BMW R80 carburateur, sproeier-naald vervangen

17 sep 2014
47
0
Beste forumleden,

Bij het groot onderhoud van mijn BMW R80RT / 1983 wil ik onder andere de naaldsproeiers en de sproeier-naalden vervangen. Er zitten nog naalden in van het oude type, waarbij het monteren van de naald niet echt makkelijk gaat. Ik weet dat ik de naald vanaf de onderkant van de gasschuif moet insteken en draaien.

Kan ik de naalden van het oude type vervangen door die van het nieuwere type, met de groeven rondom ? Past deze in de bestaande gasschuif ?

Dan vervallen wel het C-vormige veertje en de borgring, en wordt er een borgring van het nieuwere type gemonteerd, maar dat zijn de kosten niet.

Bedankt voor het meedenken,


Dirk

full
 
Na enig zoekwerk op internet: het gaat niet passen, het nieuwe type naald + klemveertje in een oud type gasschuif.
Het klemveertje wordt vastgezet met een schroef, en daar kan je de oude gasschuif niet voor ombouwen.
 
Probleem opgelost: de Hobbyist kon me helpen aan het C-vormige veertje, een bedrijf in Duitsland aan het merkwaardige borginkje.

Naald zit nu weer netjes in het derde slotje, en ik weet nu voor eens en altijd hoe ik 'm moet monteren/demonteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan