Schokken bij loslaten koppeling

sladislov

MF'er
17 feb 2016
147
9
Laatst een VTR250 met verlepte kettingset gekocht. Hij schokte bij het loslaten van de koppeling dus ik dacht dat het de kettingset was. Kettingset vernieuwd en hij deed het nog steeds. Eventjes de zijkant eraf en oeps de hele koppelingskorf heeft speling.

Zie video:


Dezelfde speling is er als de koppelingsveren er op zitten. De slotmoer die de koppeling vasthoud zit volledig aangedraaid. De koppelingsplaten zijn binnen specificatie qua dikte. Alleen de kroon waar de koppeling op zit

e9273f7450.jpg


(Onderdeel nummer drie)

Heeft speling op de binnenkant van de koppeling.

Kan dit er voor zorgen dat bij loslaten van de koppeling de motor schokt? of valt dit wel mee.

Eerste keer dat ik dit zie.
 
Valt het lager in de korf apart te vervangen? Of gewoon hele korf vervangen?

edit: lager naar de knoppen kan inderdaad ook. Zat maar 1,4 liter olie in (2,5 is capaciteit).
 
Laatst bewerkt:
Die moet ik morgen even checken. Ik kan mij niet herinneren of deze er nou wel of niet uitkwamen. Kan het missen van de "judder spring" zulke effecten veroorzaken?

Tevens kan zo'n glijlager vervangen worden of is dat niet (normaal) mogelijk.
 
Die moet ik morgen even checken. Ik kan mij niet herinneren of deze er nou wel of niet uitkwamen. Kan het missen van de "judder spring" zulke effecten veroorzaken?
Ja, exact daarom zijn die dingen verzonnen.
Tevens kan zo'n glijlager vervangen worden of is dat niet (normaal) mogelijk.

Nee, maar ik kan me niet herrinneren dat ik er ooit een kapot heb zien gaan.

Sluit niet uit dat het kan en die tip is al door iemand anders gegeven, maar ik vraag me wel even af hoeveel speling er dan op zit. Een beetje is dus normaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan