Tilburg en omgeving deel 27

Sinds gisteren hebben wij een R6 :] Erg nette fiets met o.a. Bos uitlaat systeem en hyperpro vering voor en achter.

full
 
Iemand enig idee of er een betrouwbare motorzaak in tilburg is dit je motor haalt / brengt voor onderhoud?

Wilde een rondje rijden vorige week, accu vervangen (druppellader geeft OK aan), maar motor start niet.
Net weer een poging maar hij start gvd nogsteeds niet :(

Heb volgens mij alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.


gaat je licht wel aan? gaat de startmotor wel rond?
Staat de dodemansknop goed? zit er benzine in :?

Motorcentrum rijen haalt ook motoren op
 
Laatst bewerkt:
Licht gaat aan, bij contact aan hoor ik hem wel even"tikken" maar zodra ik hem wil starten slaat hij niet aan.

Dodemans knop / jiffy / neutraal etc. Allemaal gecontroleerd :(
 
Licht gaat aan, bij contact aan hoor ik hem wel even"tikken" maar zodra ik hem wil starten slaat hij niet aan.

Dodemans knop / jiffy / neutraal etc. Allemaal gecontroleerd :(

Als je wel wat hoort 'tikken" dan is er dus wel voldoende spanning in je accu aanwezig om 't startrelais minimaal te sturen maar niet om de startmotor rond te gooien.

Tip van Flip: Een nieuwe accu én daarna je gehele laadsysteem door meten om te achterhalen waardoor die accu naar de vaantjes is geholpen (als 't een redelijk nieuwe accu wás).

Wat voor een "brommer" hebben we 't eigenlijk over?
 
Laatst bewerkt:
In mijn eentje aanduwen word lastig denk ik haha.

Ik heb sinds deze week een nieuwe accu (met oude accu deed hij het ook niet meer)

Druppellader gebruikt, alles groen. Aangesloten maar geen geluk helaas.
Ben verder echt een leek kwa onderhoud dus ik zal hem helaas wel weg moeten brengen. (Tenzei iemand voor een kratje bier zin heeft om te helpen hehe) +:)


Thundercat uit 97 btw.
Afgelopenzomer grote beurt gehad en hij liep als een trein.
Nu na een maand of 2 stil te hebben gestaan niks meer
 
Laatst bewerkt:
In mijn eentje aanduwen word lastig denk ik haha.

Ik heb sinds deze week een nieuwe accu (met oude accu deed hij het ook niet meer)

Druppellader gebruikt, alles groen. Aangesloten maar geen geluk helaas.
Ben verder echt een leek kwa onderhoud dus ik zal hem helaas wel weg moeten brengen. (Tenzei iemand voor een kratje bier zin heeft om te helpen hehe) +:)


Thundercat uit 97 btw.
Afgelopenzomer grote beurt gehad en hij liep als een trein.
Nu na een maand of 2 stil te hebben gestaan niks meer

Een T-Cat (YZF-600R) zou je in de derde versnelling gewoon aan moeten kunnen duwen!! Bak in de derde versnelling, contactslot "AAN" (ON), metertje of 10 "rennen" en dan de koppeling op laten komen (uiteraard het brandstofkraantje op open/pri zetten, 't is een gecarbureerd blok wat ook in de éérste R6/RJ03 fietsen (YZF-R 600) nog gebruikt werd).
 
Laatst bewerkt:
Toch maar eens proberen morgen. Als hij aanslaat, wat dan? Ik ga er dan wel een stuk mee rijden, maar stel hij zou dan weer niet starten, waar kan het dan aan liggen?
Het kan toch niet zijn dat er ineens iets kapot is terwijl er niets met de motor is gebeurd :D

Thanks voor de reacties.
 
Toch maar eens proberen morgen. Als hij aanslaat, wat dan? Ik ga er dan wel een stuk mee rijden, maar stel hij zou dan weer niet starten, waar kan het dan aan liggen?
Het kan toch niet zijn dat er ineens iets kapot is terwijl er niets met de motor is gebeurd :D

Thanks voor de reacties.

Alles kan kapot, ook als hij stil staat.
Ik zou de laadstroom meten als hij loopt, de accu spanning bij stilstanden en kijken wat de spanningsval is bij een startpoging. Dan kan je al een stuk meer over de conditie van de accu zeggen.
Daarna kan je nog meten hoeveel stroom er door het startcircuit getrokken word. Als dit (te) hoog is kan je verder kijken naar de startmotor en bekabeling.
Even een multimeter en stroomtang er bij en je weet al een stuk meer.
 
Leuk, er zit weer wat leven in het topic!

Zx10r is verkocht. Ging best wel wat tijd overheen (5 maanden ofzo) maar uiteindelijk voor een normale prijs kunnen verkopen.

Nu hard op zoek naar een 600cc-like motor. R6 of GSXR zeer waarschijnlijk. Iemand toevallig ervaring met een 2011+ GSXR? 600 of 750, om het even.

@elcapitan, leuke R6. Tijdloos model.
 
Leuk, er zit weer wat leven in het topic!

Zx10r is verkocht. Ging best wel wat tijd overheen (5 maanden ofzo) maar uiteindelijk voor een normale prijs kunnen verkopen.

Nu hard op zoek naar een 600cc-like motor. R6 of GSXR zeer waarschijnlijk. Iemand toevallig ervaring met een 2011+ GSXR? 600 of 750, om het even.

@elcapitan, leuke R6. Tijdloos model.

Van de gsx-r modellen vanaf 2009 vind ik persoonlijk de 600 leuker rijden dan de 750. Zeker als je er ook straat km's mee gaat rijden.
 
Van de gsx-r modellen vanaf 2009 vind ik persoonlijk de 600 leuker rijden dan de 750. Zeker als je er ook straat km's mee gaat rijden.

Leuk dat je dat zegt, ik lees en hoor juist dat de 750 voor combi straat-circuit ideaal ivm de rust in de motor op langere ritjes. We rijden bv wel eens naar eifel etc. Al klaagde ik nooit op een r6 en evenmin op de zx10r.

Ik ga eens wat rondkijken/zitten/rijden.
 
Leuk dat je dat zegt, ik lees en hoor juist dat de 750 voor combi straat-circuit ideaal ivm de rust in de motor op langere ritjes. We rijden bv wel eens naar eifel etc. Al klaagde ik nooit op een r6 en evenmin op de zx10r.

Ik ga eens wat rondkijken/zitten/rijden.

Met de 600 ben je net even meer bezig. Je kan hem iets verder in toeren trekken, enz. Een 750 is idd wat rustiger maar persoonlijk wil ik dat helemaal niet.
 
Als hij het nu nog niet doet mag je wel stoppen met duwen... :+

Haha helaas nog geen tijd gehad! Ik hoop op een deze dagen. Stukje duwen > eindje rijden, en dan maar hopen dat hij daarna weer gewoon start (als hij uberhaupt start na het aanlopen)

Iemand ervaring met starten via de auto / startkabels :D
 
Je gaat er (alweer) van uit dat je accu leeg is ? Je hebt dus al wat metingen gedaan ?

Nee alvast op voorhand. Gaat zaterdag pas worden dat ik hem ga aanduwen/lopen/rennen. Maar mocht dit niet werken leek mij dit nog een optie.
Ik denk namelijk dat als hij 1x start en wat rondjes heeft gemaakt alles wel weer is doorgespoelt en hij daarna weer normaal zal starten
 
Haha helaas nog geen tijd gehad! Ik hoop op een deze dagen. Stukje duwen > eindje rijden, en dan maar hopen dat hij daarna weer gewoon start (als hij uberhaupt start na het aanlopen)

Iemand ervaring met starten via de auto / startkabels :D


De rode van de startkabel op de plus van de accu, zwarte op het frame (op een bloot stuk metaal).
En dan starten.
Zo staat het bij mij in het boekje
 
Terug
Bovenaan Onderaan