Honda CB 750 1973 starten na 15 jaar

Pontiac 1959

Rookie
4 feb 2017
6
0
Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb een Honda CB 750 uit 1973 en deze heeft volgens de vorige eigenaar 15 jaar stil gestaan. Nu is hij zover dat ik hem kan starten maar ik heb alles geprobeerd en krijg hem niet aan de gang is dit een probleem van de CB ??

Ik heb het volgende al gedaan:

* Tank schoon gemaakt.
* Nieuwe benzine leidingen getrokken.
* Carburetor helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.
* 4 Nieuwe Bougies.
* Ontsteking goed gezet.

Hij vonkt en krijg benzine maar niet aan de gang te krijgen ...
Er zitten wel 4 kelken op in plaats van de originele luchtfilters...

Iemand nog tips of waar de CB gevoelig voor is ??

Groetjes

Dave
 
:? wij hebben hetzelfde probleem niet aan te krijgen dat ding en ook alles schoongemaakt en vernieuwt maar helaas het enige wat bij ons helpt is bougi van cil.1 en 4 eruitdraaien dan snel een beetje benzien in het bougigat laaten lopen bougi,s weer monteren kappen erop contact aan en dan starten na enige tijd begint die dan op 2 cil.te lopen na 3.min als je geluk hebt op 4 dan goed warm draai en loopt die ook stationair maar als die afgekoeld is dan kan je weer opnieuw beginnen wil die weer niet start..... :r
denk wel dat je klepziting en je cilinderwanden beetje aangetast zijn door condens
na al die jaren kijk ook maar eens je spruitstuk rubbers na op poreusheid
en als die even gelopen heeft meteen olie aflaten en nieuwe erin 10w40
 
Hoe zijn de carbs gereinigd?

Ikzelf heb recentelijk namelijk de ervaring dat na een ultrasoon reiniging en herbouw van de carbs en het opnieuw plaatsen in de motor deze niet wilde starten, het betreft bij mij een motor met brandstofpomp en deze stond stil. na enig uitsluiten en het openen van de vlotterbakjes kwam ik er achter dat alle 4 de vlotternaalden vastzaten in de zitting.

Dit veroorzaakt door corrosie van het aluminium dat ontdaan was van alle vettigheid.

Er heeft bij mij toen twee weekjes gezeten tussen het reinigen en dat de motor niet wilde starten waarbij de carbs binnenshuis op een huiskamertafel hebben gelegen. Geen vochtige omgeving dus.

Deze set ga ik nu opnieuw schoonmaken.

db
 
Het probleem van de vastzittende vlotternaalden herken ik van mijn 550 toen die na langdurige stilstand en grondig reinigen weer werd gestart. Ik heb toen heel voorzichtig het metalen busje waar de vlotternaald in zit met een wattenstaafje en heel fijne rvs Polish gepolijst, daarna werkte alles weer naar behoren.
 
De zuigerveren kunnen ook vast zitten, die kan je losweken met hydrauliek olie. In elke cilinder wat gieten door de bougie gaten. Paar dagen laten weken en de motor eerst een keer starten zonder bougies, zodat je zeker weet, dat de olie weg is.
 
Niet willen lopen op remreiniger en vlammen uit de carburateurs klinkt volgens mijn boerenverstand toch niet direct als een probleem met vlotternaalden (wat natuurlijk niet wil zeggen dat daar niet ook een probleem kan zijn)....

Of gaat het nu over de motor van 'wij' (henk 123 en....)
 
De laatste reacties waren naar aanleiding van de opmerking over vastzittende vlotternaalden en koud absoluut niet willen starten.

De TS moet eerst zijn ontsteking in orde maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan