Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen pk maar 5 kw (40.3 tegen 35 Kw). Is ongeveer 7PK. Lijkt weinig maar toch ongeveer 15% stijging. Dat is best veel. Daarnaast is er ongeveer 70cc bij gekomen. De combinatie van meer cilinderinhoud, meer vermogen en meer koppel is wel degelijk merkbaar. Ik heb nooit met de 700 gereden maar naar wat ik gelezen heb, voelt de 750 gewoon vrijer aan.

CVO

op 48pk ga je die toename echt wel merken :Y zeker het koppel over de hele linie :Y laatst bij MADRacing een vergelijk gezien tussen een 700 en mijn 750, de 750 is over de hele linie sterker. Het is best een aardig verschil. Ik zal zaterdag eens om de digitale uitdraai vragen. De mijne doet 57pk op de Tovami bank (als het goed is krukas pk's) volledig origineel.

Begin juni naar Isle of Man met de NC750X, en begin juli naar de Franse Alpen met een groep (oa BMW R1150GS, F650GS, SV1000, KTM SMT, Versys 650 en een Monster 620). Zal daarna wel verslag uitbrengen hoe het beviel en of de NC een beetje mee kan komen ;)
 
op 48pk ga je die toename echt wel merken :Y zeker het koppel over de hele linie :Y laatst bij MADRacing een vergelijk gezien tussen een 700 en mijn 750, de 750 is over de hele linie sterker. Het is best een aardig verschil. Ik zal zaterdag eens om de digitale uitdraai vragen. De mijne doet 57pk op de Tovami bank (als het goed is krukas pk's) volledig origineel.

Begin juni naar Isle of Man met de NC750X, en begin juli naar de Franse Alpen met een groep (oa BMW R1150GS, F650GS, SV1000, KTM SMT, Versys 650 en een Monster 620). Zal daarna wel verslag uitbrengen hoe het beviel en of de NC een beetje mee kan komen ;)

Tis id niet extreem veel, maar zal misschien best vel voelbaar zijn.
Wel leuk vooruit zicht heb jij, Leuk man.
Verslagen en foto;s, altijd leuk. Ps; mijn foto's komen nog. Groet.
 
Ik heb gister afscheid genomen vd NC750X. Heb hem ingeruild voor een Yamaha Tracer 900. De NC is een zeer zeer goede motor. Het was mijn eerste motor. Heeft mij nooit laten staan. De motor was geheel trillingsvrij, dat kan ik niet zeggen over de Tracer. Verder ontzettend zuinig, dat kan ik wederom niet zeggen over de Tracer. Grootste minpunten vd NC was het toerenlimiet en het gebrek aan windbescherming (1.85m).

Ik wens jullie allemaal veilige en plezierige kilometers op de NC750X!
 
Was het de toerenlimiet of het beperkte vermogen.
Want ik begrijp hieruit dat je het wel lekker vind om door te halen in een versnelling. Dat miste je bij de NC. Indirect mis je dan in mijn ogen het vermogen in het hogere toerengebied.

Zoals eerder gezegd (eigen ervaring) is het snelheidsbereik van de NC in de eerste 3 versnellingen best wel groot. Hierdoor zou de toerenlimiet niet echt een belemmering hoeven te zijn voor het doorhalen in de versnelling
 
Laatst bewerkt:
Beide natuurlijk. Het toerenlimiet was er vanwege het beperkte vermogen. Van mij mogen ze een NC1200X uitbrengen :).

Wat ik het meest ga missen is de buddy! Wat een enorm voordeel vd NC.
 
Laatst bewerkt:
Van mij mogen ze een NC1200X uitbrengen :).

Wat ik het meest ga missen is de buddy! Wat een enorm voordeel vd NC.

Misschien op basis van het Africa Twin blok. Is net als de NC750 ook een rustiger blok maar wel met meer pit.
En ja, die kofferbak van de NC is iets wat geen enkele NC-rijder zou willen missen.
 
met het AT blok ben je die kofferbak weer kwijt omdat dit blok veel rechter op staat. En veel minder onderhouds vriendelijk (unicam blok). Het zou een NC1000 worden die eigenlijk de originele voordelen kwijt is. Beter maakt Honda gewoon een NC1000-NC1200 met dezelfde voordelen :Y lage onderhouds kosten en de kofferbak op de plek van de tank.
 
Iets meer dan een maand verder en ondertussen staat de teller,
van mijn NC750, net onder de 5000Km... (nieuw gekocht met "0Km" (lees: 1Km) op de teller)

Mijn persoonlijke ervaring wat betreft snelheid, toerental & versnelling...
Vanuit stilstand bij een verkeerslicht kan je gemakkelijk 50+ in z'n 1 halen mocht het nodig zijn, om dan door te schakelen naar 2,3 of hoger...
Hier op de binnenstadsring van Eindhoven waar je 70 mag, als ik tussen het verkeer filter en vooraan sta,
wil ik wel z.s.m. naar de ~75 op de teller (70km/u gps)
Hierbij draai ik 't gas open en schakel (voor de NC) erg laat...
Heb inmiddels al een paar keer de rev-limiter aangetikt, maar ik ben er ondertussen aan gewend en dit gebeurt nog maar zelden.

130+ is 'makkelijk' te doen, echt zuinig rijd hij dan niet meer... (gaat gauw richting de 7 of meer l per 100km (boven de 140Km/u))
Heb in Duitsland een stukje 180 gereden (met volledige koffer set erop), echt plezierig was dat niet meer maar dat is denk ik voor mij omdat m'n jas (tegenwoordig) een (half) maatje te groot is...

Rij dagelijk traject Ehv-Uden over de A50 en soms trek ik 'm eventjes door boven de max snelheid van 120,
om een lange stoet langzaam rijdend verkeer vlot voorbij te gaan. (er word op de A50 vaak 150+ gereden door auto's op de linker baan)
Afhankelijk van de snelheid op dat moment eventjes een versnelling terug om net wat makkelijker weg te komen.
Het "instant respons" op je gashendel is er bij 120+ km/u wel een beetje uit...

2.8L per 100Km (is ongeveer 1 op 32?) is 't beste wat ik weet vol te houden... wel maar bij een snelheid van ~75Km/u.
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels al een paar keer de rev-limiter aangetikt,
.
Dat is een reden waarom de DCT op de NC-reeks populair is. Die beschermt je feilloos tegen de rev-limiter en maakt nog sneller optrekken mogelijk. De DCT verdoezelt dus eigenlijk 2 'pijn'punten van de NC
 
.
Dat is een reden waarom de DCT op de NC-reeks populair is. Die beschermt je feilloos tegen de rev-limiter en maakt nog sneller optrekken mogelijk. De DCT verdoezelt dus eigenlijk 2 'pijn'punten van de NC

en je hoeft je linker hand niet van de handvat verwarming te halen :+
 
Dus deze brommer rijdt bij normaal gebruik 1 op 15... Teleurstellend.
Absoluut niet, m'n vriendin die recreatief en woon-werk rijdt op d'r NC750S doet 1:28. 1:25 als ik er op rij. En dat gaat niet bizar voorzichtig of zuinig..

M'n MT-09 doet zelfs nog 1:18.. Maar het zit voornamelijk dan ook in de rechterpols :+
 
Ik reed met de NC rond de 1 op 23/24, met de Tracer haal ik 1 op 16/17. Ik heb wel een heel lang stuk 170 gereden met de NC en dan gaat het snel, heel snel. Daar is de NC niet voor gemaakt. Maar zoals Rappie zegt; als je heel zuinig rijdt met de NC haal je 1 op 28 wel. Moet je wel willen :D.
 
Mijn vrouw rijd met redelijk stevig doorrijden op de binnenwegen gemiddeld 1 op 26. DCT staat altijd in de S
 
Ik rij in mijn auto ook 1 op 25 op binnenwegen. Verbruik op de A12 of eender waar je 100-120 rijdt vind ik interessant.
 
ritje assen op en neer met kruissnelheden van 140 deed ie gewoon 1:25 bij mij. ga je onder de 100 in zn 6 rijden, gaat ie richting 1:28-1:30

1:15 heb ik nog nooit gezien. Geen DCT op mijn NC.
 
Ja dat hij zuinig is, de NC ,is wel bewezen inmiddels.

iemand ook ervaringen met duopassagier(e) , hoe die het comfort ervaren ?
 
Ja, het is waarschijnlijk de zuinigste motor in z'n klasse. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken denk ik zo..

Heb maar één keer gereden met een passagier achterop. Was echter maar 15 a 20 minuten.. dus kan eet weinig over zeggen. Heb geen klachten gehoord over het comfort :).
Maar toch vind ik het er minimaal uitzien zo'n zitje voor de duo..
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een paar keer met mijn vrouw op de NC gereden. Ik reed en zij zat achterop (ik stap zelf nergens achter op, doodeng :$ :/ ). Zij vond het niet verkeerd zitten maar comfortabel was het ook niet. Dan merk tevens heel goed dat 55 PK niet zo veel is. De motor komt nog mee in het verkeer maar het gaat allemaal wel lastiger.

Mijn Shiver (ook 750cc) had 85 PK. Achterop zitten was nog minder comfortabel maar echt vermogen te kort komen deed je daar niet mee.

55PK is voor alleen rijden voldoende maar met 2 personen verlang je toch echt naar meer.
 
Laatst nieuwe remblokken voor achter besteld via internet. Netjes op model en bouwjaar besteld.
Kreeg ik uiteraard verkeerde blokken thuis. Schijnt het dat Honda 2 verschillen modellen remklauwen heeft gebruikt.... lekker dan
 
Heb laatst trw Lucas gesinterd besteld via martijnsmotorkleding echt super blokken, remmen veel beter door en hebben een stuk meer bite, had ik eerder moeten doen ook leuk geprijsd en uit ervaring op de kawa zx10r racer een goed merk en kwaliteit.
 
Laatst nieuwe remblokken voor achter besteld via internet. Netjes op model en bouwjaar besteld.
Kreeg ik uiteraard verkeerde blokken thuis. Schijnt het dat Honda 2 verschillen modellen remklauwen heeft gebruikt.... lekker dan

hadden ze niet per ongeluk de remblokken van de handrem gestuurd ?
full
 
Ik heb afgelopen week windschermverlengers gemonteerd. Moet ze alleen nog testen. Wie heeft deze nog meer? Heb de link iig via hier verkregen....
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan