Burgman AN 400 deel 2

tunnelbag

full
 
Goedemorgen,

Ben niet zo'n grote poster hier, maar lees wel altijd mee. Paar maanden geleden heb ik hier wat vragen gesteld over het afslaan van mijn Burgman 400 uit '99. Ik heb dit, na tips, weten op te lossen door een extra massakabel vanaf de accu direct op het frame te zetten, het massapunt op het blok schoon te maken en om een min-kabel bij de ECU (was een losse stekker die niet werd gebruikt) direct op het frame aan te sluiten. Sindsdien geen problemen meer.

Ik had in de winter ook problemen met het warm worden van de motor. Ik vind (nog steeds) dat de temperatuur erg laag blijft. Komt tijdens het rijden niet hoger dan een kwart van het totale bereik, ook niet in de zomer. Ik heb de thermostaat al vervangen en het waterniveau goed gecontroleerd maar het wordt niet beter.

Ook vind ik dat het blok of de uitlaatbocht erg warm wordt. Misschien komst dit door de vervangingsdemper van Leovinci die erop zit. Alsof hij de uitlaatgassen niet goed kwijt kan.
Ik Rij met Db-killer rond want anders is het geluid echt veel te hard.

Wie herkend het dat de watertemperatuur niet hoger komt dan een kwart en heeft ook dat er veel warmte van het blok af komt? Zou andere (dikkere) olie helpen?

Groeten,

Imre
 
Goedemorgen,

Ben niet zo'n grote poster hier, maar lees wel altijd mee. Paar maanden geleden heb ik hier wat vragen gesteld over het afslaan van mijn Burgman 400 uit '99. Ik heb dit, na tips, weten op te lossen door een extra massakabel vanaf de accu direct op het frame te zetten, het massapunt op het blok schoon te maken en om een min-kabel bij de ECU (was een losse stekker die niet werd gebruikt) direct op het frame aan te sluiten. Sindsdien geen problemen meer.

Ik had in de winter ook problemen met het warm worden van de motor. Ik vind (nog steeds) dat de temperatuur erg laag blijft. Komt tijdens het rijden niet hoger dan een kwart van het totale bereik, ook niet in de zomer. Ik heb de thermostaat al vervangen en het waterniveau goed gecontroleerd maar het wordt niet beter.

Ook vind ik dat het blok of de uitlaatbocht erg warm wordt. Misschien komst dit door de vervangingsdemper van Leovinci die erop zit. Alsof hij de uitlaatgassen niet goed kwijt kan.
Ik Rij met Db-killer rond want anders is het geluid echt veel te hard.

Wie herkend het dat de watertemperatuur niet hoger komt dan een kwart en heeft ook dat er veel warmte van het blok af komt? Zou andere (dikkere) olie helpen?

Groeten,

Imre


Hi ,

opzich dat de temperatuur niet te hoog wordt is geen probleem toch ? kijk eens als het na een tijdje stationair lopen het warmer wordt oid ?
 
Hi ,

opzich dat de temperatuur niet te hoog wordt is geen probleem toch ? kijk eens als het na een tijdje stationair lopen het warmer wordt oid ?

Gewoon stilstaand stationair lopend gaat de temp wel omhoog en bij het bereiken van de volgende streep (voor het rode gebied) slaat de ventilator aan en zakt de temperatuur weer.
Dus het werkt wel maar had het beter werkend verwacht, misschien.
 
Gewoon stilstaand stationair lopend gaat de temp wel omhoog en bij het bereiken van de volgende streep (voor het rode gebied) slaat de ventilator aan en zakt de temperatuur weer.
Dus het werkt wel maar had het beter werkend verwacht, misschien.


het belangrijkste doet het iig, ik zou mij niet al te zorgen maken.
Misschien heeft het metertje een beetje zijn beste tijd gehad oid. Ik had een K9 en die heb ik nooit zien hoger komen dan de helft.
 
Niks aan doen
Lekker zo laten die temperatuur.
De mijne is net zo als die van jou.

Met die vervangings uitlaat op de testbank
Dan weet je of hij goed is
Origineel is al vrij goed tegenwoordig
 
Top, dan laat ik het gewoon zo.

Heb voor de grap van het weekend de DB killer eruit gehaald. Is gewoon dik 20 cm lang :?
Even een rondje zonder gereden maar het is niet normaal hoeveel herrie er dan uitkomt. Snel er maar weer ingedaan.
 
Heb helaas een afwijkende bandenmaat voor de burgman besteld.

Via internet naar de juiste gezocht, maar de opgegeven afmetingen klopte dus niet.

Nu heb ik een band die geschikt is voor de oudere burgmans als ik het goed heb.

