KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neem, ik zag op superduke.net dat jij de 08_SD_james_map_for_grim_and_motobox_modified_from_rallsy_s_info.hex al eens geladen had een paar jaar geleden, maar dat beviel je niet zo? waarom en heb je die later nog bij laten stellen?
 
Daar heb ik ooit wel eens mee gereden ja, ben toen overgegaan op Jermo z'n map om eens wat anders te proberen. En volgens mij zoop hij ook nogal met die map als ik het me goed herinner.
Op die map van Jermo liep hij iets lekkerder, en die map heeft Fredriks later nog een beetje aangepast, hoefde toen niet veel aan te gebeuren.
 
Mede SDers,

Afgelopen vrijdag heb ik een andere achterbrug gemonteerd met gangbare kettingspanners. Ik heb de uitlaat niet hoeven demonteren omdat ik met een brede schaarkrik onder het frame een paar blokjes hout heb geschoven aan beide kanten. De motor heb ik vastgezet met 2 spanbanden aan de heftafel. Misschien is dit een handige tip voor de mensen die denken dat de uitlaat er af zou moeten. Ik weet niet hoe ik foto's moet uploaden anders had ik het laten zien.

Helaas heeft zich al weer eens nieuw probleem voorgedaan en ben er achter gekomen dat de tank lekt bij de aansluiting van de overloop. Komende week maar eens de tank er af halen.
 
Daar heb ik nou ook net last van. Ik scharnierde de tank omhoog om het luchtfilter te inspecteren (erg nodig..). Er zit een nippel die nergens op lijkt aangesloten te zijn. Daar druppelde bij mij benzine uit..
 
Daar heb ik nou ook net last van. Ik scharnierde de tank omhoog om het luchtfilter te inspecteren (erg nodig..). Er zit een nippel die nergens op lijkt aangesloten te zijn. Daar druppelde bij mij benzine uit..

Dat is precies het probleem! Het vreemde is inderdaad dat dit een overloop of een ontluctingsslang lijkt maar daar staat niet constant benzine op lijkt me. In mijn geval lijkt hij bij de aansluiting van de nippel in de tank wat los te zitten en hier lijkt continu lekkage te zijn.
 
Dat klopt , maar als je de tank omhoog zet en er zit benzine in loop ie bij de pomp daar uit , deed er altijd een slangetje op met een bout erin , bij werkzaamheden .
 
Haha daar ben ik inmiddels nu ook achter, thanks! Heb er idd een slangetje met een bout in gestopt. Helpt ook niet dat ik mn tank helemaal had afgetopt voor de winter :')

Heb inmiddels m'n airbox en throttlebodies gedemonteerd. In de loop van de week maar eens kijken of ik de klepspeling kan opmeten.

Overigens heb ik de indruk dat als ik de tank weer horizontaal plaats, dat dit prima gaat. Wanneer komt het probleem dan naar voren dat je de voorste bout van de tank niet meer opgelijnd krijgt?
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort gaat de SDR weg voor een klein beurtje. Nou lees ik af en toe verhalen over een seal van een waterpomp? Wat is dit precies en kan waar kan ik uit afleiden of dit al gedaan is of gedaan moet worden?
 
Ik heb laatst gebeld naar de dealer m.b.t. een kleine beurt omdat ik dit zelf wou doen en wou weten hoe of wat. Ze doen alleen oliefilter en de olie zelf.

Mij is altijd geleerd dat je iets wat het gewoon doet niet uit elkaar moet halen. Maargoed, je zal wel niets aan deze tip hebben :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst gebeld naar de dealer m.b.t. een kleine beurt omdat ik dit zelf wou doen en wou weten hoe of wat. Ze doen alleen oliefilter en de olie zelf.

Mij is altijd geleerd dat je iets wat het gewoon doet niet uit elkaar moet halen. Maargoed, je zal wel niets aan deze tip hebben :P

Ik ook. Maar er bestaat ook nog zoiets als 'preventief' ;). Zuur als je in DLD staat met olie in je kwvs of andersom.
 
Goed om te weten of de seal nog goed, moet je regelmatig kv bijvullen?
niet? zou ik alles lekker dicht laten zitten.

wel? dan hoeft het nog niet de seal te zijn.
slangenklemmen die niet goed klemmen is een veel voorkomend probleem, en eenvoudig te checken.

Zijn de slangenklemmen goed? en verbruikt ie toch kv, kun je het oliefilter eruit trekken en kijken of de lamellen gegolft zijn. Zijn ze gegolft dan heb je waarschijnlijk kv in de olie. Dat is wel een teken van een lekkende seal.

Vervangen van de seal is, met een beetje technische sleutelkennis goed zelf te doen.
Kosten revisieset ±€75 geloof ik.
 
Goed om te weten of de seal nog goed, moet je regelmatig kv bijvullen?
niet? zou ik alles lekker dicht laten zitten.

wel? dan hoeft het nog niet de seal te zijn.
slangenklemmen die niet goed klemmen is een veel voorkomend probleem, en eenvoudig te checken.

Zijn de slangenklemmen goed? en verbruikt ie toch kv, kun je het oliefilter eruit trekken en kijken of de lamellen gegolft zijn. Zijn ze gegolft dan heb je waarschijnlijk kv in de olie. Dat is wel een teken van een lekkende seal.

Vervangen van de seal is, met een beetje technische sleutelkennis goed zelf te doen.
Kosten revisieset ±€75 geloof ik.

Duidelijk! :)

Heb een electrotapeje op de hoogte van mn kvs, dat gaat nergens heen. Dus dan ga ik daar niet aan prutsen :)
 
Vraagje, heb zowel een dynamodeksel als een koppelingsdeksel in goede staat gevonden. Kan ik eindelijk mijn huidige deksels vervangen. Nou heb ik wat zitten googlen en youtuben naar howto's om die deksels te vervangen, maar kan niet echt iets vinden.

Kunnen jullie mij helpen aan info, tips of linkjes? Ik ben vooral benieuwd naar waar ik olie kan verwachten en hoe ik dat moet vervangen en of ik nieuwe pakkingen moet gebruiken, of bv een vloeibare pakking? Etc. Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Thnx
 
Vraagje, heb zowel een dynamodeksel als een koppelingsdeksel in goede staat gevonden. Kan ik eindelijk mijn huidige deksels vervangen. Nou heb ik wat zitten googlen en youtuben naar howto's om die deksels te vervangen, maar kan niet echt iets vinden.

Kunnen jullie mij helpen aan info, tips of linkjes? Ik ben vooral benieuwd naar waar ik olie kan verwachten en hoe ik dat moet vervangen en of ik nieuwe pakkingen moet gebruiken, of bv een vloeibare pakking? Etc. Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Thnx

Gewoon bij de volgende oliewissel? Olie eruit, deksels vervangen en olie erin. Vloeibare pakking zou ik niet zomaar gebruiken. Alleen originele pakkingen.
 
Bij beide kanten zit er olie? En beide kanten een nieuwe pakking nodig? Heb je nog een tip waar ik het beste pakkingen kan bestellen?
 
Pakkingen via ktm-versand.de of via je dichtsbijzijnde dealer?
Olie valt mee als je iemand hebt die even de motor op z'n kant kan houden, of voorzichtig op z'n kant leggen op een paar tuinkussen oid, werkt ook prima.
Het is een dry sump, dus de meeste olie zit in de olietank en niet in het carter.
En voor je de nieuwe pakkingen plaatst zorgen dat beide zijdes (deksel en blok) waar de pakking komt/zat goed schoon is.
 
Laatst bewerkt:
Alleen Deksel kopl is een o-ring . Wil je hem compleet eraf moet waterpomp los en heb je de grote pakking nodig .

Dynamo is een pakking .

Succes :t
 
Dacht ik al ja, in de nieuwe deksel zat een uitsparing voor een O ring. Die tip vd motor opzij houden had ik ook van een vriend me gekregen, sterker nog, heb dat een aantal jaar terug eens met zijn motor gedaan. Was ik alweer vergeten...

Maar thanks voor de info, ik laat het resultaat wel zien tzt.
 
Goed om te weten of de seal nog goed, moet je regelmatig kv bijvullen?
niet? zou ik alles lekker dicht laten zitten.

wel? dan hoeft het nog niet de seal te zijn.
slangenklemmen die niet goed klemmen is een veel voorkomend probleem, en eenvoudig te checken.

Zijn de slangenklemmen goed? en verbruikt ie toch kv, kun je het oliefilter eruit trekken en kijken of de lamellen gegolft zijn. Zijn ze gegolft dan heb je waarschijnlijk kv in de olie. Dat is wel een teken van een lekkende seal.

Vervangen van de seal is, met een beetje technische sleutelkennis goed zelf te doen.
Kosten revisieset ±€75 geloof ik.
probleem is juist dat ze geen slangeklemmen gebruiken bij ktm. De originele klemmen worden na een tijd lurp. Na druk op mijn systeem te hebben gezet kwamen er 4 klemmen naar boven die kvs door lieten, die hebben we vervangen door slangeklemmen.
 
Vraagje, heb zowel een dynamodeksel als een koppelingsdeksel in goede staat gevonden. Kan ik eindelijk mijn huidige deksels vervangen. Nou heb ik wat zitten googlen en youtuben naar howto's om die deksels te vervangen, maar kan niet echt iets vinden.

Kunnen jullie mij helpen aan info, tips of linkjes? Ik ben vooral benieuwd naar waar ik olie kan verwachten en hoe ik dat moet vervangen en of ik nieuwe pakkingen moet gebruiken, of bv een vloeibare pakking? Etc. Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Thnx
Gewoon de motor op zijn kant leggen, kan je zo die dingen vervangen. Loopt niks uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan