Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Thanx.
Tijdrovend klusje al dat polijsten en schuren
Inmiddels voorvork hoezen gemonteerd.
En kleine knipperlichten voor. .
Hoop eind februari de motor klaar te hebben
.
 
Thanx..
Als iemand interesse heeft
Ik heb nog 2 rvs plaatjes magna uitgesneden met cnc..
Passen in de in de voorvork waar de reflectoren inzitten.
Kan ze eventueel nog polijsten
 
Hallo Magna rijders. Ik heb nog een oude 750c uit '83 staan die heeft het bekende probleem van de rammelende nokkenas ketting spanner. Althans dat heeft een oudere monteur me verteld. Nu wilde ik hier wat aan gaan doen, maar Honda leverd deze spanners niet meer.
De ketting kan nog wel ergens besteld worden.
Ik ben vast niet de eerste die hier tegenaan loopt. Is daar een passende oplossing voor, of is het te repareren zonder nieuwe spanner? Ik heb nog niks los gemaakt om dit te bekijken.
Als het niet, of alleen tegen hoge kosten gerepareerd kan worden, dan heb ik een mooie Magna voor onderdelen staan.
Alvast bedankt voor reacties!
 
Snel even op Ebay kijken vallen de prijzen van een spanner wel mee. Misschien dat er een borg clipje los geraakt is waardoor iets rammelt?
 
Snel even op Ebay kijken vallen de prijzen van een spanner wel mee. Misschien dat er een borg clipje los geraakt is waardoor iets rammelt?
Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken.
Het is een onregelmatige rammel, die pas bij een warme motor begint. Erg metallisch geluid. Onmiskenbaar vlgs die monteur. Had er al veel gerepareerd tien ze nog veel rondreden. Adviseerde ook de ketting mee te nemen omdat het probleem anders snel terug komt. En alleen de achterste cilinder zou er last van hebben vanwege niet toereikende smering. Klopt dit een beetje?
 
Is een bekend probleem omdat de aandrukstiften gebogen zijn ipv recht. Daardoor ontstaat er braamvorming op de stift en kan ie niet lekker meer zn werk doen.
Type 4 spanners hebben rechte stiften.
 
Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken.
Het is een onregelmatige rammel, die pas bij een warme motor begint. Erg metallisch geluid. Onmiskenbaar vlgs die monteur. Had er al veel gerepareerd tien ze nog veel rondreden. Adviseerde ook de ketting mee te nemen omdat het probleem anders snel terug komt. En alleen de achterste cilinder zou er last van hebben vanwege niet toereikende smering. Klopt dit een beetje?

Hoi Ballbetween,

Ik heb kortgeleden ook bij de 82,er dit aan de hand gehad, ieder geval is anders natuurlijk maar de kettingen daarvan zagen er nog goed uit de spanner stond nog lang niet in de uiterste stand.
Ik kreeg toen de tip om de spanner even een beetje te helpen, dit gaat door met een lange dunne schroevendraaier de pal van de spanner tussen de ketting naar beneden te drukken.
Dat heeft bij mij perfect gewerkt, de kettting stond meteen goed op spanning.
Kan gewoon met het blok in de motor, is wel even pielen met de rubberen pakkingen maar het gaat, deze zijn nog nieuw te bestellen.

Type 4 btw heb ik uit elkaar gehad doordat het veertje van de spanner het begeven had, daar deze van buiten zit heb ik dit zwakke punt uitgesloten met een handmatige spanner.
Dat is wel met beleid monteren want mag uiteraard niet te strak staan, maar werkt perfect 8-)

Groeten Magnamannetje.
 
Bedankt allen voor deze waardevolle informatie. Ik ben ff door dat artikeltje gelezen, en dat "helpen" van de spanner, zoal Magnamannetje beschreef, is geloof ik wat bedoeld wordt in dat artikel, ondersteund met een plaatje. Ik snap nu ook hoe die spanner werkt. Dat moet idd te verhelpen zijn. Ga ik binnenkort, als de brug weer vrij is, ook eens proberen. Dan ook maar eens zien of ik versleten nokkenassen heb. Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.
Dat je 'm boven de 3000 toeren moet houden was me al verteld. Hij schreef ook over de olie kwaliteit. Kan deze motor moderne full synthetisch ester olie aan, of verweken dan de keerringen?
 
Olla,

eindelijk rijbewijs binnen en nu ook opzoek naar een mooie motor.

Mijn ogen is gevallen op een honda supermagna v45 uit 87 prijs 2000 euro, wat denken jullie ervan? mooie prijs?

is er iemand die ervaring heeft met deze motor. en waar zou ik extra op moeten letten als ik hem ga bekijken? Kan ook nergens vinden hoe deze motor zit voor iets grotere mensen ( ben zelf 190 )

Groeten,

Richard
 
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Inmiddels rijbewijs gehaald. En nu de motor beetje naar mijn smaak verbouwen.
Voor velg gepolijst en binnenkant zwart gespoten.
Kleinkoplamp kap gemonteerd.
Voor poten gepolijst .
De reflectoren eruit gehaald en rvs gepolijste plaatjes erin gezet.
Ook voor de reflectoren achter.
Ondergrond moet nog zwart worden.
Zadel opnieuw laten bekleden boven kant carbon look.
Binnenkort wordt de motor zwart gespoten.
Achtervelg nog polijsten. En zwart maken.
Side mount monteren.
Rubbers op de voorpoten
Voor en achter andere knipperlichten.
Hagon chroom schokbrekers iets lager.
En enkele delen van het blok nog schuren en polijsten.
Dus ik heb komende tijd nog werk genoeg.


Mooi dat je hem zo grondig opknapt, maar van strakke zeer coole gele kappen naar afgezaagd zwart !!?!?!?! |( sorry maar daar begrijp ik niks van. Koop dan gewoon lelijke andere set kappen en tank erbij, kan je iemand nog plezieren met een echte kleur. ;) Bovendien is een strakke orginele gele Supermagna zeldzaam en het is een beetje het verzieken van de nostalgische maar ook reele waarde van je motor.
 
Laatst bewerkt:
Daar kunnen we lang over lullen.maar is gewoon een kwestie van smaak.jij vindt geel mooi. ik niet.!!
Ik laat de motor bij een spuiterij hoog glans zwart spuiten.
Als de motor klaar is ben ik van mening dat de motor reëel in waarde gestegen is.
Maar ook dat interesseert mij eigenlijk vrij weinig.
Ben niet van plan de motor te verkopen na al het werk wat ik erin heb zitten.
 
Olla,

eindelijk rijbewijs binnen en nu ook opzoek naar een mooie motor.

Mijn ogen is gevallen op een honda supermagna v45 uit 87 prijs 2000 euro, wat denken jullie ervan? mooie prijs?

is er iemand die ervaring heeft met deze motor. en waar zou ik extra op moeten letten als ik hem ga bekijken? Kan ook nergens vinden hoe deze motor zit voor iets grotere mensen ( ben zelf 190 )

Groeten,

Richard

Ho Richard,

Welkom hier,

Op zich liggen de prijzen van de supers zo rond de 2000 euro, maar ligt natuurlijk helemaal hoe de motor is en de staat van onderhoud enz.
Voor de rest proefrit maken, luisteren hoe het blok klinkt geen rare bijgeluiden enz en even goed doortrekken om de koppeling te checken.

Groeten Magnamannetje.
 
Olla,

eindelijk rijbewijs binnen en nu ook opzoek naar een mooie motor.

Mijn ogen is gevallen op een honda supermagna v45 uit 87 prijs 2000 euro, wat denken jullie ervan? mooie prijs?

is er iemand die ervaring heeft met deze motor. en waar zou ik extra op moeten letten als ik hem ga bekijken? Kan ook nergens vinden hoe deze motor zit voor iets grotere mensen ( ben zelf 190 )

Groeten,

Richard
Motorcycle Ergonomics

Hiermee krijg je een beetje een idee
 
Bedankt allen voor deze waardevolle informatie. Ik ben ff door dat artikeltje gelezen, en dat "helpen" van de spanner, zoal Magnamannetje beschreef, is geloof ik wat bedoeld wordt in dat artikel, ondersteund met een plaatje. Ik snap nu ook hoe die spanner werkt. Dat moet idd te verhelpen zijn. Ga ik binnenkort, als de brug weer vrij is, ook eens proberen. Dan ook maar eens zien of ik versleten nokkenassen heb. Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.
Dat je 'm boven de 3000 toeren moet houden was me al verteld. Hij schreef ook over de olie kwaliteit. Kan deze motor moderne full synthetisch ester olie aan, of verweken dan de keerringen?
Half syntheet motorfietsolie van goede kwaliteit gebruiken.
 
Olla,

eindelijk rijbewijs binnen en nu ook opzoek naar een mooie motor.

Mijn ogen is gevallen op een honda supermagna v45 uit 87 prijs 2000 euro, wat denken jullie ervan? mooie prijs?

is er iemand die ervaring heeft met deze motor. en waar zou ik extra op moeten letten als ik hem ga bekijken? Kan ook nergens vinden hoe deze motor zit voor iets grotere mensen ( ben zelf 190 )

Groeten,

Richard

Ik ben zelf 1.96 en rij since de zomer op een supermagna. Nou heb ik van nature een kromme houding maar ik zit op de magna goed genoeg dat ik na 2 a 3 uur sturen pas het gevoel krijg dat ik ff wil lopen, meestal is het dan ook tank tijd dus komt het goed uit :). Als je net als ik een motorleek ben qua techniek is het handig om iemand mee te nemen die er meer verstand van heeft, en bij twijfel nooit doen.

De supermagna is een top fiets in mijn ogen en ik kan maar 1 nadeel opnoemen over de fiets. De remkwaliteit van de supermagna is niet optimaal maar als je goed vooruit kan kijken en anticiperen moet dat niet echt een probleem opleveren.

alvast veel plezier op deze top fiets *O*
 
allemaal bedankt voor de tips.. fijn om te horen dat ook grotere mensen er normaal op kunnen rijden.

Ga zaterdag kijken naar de motor. hoop dat hij er net zo uitziet als op de foto's. dank komt het ongetwijfeld goed
 
Daar kunnen we lang over lullen.maar is gewoon een kwestie van smaak.jij vindt geel mooi. ik niet.!!
Ik laat de motor bij een spuiterij hoog glans zwart spuiten.
Als de motor klaar is ben ik van mening dat de motor reëel in waarde gestegen is.
Maar ook dat interesseert mij eigenlijk vrij weinig.
Ben niet van plan de motor te verkopen na al het werk wat ik erin heb zitten.

Nee dat was mij duidelijk, ik dus wel ;) Dat wilde ik even kwijt. Ik kan moeilijk bepalen wat je moet doen met je motor natuurlijk. Wat ik wel jammer vind is dat je puntgave originele spullen gebruikt om overheen te spuiten, ruil dan bijvoorbeeld met iemand die echt moet spuiten. Heb jij geld toe en iemand anders blij met strakke kappen in zijn kleur.
 
Nee dat was mij duidelijk, ik dus wel ;) Dat wilde ik even kwijt. Ik kan moeilijk bepalen wat je moet doen met je motor natuurlijk. Wat ik wel jammer vind is dat je puntgave originele spullen gebruikt om overheen te spuiten, ruil dan bijvoorbeeld met iemand die echt moet spuiten. Heb jij geld toe en iemand anders blij met strakke kappen in zijn kleur.
ehhhhh, hoezo origineel is de super nooit in geel geleverd (zover mij bekend) enkel rood, zwart en blauw.
 
De opvolger van de SM echter wel. Mss is er sprake van een spraakverwarring?
 
Weet iemand waar ik de koppeling en onstekings pakking kan bestellen voor een supermagna van 88..
Voor de nieuwste type magna makkelijk te krijgen.
Maar voor de super magna nog niks gezien op internet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan