Bij Enigma in produktie

mischien een idee voor het ruitje v/d bak, om deze neerklapbaar te maken zoals je bij die oorlogsjeeps ziet. past denk ik wel bij dit span.
 
Afgelopen weekend een 2e proefrit gemaakt naar het Antifantentreffen, meer foto's op https://www.facebook.com/Motorrijdend.Comite.Alzheimer/photos/?tab=album&album_id=1195397677241704

full

full

full
 
Zoals in de bovenste foto's te zien is ben ik met de Wifi met de nieuwe Antur bak op pad geweest. Ging allemaal perfect. Twee weken daarvoor was ik op pad met de Enigma 2. Met alle regen die we toen hebben gehad ging deze steeds beroerder lopen. Bij thuiskomst eerst eens alle sensors na gemeten. Tot slot de ECU eens uit zijn waterdichte verpakking gehaald. En die was inderdaad waterdicht! al het vocht wat er in zat ging er niet meer uit :( Door dat vocht was er een chip, die er ooit eens uit was gehaald om te worden hergeprogrammeerd, geoxideerd. Deze schoongepoetst, voorzien van contactreiniger en veel vasiline en deze vervolgens weer gemonteerd. Nog even laten drogen en alles werkt gelukkig weer goed :}

full


Ook ben ik een velg aan het kaal maken om een nieuw achterwiel te maken voor de K1 van Frau Enigma. Ik heb toch wat banden-problemen met het originele 18" wiel. De nieuwe wordt 5,5J-15"

full


En weer lekker met polyester aan de gang! De bodemplaat van de Saxain wordt aangepast zodat ik hetzelfde frame kan gebruiken als wat de Dhà en de Antur gebruikt. Tevens krijg ik dan meer ruimte in de Saxain. Hier onder de mal van de bodem van de Dhà.

full


De bodem uit de mal van de Saxain gezaagd.

full


En hier de Dhà-mal uitmeten in de mal van de Saxain.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Weer wat pheauteaus:

Mal van de Saxain is nu bijna klaar,

full


Bij de kringloop laatst een oscilloscoop gevonden, mooi om de injectiesystemen e.d. mee te testen.

full


Een bagagevakje gemaakt in het spatbord van een ouder EML sijspan.

full

full
 
Tussen alle klussen door ook nog even bezig geweest met mijn eigen Enigma 2. Een chromen randje voor een ander acphterlicht pas geplamuurd .
full


Stukje polyester gemaakt voor het stads- en knipperlicht.
full


En een grill erin geplakt. Hier nog even aanspannen met bindriemen tot de kit droog is. De plek voor de lampen zit nu in de grondverf.
full
 
Laatst bewerkt:
Voor diegene die het nog niet op feestboek hebben gezien; onderstaande combinatie werd afgelopen zaterdag gebracht vanuit België.

full


De ophanging van de fusee besturing brak af. Uiteraard tijdens de spits op de ring van Antwerpen.....

full


Afgesleept, blok hout er tussen en slangeklemmen en spanbanden er om, op een aanhanger en naar Den Helder.

full


En weer die stangkoplagers !!!

Voor alle duidelijkheid; ik heb niets aan deze combinatie gebouwd.
 
zo. is dat een stangkop lager die is afgebroken. komen dus beste krachten op. ga je deze vervangen of pas je de constructie aan?.

is dit een fusee besturing met een enkele ophanging?
 
zo. is dat een stangkop lager die is afgebroken. komen dus beste krachten op. ga je deze vervangen of pas je de constructie aan?.

is dit een fusee besturing met een enkele ophanging?
Het zijn TWEE stangkoplagers die zijn gebroken.
En het is inderdaad enkele ophanging. En ik ga het proberen aan te passen. Zoals op FB al opgemerkt komen er hele grote krachten op de stangkoppen door de hefboom t.o.v. de schokbreker. Ik wil een poging doen om er M16 torsiebussen op te maken.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn TWEE stangkoplagers die zijn gebroken.
En het is inderdaad enkele ophanging. En ik ga het proberen aan te passen. Zoals op FB al opgemerkt komen er hele grote krachten op de stangkoppen door de hefboom t.o.v. de schokbreker. Ik wil een poging doen om er M16 torsiebussen op te maken.

Mooi geluk voor de bestuurder, dat hij hem nog heeft kunnen brengen. Voor hetzelfde loop je flinke schrammen op!
 
Terug
Bovenaan Onderaan