De Limbocl@n: Stormlooptopic | deel 161

Status
Niet open voor verdere reacties.
crosser naar sm stel over het algemeen weinig voor, tenzij ze het blok ook iets anders aanpakken :+

Nee, dat hoeft eigenlijk niet. Het vermogen van zo'n standaard 450 is meer dan genoeg voor iedereen behalve de echte toppers. Mijn TM heeft zo veel vermogen, dat het op ons niveau eigenlijk alleen maar in de weg zit... Mijn volgende machine wordt waarschijnlijk ook een exemplaar met een paar PK minder maar wat meer souplesse. Dat is me op de Erzgebirgsring duidelijk geworden toen ik noodgedwongen een paar dagen met een 250 aan het spelen was. Vooral in de regen en off-road heb je daar enorm veel profijt van.

De grootste aanpassing die je aan zo'n crosser eigenlijk moet doen, is een andere achterbrug. Breder en vooral ook korter. Dat gebeurt dus ook niet vaak, want dat is enorm kostbaar... Kost 2,5k ofzo. En bredere kroonplaten zijn ook nooit weg. Dat zit op een af fabriek supermoto zoals mijn TM wel.
 
TM koop je gewoon klaar als SM toch?
Honda, kawa en yamaha is crosser ombouwen?
Ktm zal standaard wel iets sm hebben?



Cbr te koop Erik?
 
TM en Husqvarna leveren kant en klare wedstrijd supermotos tegenwoordig. De rest is ombouw. KTM heeft al jaren niks meer. Bij Redmoto kan je ook een "in de fabriek" omgebouwde CRF krijgen, maar dat is in die vorm niet echt een vergelijk. Wel is daarop weer een kenteken mogelijk... :)

De 2017 FS450.... :9~

2017-Husqvarna-FS450-supermoto-04.jpg


2017-Husqvarna-FS450-supermoto-02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weer een wink topic :W

Ondertussen een weekendje circuitrijden geboekt @ Chambley.
Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezint dit jaar | :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan