Ducati Multistrada 1200 Topic

Nee. Loenen. Maar is gefixd. Vanmiddag weer opgepikt. Is me niet precies duidelijk wat er nu aan de hand is geweest, maar tweede storing (knipperen van lampje en beroerd lopen) is waarschijnlijk veroorzaakt doordat de nokkenastiming van slag af was. De nokkenasaandrijfriemen waren vrij 'los'. Zijn gespannen. Storing gereset en loopt weer als een tiet. Uit overleg met de importeur bleek het niet uniek te zijn, maar ook maar zelden voor te komen.

Mooi vlot verholpen, want vergeleken met een Multistrada 1200S is zo'n Hyperstrada maar een hork van een brommer. :]
 
Nee. Loenen. Maar is gefixd. Vanmiddag weer opgepikt. Is me niet precies duidelijk wat er nu aan de hand is geweest, maar tweede storing (knipperen van lampje en beroerd lopen) is waarschijnlijk veroorzaakt doordat de nokkenastiming van slag af was. De nokkenasaandrijfriemen waren vrij 'los'. Zijn gespannen. Storing gereset en loopt weer als een tiet. Uit overleg met de importeur bleek het niet uniek te zijn, maar ook maar zelden voor te komen.

Mooi vlot verholpen, want vergeleken met een Multistrada 1200S is zo'n Hyperstrada maar een hork van een brommer. :]
Heb je ook gevraagd over dat witte schuim oid in de olie ? En van je remmen dat was ook niet helemaal goed dacht je toch ?.
De mijne wordt as Dinsdag hier gebracht maar zit in de winterstop toch 1 Maart.
Alhoewel het gisteren aardig weer was heb ik ook nog niet echt zin om al op pad te gaan met de motoren dus voorlopig blijven ze nog binnen staan verwacht ik.

gr driver
 
Tja... over die witte smurrie en licht aanlopen v.d. remmen ... dat werd niet als een probleem gezien. De smurrie is intussen weg en het aanlopen is iets minder geworden.

Ik wilde m.n. de smurrie ook genoemd hebben voor het geval dat het over 10.000 km alsnog een probleem blijkt te zijn geweest...

Heb 'm vandaag ontdaan van z'n wintervetlaag. Eerst ingespoten met Muc-Off. Iets nieuws en meestal zijn dat soort middeltjes een teleurstelling, maar deze keer werkte het ECHT! Ongelofelijk!
648_Motorcycle_Degreaser_1_1024x1024.jpg

IT'S AMAZING!!!
 
In ieder geval gemeldt dan weten ze er idd van mocht er later iets zijn eventueel.
Motor ontdaan van winterbescherming..February en ook Maart kan het nog wel wat winters weer worden dus hou de bescherm middelen maar bij de hand :+

Mijn Enduro wordt vanavond gebracht als het goed is.

Dan eerst maar eens zien of hij bij de andere 2 motoren in het kleine schuurtje past .
Zo..ja..Zou mooi zijn en kunnen de andere twee ook blijven.
Zo..nee..hmm..Dan weet ik nog niet goed wat ik moet.

Vervolgens eerst maar het optimate snoertje van de acculader en het TomTomrider accusnoertje gaan bevestigen.

En dan even serieus gaan bedenken wat ik nodig heb verder aan accesoires.

In ieder geval een klein bagage dragertje achter maar ik loop al wat rond te loeren maar vind nog weinig op Touratech na maar die kost dan ook gelijk zo,n 200 euro .
Iets goedkoper zou ik niet erg vinden eigenlijk :)
Crashbars van Touratech ook rond de 400 euro en ik weet nog steeds niet of ik ze mooi vindt of dat het totaal plaatje te lomp wordt.
Andere crashbars zijn zwart die wil ik wslijk ook niet mede omdat de kofferdragers een andere kleur hebben.

Radiator/oliekoeler beschermers zwart of alukleur weet ik ook niet ..

Tanktasje weet ik wel : Dat wordt er 1 uit de Ducati catalogus met zo,n ring eronder.
Die bestel ik vandaag even denk ik.

Verder heb ik nog wat kleine dingen op het ook maar eerst maar ven de Enduro thuis hebben dat lijkt makkelijker denk ik..
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik rij gewoon door. Motor zit goed beschermd in de ACF-50. Dit scherm verkoopt Touratech ook in smoke editie. De bescherming is echt stukken beter dan het OEM scherm vind ik. Crashbars worden komende week geïnstalleerd, alsook extra LED lights, en radiateur beschermkapjes.

SW-Motech verkoopt ook crashbars voor de Multistrada Enduro, stuk goedkoper.
En..Zijn de spullen inmiddels gemonteerd ?..fotootje misschien ?
 
Snelle reactie dank je...
Hmmm..Staat eigenlijk wel weer mooi als ik het zo zie.
Hepco &Becker heeft nu ook crashbars zag ik op hun site.
Maarrrr..Deze zijn toch mooier denk ik.
De verstralers staan overigens ook wel mooi maar die neem ik wslijk niet .
Vindt ze ook aardig aan de prijs en heb eigenlijk nog nooit deze op mijn motoren gehad.
Oliekoeler/radiator beschermer ook fraai.

Vraag : Heb jij nu ook een klein bagagedragertje achterop gemonteerd ?
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval gemeldt dan weten ze er idd van mocht er later iets zijn eventueel.
Motor ontdaan van winterbescherming..February en ook Maart kan het nog wel wat winters weer worden dus hou de bescherm middelen maar bij de hand :+

Zeker, zeker: heb m direct weer ingespoten met Scottoiler FS365

Mijn Enduro wordt vanavond gebracht als het goed is.

Dan eerst maar eens zien of hij bij de andere 2 motoren in het kleine schuurtje past .
Zo..ja..Zou mooi zijn en kunnen de andere twee ook blijven.
Zo..nee..hmm..Dan weet ik nog niet goed wat ik moet.

Wat heb je nog meer voor een spul staan?

Wat ik eigenlijk, als verwende BMW rijder, toch ook wel mis is... bandenspanningindicator op het dashboard. Als je veel rijdt is dat niet iets dat je voor iedere rit controleert, zoals het zo mooi in menige handleiding staat. Banden verliezen langzaamaan wat lucht en het stuur- en rijgedrag veranderd ook geleidelijk. Tot een punt dat je echt denkt "Wat stuurt ie beroerd". En dus maar eens controleren: voor zat ie op 1.3bar, achter op 1.6 ... moet beide op 2.5 ....

Als excuus kan ik aanvoeren dat dat bandenspanningen zijn waar ik op de KTM, op noppen, ook op rijd. Ja, op asfalt stuurt het dan nogal vaag, maar daar raak je aan gewend... en weerhoudt je er dan niet van om al zwabberend bochtjes te pikken...

Maar nu de banden weer op spanning zijn, stuurt het weer vanouds.
 
Direct weer ingespoten. Oké.. Dat had ik even niet begrepen.
Banden spanning indicatie heb ik nog nooit gehad dus mis het ook niet maar wat jij aangeeft begrijp ik wel. Is wel makkelijk als dat in het display te zien is.

Andere motoren van mij... Kijk eens in mijn onderschrift :).

Ducati mts 1000 en een Voxan Cafe Racer 1000
 
Oké.. Dat is het Touratech rekje dan. Die staat ook in de catalogus van Ducati. Je hebt er nog aardig wat aan extraas bijgekocht inmiddels. Mooie foto ook de laatste.
 
Je hebt er nog aardig wat aan extraas bijgekocht inmiddels.

Klopt! Waar ik heel erg tevreden over ben is het windscherm, deze maakt een wereld van verschil ten opzichte van het OEM scherm (ik ben 191 cm). Ik reed zondag ergens veel te hard maar daar was achter het scherm niets van te merken! Ik zag een collega motorrijder rijden die zijn hand opstak, toen ik dat ook deed werd mijn arm met een ruk naar achter geblazen! |( Zo relaxed zat ik dus achter dat scherm!
 
Andere motoren van mij... Kijk eens in mijn onderschrift :).

Ducati mts 1000 en een Voxan Cafe Racer 1000

Ah... ik had er letterlijk over heen gelezen...

Mooie collectie. Vooral die Voxan; daar ben ik ooit serieus verliefd op geweest, maar koos uit praktische overwegingen toch voor een BMW R1100S (ook mooi). Vooral de Voxan Black Magic ... :9~

voxan-6.jpg


Een MTS 1000 heb ik ook een paar jaar en 18.000km gehad. Leuk, apart ding.
 
Ah... ik had er letterlijk over heen gelezen...

Mooie collectie. Vooral die Voxan; daar ben ik ooit serieus verliefd op geweest, maar koos uit praktische overwegingen toch voor een BMW R1100S (ook mooi). Vooral de Voxan Black Magic ... :9~

[afbeelding]

Een MTS 1000 heb ik ook een paar jaar en 18.000km gehad. Leuk, apart ding.
BM is de mooiste Voxan. Zijn er in Nederland toen 5 verkocht dacht ik. Ik heb een Cafe Racer daar zijn er wat meer van.MTS1000 heb ik nu rond de 27000 km mee gereden na aanschaf in April 2014 vlgs mij.
Rijdt prima maar toen ik de Enduro zag..tsja...Totaal andere motor qua uiterlijk en ook qua rijden en voor ons samen toch beter lijkt me.
We gaan het vanzelf ervaren over een poosje.

Alleen het keuze menu/display ben ik niet zo,n type voor om dat allemaal uit te zoeken of te onthouden dus dat zal nog wel wat irritaties gaan oproepen denk ik in het begin.. :Y
 
Klopt! Waar ik heel erg tevreden over ben is het windscherm, deze maakt een wereld van verschil ten opzichte van het OEM scherm (ik ben 191 cm). Ik reed zondag ergens veel te hard maar daar was achter het scherm niets van te merken! Ik zag een collega motorrijder rijden die zijn hand opstak, toen ik dat ook deed werd mijn arm met een ruk naar achter geblazen! |( Zo relaxed zat ik dus achter dat scherm!
Ik ben 187 cm dus ga het oem scherm eerst maar eens rustig uittesten.Beetje wind om de helm vindt ik niet zo,n probleem mede omdat ik ook in de winter niet rij.
Op mijn Tenere 1200 had ik indertijd een lager scherm gezet dat vondt ik prettiger rijden ondanks meer wind in het gezicht/rond de helm.
 
Ik heb de foto's op FB met gepaste jaloerzie gezien. Ziet er echt super uit! :t
Mwaa..De Enduro is nu wel de Big Bike in het kleine motor huisje :)
Toch wel een grote motor nu die hier staat.

Afgelopen Donderdag was ik weer thuis want weinig werk momenteel dus ik dacht..Ffe het nieuwe accusnoertje van de TomTom monteren en een optimate laadsnoertje voor de oplader.
Enduro naar buiten..Lekker koud dus ik de buddyseat ect eraf..Aluminium zijkap ffe losgehaald en een stukje plastic van de tank.
Mijn vingers werden natuurlijk lekker koud dus af en toe ffe naar binnen om op te warmen en zie : Na 2 uurtjes klooien beide snoeren gemonteerd op de accu.

Echterrrr..TTom snoertje bleek aan de bovenkant iets kapot te zijn ..Ik heb de TT410 dus een snoertje met rond uiteinde waar een klein in mijn ogen achterlijk draairing op zit om beide snoertjes mee vast te zetten.Dat ringetje is aan 1 kant kapot dus vastklemmen is wat lastig nu.

Vervolgens bleek het optimate snoertje ook niet geheel vlekkeloos te functioneren en dus die gelijk weer gedemonteerd.
Daarna TomTom gebeld en die waren heel meedenkend en binnenkort komt er dus een ander accu kabeltje mijn kant op en kan ik weer opnieuw beginnen ;)

Inmiddels wat met het display/menu bezig geweest want ongeduldig als ik ben zit ik niet te wachten op moeilijk gedoe onderweg.
De sport..toer..enduro en urban stand is wel makkelijk te vinden en het knopje om dat bagage gedoe en rijden met 1 of 2 personen in te stellen heb ik inmiddels ook ontdekt en ik snap het zowaar ook nog.

Verder ben ik nog niet gekomen maar ik begrijp dat er op de 4 rijmodus standen ook een standaard instelling tevoorschijn komt dus daar zal het mij kennende wel bij blijven.

Ben snel tevreden :+


 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog even weer langs de Ducati dealert/garagist i.v.m. een wederom oplichtend motormanagementwaarschuwingslampje (3x woordwaarde!). Bleek dat de klep in de uitlaat vast was komen te zitten t.g.v. vuil en pekel.

't is net een BMW ... daar heb ik dat ook wel eens mee gehad :+

De motor loopt daardoor onderin het toerenbereik minder soepel. Maar nu dus weer als vanouds.
 
Terug
Bovenaan Onderaan