Zou deze alsnog ook op mijn k8 gemonteerd kunnen worden of is dit te smal.

Retour kosten zijn € 15,- :-(

Michelin power pure sc 130/70/13.

Toch maar opgestuurd en juiste maat gemonteerd. Hoogteverschil tussen de banden was toch wat te groot.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week een burgman 400 bwjr 2013 gekocht met 17500 km op de teller. De burgman wordt het meest gebruikt met 2 personen erop. Deze burgman is voorzien van de originele vario met dito rollen. Veel gelezen over jcosta, polini en malossi vario en uiteraard ook de Dr.Pulley Sliding roll. Nu heb ik van de laatste een filmpje gezien op you tube en zie dat bij topsnelheid de Dr.Pulley Sliding roll aanzienlijk minder toeren draait, dan bij de originele rollen. Ook het dipje zou weg moeten zijn.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze rollen icm 2 personen op de burgman en de standtijd van deze rollen. Hoeveel gram is het advies?
 
Afgelopen week een burgman 400 bwjr 2013 gekocht met 17500 km op de teller. De burgman wordt het meest gebruikt met 2 personen erop. Deze burgman is voorzien van de originele vario met dito rollen. Veel gelezen over jcosta, polini en malossi vario en uiteraard ook de Dr.Pulley Sliding roll. Nu heb ik van de laatste een filmpje gezien op you tube en zie dat bij topsnelheid de Dr.Pulley Sliding roll aanzienlijk minder toeren draait, dan bij de originele rollen. Ook het dipje zou weg moeten zijn.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze rollen icm 2 personen op de burgman en de standtijd van deze rollen. Hoeveel gram is het advies?

Je antwoord staat in het topic.
 
Goede avond allen ik heb OP mijn Burg een j Costa gemonteerd maar die is niet Mooi glad meer OP Lage toeren.

Nu is mijn vraag kan ik heb een beetje Af laten draaien.En moet er Dan meer af gedraaid worden om Dezelfde prestaties te houden
 
Goedenavond allen,

ik heb op mijn Burgman een J. Costa gemonteerd maar die is niet mooi glad meer op lage toeren.

Nu is mijn vraag kan ik hem een beetje af laten draaien. En moet er dan meer af gedraaid worden om dezelfde prestaties te houden ?
Het kan wel, ik heb het gedaan maar het geeft ook weer problemen...

Mijn J.Costa vario ging ook groeven na (even uit het hoofd) 27.000 km. Toen heeft een collega hem heel netjes afgedraaid, echt het minimum; ook van het montagevlak op de bus is precies evenveel afgedraaid om de geometrie niet te veranderen.

Alles was echt heel netjes gedaan, hij draaide ook weer als een tierelier maar de vario reageerde totaal anders, hij ging veel te hoog in toeren. Uiteindelijk heb ik gewichtjes (M5 moer en een aantal M5 ringetjes per stift) in de stiften gelijmd om hem weer een beetje normaal te laten werken.

Eigenlijk heb ik hem nooit weer helemaal goed gekregen, hierdoor en door de snelle slijtage was ik toen wel een beetje uitgekeken op de J.Costa.

Alles staatbeschreven in het Yamaha Majesty 400 topic.
Discussie vanaf hier ongeveer: Hybride in "yamaha majesty 400"
Het afdraaien: Hybride in "yamaha majesty 400"
Hij is snel maar je kunt er ook niet meer rustig mee rijden: Hybride in "yamaha majesty 400"
Experimenteren met de gewichten: Hybride in "yamaha majesty 400"
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand een idee hoe vlekjes op het transparante deel van het instrumentarium gedeelte van een Burgman 400 K9 verwijdert kunnen worden. Ik heb ten eerste geen idee wat het precies is of hoe het komt. Met een sopje is het in ieder geval niet weg te krijgen.
full
 
Hi there,

Ik kom even dit topic oprakelen *D
Ik rijd zelf geen Burgman maar mijn pa wel. Binnenkort gaan we zijn remvloeistof verversen, olie verversen en oliefilter vervangen.

Zijn er nog tips waar ik op met letten bij de Burgman? Ik heb het digitale werkplaatshandboek en het lijkt gewoon het simpele karweitje als het altijd is.
 
Aangezien ik mijn kleppen wil laten nakijken/stellen ben ik op zoek naar een goede sleutelaar/ motorzaak in de omgeving Alkmaar.

Heeft iemand misschien tips naar wie ik vooral wel en niet zou moeten gaan voor deze klus ?
 
Even een volgpost, voor slecht weer heb ik een Piaggio hexagon naast m'n motor. Deze wordt tzt vervangen voor een Burgman
 
Terug
Bovenaan Onderaan