Kymco Downtown 300i

Ja Ok maar toch wel een hoop foto's pleite van een tijdelijk uitstapje toen naar een andere foto upload site.


Als er een vet-kamer en een gaatje in de glijbus zit moet er vet in,
maar dan zit er ook een tube malossi vet bij de vario set.
Bij alle 400cc mallosi's zit dat in ieder geval zo in elkaar.

Bij 300cc zie je ook wel eens dat er geen vetkamer en gaatje in de glijbus zit, dan hoor je ook geen vet te gebruiken.
Dat het wat stroef loopt in de hand hoeft niet altijd te betekenen dat het ingebouwd daar ook veel last van heeft, denk dat je je daar niet al te druk om hoeft te maken, mogelijk loopt de keerring ook wat stroef en doet hij het beter als hij warm is, en dat is hij vrij snel in een draaiende cvt

8600tpm is idd. aan de hoge kant, je zit volgens mij zo goed als tegen de begrenzer aan te kijken, en ja daar ergens gaat het wel resoneren en rond die 60 á 80km zit je denk ik ook wel al dusdanig hoog in toeren dat het gaat resoneren.

Maar snap er de ballen van qua gewicht, het is normaal altijd lichter als OEM gewicht in een mallosi sportvario.
En ik dacht dat het DT OEM gewicht 15,5 gram was toch?

Mijn OEM gewicht is 17 gram en mijn standaard meegeleverde Mallosie rollen zijn maar lieft 10,5 gram, dus 6,5 gram lichter als OEM.

Bij jou is kennelijk alles anders :?
Het zal wel een extra slokkie benzine gaan lusten zo })
 
Haha....
De zin: "Bij jou is alles anders" zo voelt het ook maar ligt het dan aan mij?
Of dat ligt aan mij of ik trek het me aan. Want heb dat wel met meedere dingen.

Jammer is dat dan dat je daardoor foto's kwijt raakt.
Maar zoals de Brembo's erop is gewoon gaaf.

Ik ben zelf van plan om xenon te gaan monteren aangezien ik naar mijn werk over een zeer dijkje en onoverzichtelijke weg moet.



Het is zelf 8900tpm dus bijna 9000tpm

Nee er zit geen vetkamertje of gaatje in en of vet bij geleverd.

Qua grammen vd rollen, ja 15,5gr is OEM en had er 14gr dr pulley in de standaard vario.
Toch ga ik morgen eens proberen met 18gr.
Hoe wat en waarom heb geen idee.
Sommige gaven aan dat de vario ook voor de 200CC DT is en dat daar de 15gr voor is en de 18gr voor de 300CC

Ik laat het weten
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog even bezig geweest met de Vario...
Ik vond 8900tpm echt teveel als max tpm. En ben nog de 2 types nog eens gaan bekijken.

Je krijgt er 2 setjes rollen bij maar bij het setje voor 2012 krijg je er 18 en 20gr bij en het setje na 2012 15 en 18gr.

Ik was begonnen met 15gr wat in de handleiding als race setup werdt benoemd.
Echter op de site van Malossi wordt aangegeven dat de 15gr voor de 200CC DT is en de 18gr voor de 300-350CC is.

Dus toch zodoende de 18gr gemonteerd en dat maakte dan toch het verschil.

De trillingen waren beduidend minder.
Max toeren tot nu toe was 8200tpm
Met gas los bleef hij ook soepeler rollen.
Het is nu minder toeren en meer trekkracht.

Nu op naar de hitclutch en xenon...
 
Laatst bewerkt:
Zo...

Xenon is een feit.
Wat een verschil met de origineel H8 lampjes.



360.jpg


360.jpg


360.jpg
 
Goedemiddag heren en wellicht dames, ik ben lichtelijk verward na het zien van de " nieuwe" x town op de motorbeurs, is dit nu eigenlijk gewoon de downtown of is hier meer aan de hand? Wellicht kan iemand hier er wat meer over zeggen?
 
Hi Stampertje,

Ik heb hem in het begin van het DT350i topic mee laten liften, daar staat in de eerste paar pagina's wat info, in eerste instantie nog voor de daadwerkelijke release hete hij Agility Maxi 300
Verder op het forum staat er nog een topic van iemand anders.


Kymco DownTown 350

Kymco XTown 300i ABS
 
Laatst bewerkt:
Kymco X-Town (2016): motor-technisch

De Kymco X-Town zal op motor-technisch vlak net onder de Downtown gepositioneerd worden – dit mag trouwens ook prijs-technisch verwacht worden. Desalniettemin valt de X-Town als een ware GT te labelen: thuis in zowel de stad als de buitenwegen en voorzien van veel comfort en praktische nut. De X-Town 300i is uitgerust met een 276cc vloeistofgekoeld 2-kleps motorblok met injectie (bekend uit de G-Dink 300i maar geupdate naar de Euro4-emissie richtlijnen). Deze krachtbron levert (naar verluidt) een respectabel vermogen van 23,2 pk bij 8000 tpm en een koppel van 22,5 Nm bij 6500 tpm.
 
Wie heeft er al eens zijn achter remschijf vervangen? In die van mij zitten vind ik diverse groeven in ondanks dat de 2e set remblokken nog niet op de helft zijn voel ik een rand van ongeveer 1mm verschil met de buitenrand van de schijf, ik heb de blokken bij 15000 al eens vervangen toen nog niets bijzonders gezien nu bij 26000 ga ik de blokken en schijf maar vernieuwen en neem dan gelijk de achterband mee is alles weer nieuw achter. :] en zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten met het vervangen van de schijf moeten de schijfbouten bv nog geborgd worden met een borgmiddel? :?
 
Yup the remschijf bouten moeten 100% met semi-vast borgmiddel.
Aanhaal koppel van de remschijf bouten is 34 N-m.

Let even op want je hoeft niet persé een OEM remschijf te kopen, er is ook een Brembo remschijf en of ander merk en die zijn ook betaalbaar.

Ik zal later vandaag even opzoek gaan naar de juiste remschijf voor een betaalbare prijs.
Hopelijk lukt mij dat.

OEM remschijf "achter' via Duitsland kost in ieder geval:
Schijfrem achter Kymco OEM nr: 43351-LEA7-E01 (95,14 EUR) ex 9,60 euro verzendkosten







Schijfrem achter totaal overzicht via Ebay met diverse merken zoals:
Brembo, RMS, NG etc. vanaf circa 35 euro
>>> EBAY


Brembo Upgrade Rear Brake Disc Kymco 300 Downtown I 09-14
(iets te duur maar laat hem toch zien)
EUR 101,42 (Verzending:ongeveer EUR 8,07)
Ik weet niet of je invoerrechten moet betalen vanuit de UK
>>> Brembo via UK EBAY


Remblokken:

OEM remblokken "achter" via Duitsland kost in ieder geval:
remblokken achter Kymco OEM nr: 43105-LEA7-306 (35,34 EUR) ex 9,60 euro verzendkosten

Remblokken kun je beter "NOOIT MEER OEM KOPEN"
Daarvoor in de plaats neem je beter het gerenommeerde merk EBC
EBC koop je in NL. het voordeligst via de webshop van onze MF moderator Bolski

Remblokken EBC normaal (modellen: 2009-2016)
Artikelnummer: SFA498 - achterzijde Kymco DOWNTOWN 300
>>> Bolski webshop


Remblokken EBC gesinterd (modellen: 2009-2016)
Artikelnummer: SFA498HH - achterzijde Kymco DOWNTOWN 300
>>> Bolski webshop

Bolski verkoopt ook remschijven, en is daar beslist ook het goedkoopste mee.
Maar dan zou je zelf even uit moeten zoeken welke het is en of hij die heeft.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt heren voor jullie reactie en sites voor het aanschaffen van de spullen heb ik nog wel een vraag over het borgmiddel wat is een semi vast borgmiddel ik ken alleen loctite? :? :]
 
Ik heb ook meestal het merk Loctite

je hebt dan nodig "Loctite 242", dit semi vast borgmiddel heeft meestal een blauwe kleur.
Ander merk kopen mag ook natuurlijk, bij de Gamma liggen b.v. van die kleine zwarte flesjes met witte dop van het merk Bison, en kost denk ik 8 euro?
Vindt je in het rek met dubbelzijdig plakband en Bison lijmen etc.
Bison kent geloof ik maar één soort en dat is semi-permanent

Blauw is semi-permanent (vast)
Rood is permanent (vast)

mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Goedzo blauw past bij jou :)

overleg of vraag ook een mening aan andere over EBC gesinterd of normale organische remblokken.
Ik ga je daar geen advies in geven, dat mag je zelf invullen.

Of misschien ben je daar al uit en wil je gewoon het zelfde wat je hebt, dat kan ook natuurlijk.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de vorige keer ook gesinterde blokken gemonteerd en die bevallen perfect dus die ga ik nu ook weer monteren :]
 
Ik ben van het weekend wat dealers afgeweest lekker neuzen wat er te koop is en wat ze te bieden hebben, en ik ben aangenaam verrast toen ik een Honda nc700dc integra zag, wat zal ik er van zeggen? :]
 
Misschien terug op het oude Honda nest?

Vermoed dat je het over 2e hands hebt?
Ik zou persoonlijk dan ook uit gaan kijken naar een nc750d.
 
Ja 75cc extra is toch even snel 10% meer, ik hou wel van meer, maar dat is niet voor iedereen belangrijk.

Honda NC750D heeft iets meer ruimte op de treeplanken en voor de knieën, voeten kunnen ook 8 cm. meer naar voren dan op de 700
Treeplanken zijn t.b.v. je voeten ook iets breder.
Al bij al qua zit iets minder krap.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag allemaal,

Ik wil mijn Kymco dt300i ABS inruilen voor een tmax en omdat er maar weinig op marktplaats staan ben ik benieuwd of wat hij nog zou kunnen opbrengen. Hij is van begin 2016 en heeft ongeveer 8000 km gelopen. Iemand een idee??
Het is trouwens weer verdomd lekker weer om wat rondjes te gaan doen he?!

Grtz Joost
 
De remblokjes achter heb ik vervangen. Dat was wel nodig want alle voering was weg (oeps). Maar de schijf was nog goed. Ondanks dat ik dagelijks door de pekel ben gereden gingen alle bouten lekker makkelijk los en de zuigertjes waren makkelijk schoon te maken. De vetten hebben hun werk dus goed gedaan. Bij montage bleken de blokken niet te passen. De geleidenokjes aan de blokken (als dat de juiste term is) waren een mm te breed. De remblokjes heb ik pas gemaakt en alles functioneert weer zoals het hoort. Zo, dan zijn jullie ook weer op de hoogte.

Wat een downtown moet opbrengen weet ik niet. Zelf kocht ik hem toen hij een jaar oud was met 6800km, dus vergelijkbaar. Maar dat is al weer even geleden en bij een scooterzaak. Ik heb destijds 3.300 euro betaalt. Oh ja ik heb een versie zonder ABS, dat scheelt wellicht ook nog iets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan