interesse in het windscherm ...? ;) O-)
 
Ik heb net een beetje WD40 in de schakelaar gespoten.

Lijkt wel te helpen.

De volgende weken een beetje opvolgen.

Bedankt voor de tips.

Wim

WD40 is niet voldoende.
De richtingaanwijzers gaan ook met vertraging aan dus ik vermoed dat relais.

Waar zit dat relays ergens? ik hoor m knipperen onder de buddy maar ik zie m niet.

Update: ik heb m al gevonden.

Maar ik lees http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/348943/Knipperlichten-reageren-traag-1.html dat het toch de schakelaar kan zijn. Kun je die openschroeven om de contacten te reinigen?
 
Laatst bewerkt:
Voila, tis beslist. Ik ga men cbf600 na 2,5 jaar en dik 50000 km wisselen voor een andere. Dat gaat de Triumph Tiger sport worden. Een heel ander beest dan de cbf ... Maar zal toch het gevoel missen dat de cbf geeft als je in tweede tot de rode lijn gaat ... ;-)
 
Na een jaar lang aan modderen op een Suzuki v-strom 650 (verschrikkelijke motor) heb ik de knoop doorgehakt en hem ingeruild. En hiermee kwam ik thuis.

IMG-20170128-WA0009_zpsqumvgtad.jpeg


Wat een genot om weer met een vier cilinder te rijden. En een goedwerkende kuip te hebben (geen turbulentie).
Nu nog wat warmer weer, want het was klerekoud vanochtend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan