EHE en zij(n)spannen; deel 2

Super!!!
ik geloof nooit dat ik het aan zou durven met zo'n net opgebouwd span zomaar even naar het altes te knallen...
Super dat jij zo goed geholpen bent Geoff, wat was er mis met jouw XS?

ik denk dat het aan een door gefikte zekering ligt en daar door waarschijnlijk de gelijkrichter kapot. ik had iig geen laad stroom. we hadden 9 volt gemeten....
:N
 
Het bakspatbord loopt aan op de band... Ja G je had het toch goed gehoord, alleen niet aan de zijkant, maar aan de voorkant zijn nu die verdiepte vlakjes voor een deel door gesleten


de voorkant?
 
dat is wel typisch dan.... Erwin heeft al dagen problemen en een hoop moeite moeten doen om überhaupt te kunnen gaan, en nota bene die van Geoff houdt er mee op....
tja... na meer dan een jaar niet rijden kan je dit soms wel verwachten. heb ik een goede reden om de elektra weer opnieuw aan te leggen.
 
https://www.facebook.com/EHE.bikes/photos/?tab=album&album_id=1428406653888384

klik hier voor het hele avontuur.

Sfeerplaatje om het hier nog even af te sluiten.
full
 
op naar de volgende stappen.

wil nog wel iets van een linnen dakje op het span hebben, maar wat is de beste/handigste manier?
druk knopen of van die draaiknopjes? of juist een pees?
En wat is een goed adres voor zoiets?
 
Mooiste is een pees, maar dat kan wel erg lastig zijn om het dek erdoor te schuiven. Ligt aan de bochen van de ruit
 
Een pees vind ik maar lastig om er elke keer in te doen.

Ik vind de spanconstructie van een eend (2cv) wel handig werken. Dan zit het ook goed strak wat bij tenax minder goed lukt. Of het is moeilijk om het gemonteerd te krijgen.
Maar daar moet je raam dan wel sterk genoeg voor zijn
 
Tuurlijk, dat ik daar zelf niet aan had gedacht...

En dan het dak gelijk iets verhogen zodat zelfs Geewiz er in zou passen...

De ruit is niet super stevig vind ik, dus de eend constructie valt dan al af. Al weet ik niet wat ik me daar bij voor moet stellen.

Ik wil t dakje met de kleine kids ook makkelijk open en dicht kunnen doen, dus dan valt een pees ook al af.

De.sluiting moet dan dus tenax worden.
Boor je die dingen zo door de ruit heen?
Komt er nog iets van een kantrubber over de ruit?

Wat zijn goede adresjes voor het dakje zelf qua prijs/kwaliteit?
 
Ik heb m'n zeiltje bij de Zelhemse autostoffeerder laten maken. Van cabriodoek. (geloof ik). En die kunnen je ook precies vertellen of je Tenaxen of van die ovale dingen kunt gebruiken. En volgens mij heeft BSC ook een huisleverancier voor dakzeilen.
 
Oh ja, dan zou ik Miller ook eens kunnen vragen, want daar moet die straks toch naar toe voor t bekleden van t bankje in de bak
 
Tuurlijk, dat ik daar zelf niet aan had gedacht...

En dan het dak gelijk iets verhogen zodat zelfs Geewiz er in zou passen...

De ruit is niet super stevig vind ik, dus de eend constructie valt dan al af. Al weet ik niet wat ik me daar bij voor moet stellen.

Ik wil t dakje met de kleine kids ook makkelijk open en dicht kunnen doen, dus dan valt een pees ook al af.

De.sluiting moet dan dus tenax worden.
Boor je die dingen zo door de ruit heen?
Komt er nog iets van een kantrubber over de ruit?

Wat zijn goede adresjes voor het dakje zelf qua prijs/kwaliteit?

Ik heb aan de ruit een pees en aan de achterzijde/zijkanten drukknopen.
Werkt ook wel goed. groef waar de pees doorheen loopt, spuit ik om de zoveel tijd eens spaarzaam met wat siliconenspray in.

Had alleen een keer, toen het dekje echt drijfnat doorweekt was, dat ik de pees een beetje lastig uit de groef kreeg.

het staat wel strak vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Oh, dat is wel een hele goede tip dropje.

Dan zit de voorkant waar de wind op komt iig helemaal dicht en voor t instappen hoeft toch alleen maar de achterkant open.
 
Zo heb ik het ook, gelijk als Dropje. Alleen zitten er aan de achterzijde bij mij tenaxen.
Maar bij mij gaat de pees erg moeilijk door het profiel. Dat komt omdat door mijn ingekorte ruit het zeil een bocht zowel in het hoizontale en in het verticale vlak moet maken. En dat vergt meer elasticiteit van het doek dan dat het eigenlijk aankan.

Als het doek maar eenmaal op z'n plek zit zit het super.
 
Terug
Bovenaan Onderaan