Benaming ring choke

postaldude

Die hard MF'er
1 okt 2010
995
5
Ik ben al een poosje bezig een Yamaha YX600 Radian op te knappen. Ben gelukkig zo goed als klaar.
Er is nog 1 ding dat mij irriteerde en dat is de choke. Die blijft niet hangen. Dus ik moet de eerste paar minuten naast de motor blijven staan om de choke vast te houden.

Dat werkt bij deze fiets door een plasic hendel aan je stuur welke verbonden is met de kabel.
Nu zat ik op internet te zoeken naar de constructie maar daar is verdomd weinig over te vinden. Uiteindelijk heb ik een ring gevonden welke bij mij mist.

Het gaat om de ring in het volgende plaatje(die met de pootjes die omhoog staan)
s-l225.jpg


Nu is mijn vraag voornamelijk, hoe noemen we deze ring? En is dit een yamaha/motor specifieke ring of worden die op meer locaties gebruikt! Ik vermoed namelijk dat het ontbreken van deze ring de reden is dat mijn choke hendel terugvalt. Ben al bij Motoport geweest maar die zeggen dat deze geen yamaha levernummer heeft. Ze kunnen dus wss niet bestellen.

Hopelijk kunnen jullie mij aan de benaming helpen. Of nog beter, misschien heeft iemand hier nog zo'n ring liggen die ik over kan nemen.
 
Ja dankzij de heren hierboven heb ik een yamaha nummer. Zal daar eens mee naar motoport gaan. Benieuwd of ze die kunnen bestellen en wat de prijs is.

Maar hoe bedoel je zolang choken?
Ik moet mijn africa twin ook een paar minuten choken.
Zou misschien korter kunnen maar dan loopt die niet lekker.
Nu sta ik als een idioot een paar minuten naast de motor die hendel naar mij toe te trekken.
 
Bij een motor die goed afgesteld is kun je gewoon rijden met de choke erop.Stukje rijden, choke eraf.

Dan wordt het blok sneller warm dan met een paar minuten onbelast op de standaard staan loeien draaien
 
Een koude start met choke mag best, maar dat je de choke er minuten lang op moet houden omdat hij anders afslaat is toch echt niet normaal.

1 minuut is al lang...

Staat je stationair toerental wel goed ?

Zo ja, zou ik toch eens kijken of je de boel niet even opnieuw moet afstellen, en vergeet daarbij het luchtfilter niet, op zijn minst ff zeker weten of die niet vol zit.
 
Val van de verbazing bijna van mijn stoel.
Dankzij de eBay links heb ik dus een Yamaha nummer gekregen.

Deze kunnen ze bij MotoPort wel bestellen en kost maarliefst €2,05.
Dit is de eerste keer van alle 30+ onderdelen die ik nodig had dat de prijs bij mp lager is als op internet. Normaal als op internet staat 5€ voor deze "washer" (zoals Yamaha hem noemt) is het bij MotoPort 9a10€ haha.

Ik ben weer geholpen! Bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan