EHE en zij(n)spannen; deel 2

Thanks doudou, ja ik weet welke exporttukker je bent hoor *D
 
neem voldoende gereedschap en elektra spulletjes mee! de sapjes kopen we wel in nurburg!
we rijden over dag dus zolang je vonkjes hebt komt het wel goed.
 
Vroeger kochten we blikjes vonkjes bij die motorhandel op het Zuiderdiep....
Nu zal je ze op internet moeten kopen!
Misschien heeft van Dijk in Enschede er nog.
Doei,
Doudou
 
En neem genoeg reserveonderdelen mee.
Wat je bij hebt gaat niet kapot. Tenminste dat werkt bij mijn auto goed :)
 
Beter mee verlegen, dan om verlegen, zeiden we vroeger.
En da's nog steeds geldig.
DAF400 zegt het heel goed: Wat je bij hebt gaat niet kapot.
Het voordeel van een span is altijd dat er een hoop spul in kan...
Ik ken mensen die jaren met een reserve motorblok in het span hebben gereden!
Good goan, Ehe!
Fijn weekend gewenst.
Doei,
Doudou
 
Ik neem alleen de hoogst noodzakelijke knutselspullen mee. Binnenkabel, plakspullen draadje en een kroonsteen. Er gaat toch altijd wat anders stuk.
Ik neem me voor om een brandstofpomp mee te nemen, maar dat vergeet ik dan weer.
 
Ik neem alleen de hoogst noodzakelijke knutselspullen mee. Binnenkabel, plakspullen draadje en een kroonsteen. Er gaat toch altijd wat anders stuk.
Ik neem me voor om een brandstofpomp mee te nemen, maar dat vergeet ik dan weer.
Sinds het Genemuidentreffen vorig jaar heb ik een reserve brandstofpomp bij me..
 
Ik denk dat je weer thuis kan komen als je hem even de andere kant op laat draaien. Met knutselen kom je vaak ook weer thuis.

Die pomp van Hellracer draaide geen enkele kant meer op :N :X

Voordeel voor hem: hij heeft een zijspanrit als bakkenist meegemaakt.
 
Maak je vooral niet druk om de sapjes daar zorg ik wel voor (de eerste toch) :P , allee ttz als ik er zelf heelhuids geraak. Heb die van mij zoeven ook nog eens gestart na geruime tijd stil te hebben gestaan. Heb hier ergens eens een verhaal gelezen over klinken als een .50, denk da ik zo ergens in de buurt zit. In ieder geval Erwin, :t het zal je wel lukken dat weet ik zeker.
 
heb even niet gekeken, maar dit gaat wel heel snel allemaal. daar kan ik nog wel een puntje aan zuigen. ook mooie lasjes op die remklauw houder, en nagevlakt op de freesbank zoals het hoort.
ziet er allemaal goed doordacht uit :Y
zelf neem ik met mijn oude camper altijd voldoende tyraps mee, komen ieder jaar weer van pas, en elektro tape, die kan je lekker strak trekken, iets wat met ductape niet lukt.
en voor een zijspan minder belangrijk,....alluminium tape om iets waterdicht mee te krijgen, kan je onder water plakken,..super spul.
 
Haakie, je bent Tukker?
Halverwege de jaren 70, die hele rij MV Agusta's in de winkel.... Kwijl Kwijl!
Doei,
Eduard
 
Ik heb er niet zo heel veel vertrouwen meer in dat t nog gaat lukken.

Vanavond de eerste echte testrit gemaakt kreeg m bijna niet aan de praat.

Stuurt wel netjes, maar onderin de toeren loopt die niet netjes.
Wilde m even synchroon stellen, maar daarna kreeg ik m helemaal niet meer aan de praat...
Uiteindelijk toch perongeluk gelukt nadat ik de carbs er onder uit had gehaald, nog maar eennkeer de kanaaltjes doorspoelen en blazen, maar hielp niks. Uiteindelijk weet ik aldat die best redelijk synchroon staat ,maar nog wel heel beroerd loopt. Als ik m al aan de praat krijg.
Ga nu als laatste poging nog de ontsteking en bobines omzetten naar dyna ipv die oude contactpuntjes meuk en als dat niet helpt geef ik het op.
En tegenndie tijd ben ik zelf waarschijnlijk ook wel op, want begin er al behoorlijk stuk op lopen op al die korte nachten
 
als ik erin zou geloven zou ik er een kaarsje voor opsteken :Y

zou zo maar inderdaad met onstekingsspul beter kunnen zijn

hoop dat het nog ineens goed op zn plek valt allemaal :]
 
dat zal best hellracer, maar op een gegeven moment is de tijd gewoon op...

ik begin er in ieder geval steeds minder van te snappen en er komen steeds nieuwe problemen nog voor de oude opgelost zijn...


bobine verhaal: De kabelboom was ook hier best wel een beetje verkloot, dus ik vond al wel een paar rare draadverbinden en ook vooral losse verbindingen die er vast niet beter op maken. Maar moest dus ook met de draadboom aan het herinrichten om überhaupt de dyna set aan te kunnen sluiten. Dat is nu eindelijk gelukt, maar toen wilde die nog niks... alleen maar dikke knallen. Had ik zelf toch even een dom foutje gemaakt, ik had alle kleuren wel goed aangesloten maar niet gezien dat het dyna setje net even andersom in de steun hing dan de oude.... dus toch precies de bobines aan de verkeerde bougies zitten...

draadjes geswitched en toen kreeg ik weer een nieuw probleem... de startknop geeft geen reactie meer... Eerst schakelaar open gemaakt. niets te zien, wel de draad kleur, dus dan maar doorverbinden... nog niets.
dan maar gaan meten. hij schakelt wel 12V richting het relais, maar het relais schakeld niet, Dus relais vervangen... nog niets... twee kapotte relais? het zou kunnen natuurlijk, maar heel waarschijnlijk is het niet toch?
Weet ook even niet goed hoe ik ze los kan testen? gewoon los op de accu? gaat dat?

Nu zit er ook nog een kickstarter los bij zo'n GL1000 alleen ziten die mechanismes achter op het blok altijd knoerten vast, maar ach niet geschoten is altijd mis... en wat denke je? twee keer trappen en meteen goed lopen :)
https://www.facebook.com/EHE.bikes/videos/

Het ontstekingsverhaal lijkt nu dus opgelost en aan de carb ligt het dan dus ook niet?
maar de startmotor moet het toch wel gaan doen, want om er van uit te gaan dat die na een paar nachten in de vrieskou ook aan te trappen is? ...

dus als er nog tips zijn voor het relais, dan hoor ik die graag
 
update: het relais is niks mis mee. Als ik ze handmatig aan de accu doe klikt die zonder problemen.

blijft het raar dat wanneer ik over de schakeldraad gewoon 12V meet als ik de knop indruk maar dat die toch niet schakelt.
Leg ik echter de - los van de draad en rechtstreeks naar de accu, dan schakelt die wel.
Dus dan ga ik dat maar doen denk ik.
Er zal wel ergens iets vaags in dat draadje zitten, maar dat vind ik toch niet meer vannacht
 
Ik weet t nie... Maar zal vast wel zoiets zijn. Dat - draadje van het relais gaat naar eenndiode. Die heb ik ook uitgewisseld en het draadje doorgemeten. Kan niks raars vinden. Maar ze start nu ik het relais rechtstreeks aan de -pool van de accu heb gekoppeld... En lijkt veel beter te lopen. Morgen maar eens testen wat ze dan weer voor een verassingen weet te brengen en of ik nog kans zie om de fiets verder af te bouwen en of ik het aan durf... Want ze blijft me wel onaangenaam verassen zeg
 
Als je zo ver bent.....

maar je moet er wel goed gevoel bij hebben.

Heb ook wel een sapje....
 
Terug
Bovenaan Onderaan