Weer of geen weer (5), Laat de hitte maar komen

Gisterochtend rond 5:45 in de ochtend naar het werk gereden. Toen ik vertrok nog niks aan de hand, maar halverwege kwam er ineens een fikse hagelbui. De weg werd uiteindelijk zo wit dat ik maar 15-20km/u moest gaan rijden xD
Gelukkig is mijn baantje maar een paar kilometer van huis vandaan :p
 
Hier is alles gisterenavond weer dicht gesneeuwd.
full

Voor mijn plezier zal ik niet met de motor vertrekken. Maar als ik naar het werk moet wel. Gaat perfect, duurt alleen maar wat langer, en je moet vooral veel in je spiegels kijken, want het grootste gevaar komt steeds van achteren, autobestuurders die denken te kunnen rijden, en die maken jammer genoeg tijdens sneeuw het grootste deel van hen uit :')

Vandaag is het trouwens ook weer langzaam aan het wegsmelten.

Mijn vrouw en ik wilde een dagje uit naar de Ardennen, met de auto ...

... maar die irritante auto zijn luchtvering achteraan liet het weer afweten :(
Zitten we weer thuis, ipv te genieten van de mooie sneeuw -O-
 
Troost je, alle wegen in de België en Duitsland stonden toch dicht...

Gisterochtend vroeg met de auto van Overijssel naar Lelystad. De binnenwegen en provinciale wegen waren vreemd genoeg niet geschoven of gestrooid. Was dus op sommige plekken erg glad. Was erg blij met de nieuwe winterbandjes.

Vanmorgen weer met de motor naar mijn stageplek. Moest eerst het kettingslot en het contactslot ontdooien. Motortje startte wel goed, maar de achterrem, een trommelrem, was vastgevroren. Langzaamaan ontdooide deze wel. Vannacht dat ding maar in de schuur zetten ipv buiten.
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond de achterrem weer ontdaan van meuk en weer gangbaar gemaakt. Vanochtend alleen last gehad van sneeuw/rijp wat van de bomen afwaaide, geen sneeuw gezien.
 
Aanrader van collega: windytv.com.

leker veel instellingen, en ziet er gelikt uit.
Windy as forecasted

Gaaf alternatief voor buienrader etc...

bv: waar is het bewolkt
(petfleslocatie ligt onder wolkendek, maar ik zou bv wel zonnig naar familie kunnen rijden ...)
AbwGmoq.png
 
Laatst bewerkt:
Super mooi weer vanmiddag. Kreeg al weer goed zin voor een ritje. :]
Helaas door overgangsregeling MRB nu nog alleen met de trapfiets op weg. (nog tot 1 mrt)
Toch lag er nog wel veel (droge) pekel op de weg................
 
Laatst bewerkt:
Er lag inderdaad nog heel veel pekel op de weg, want ze hebben hier vannacht gewoon vrolijk door gestrooid. Ik heb de motor dus maar weer ff grondig gewassen. Niet mijn meest favoriete bezigheid overigens.

Van mij mag het nu een week lang regenen en daarna een graadje of 20 worden. Gewoon 24 uur per dag. :+
 
Hier niet gestrooid op mijn dagelijkse route. Weg op de heenweg nog vochtig, maar terug was het droog en de weg was wit uitgeslagen. Leek op pekel. Net toch maar het woon werk paard afgespoeld.
 
Deze morgen met 1 à 2°C naar het werk. Er was gestrooid, maar niet zo heel veel.

om 14u weer naar huis, droge weg, weinig wind, licht bewolkt, en 14°C, was me dat een lekker huiswaarts ritje 8-) :]
 
morgen..
code oranje ?
halve treinen enzo ?

overdrijven we dit niet een beetje ?
 
Het lijkt inderdaad aardig te gaan waaien, maar tot nu toe heb ik met alles codes oranje nog niet echt last van de wind gehad. Wel van automobilisten die alleen maar gefocust zijn op die ene regendruppel op de voorruit. Alsnog extra opletten dus...
 
Morgen vrij:) maar vandaag tegen wind en regen was ook niet tof, maargoed lekker doortuffen.
 
vandaag EINDELIJK droog met zonnetje hier, dus :] dacht ik.
en wat denk je: vertikt mijn motor het om te starten! :(
leek eerst accu te zijn, maar die bleek nog half vol.
kreng staat nu aan de druppellader zodat ik het met volledig geladen accu nog es kan proberen, maar aangezien deze voor vanaaf nog niet klaar zal zijn denk ik, is deze mooie motor-dag me wel erg wrang door de neus geboord... |(

gr,
Lonewulf
 
vandaag EINDELIJK droog met zonnetje hier, dus :] dacht ik.
en wat denk je: vertikt mijn motor het om te starten! :(
leek eerst accu te zijn, maar die bleek nog half vol.
kreng staat nu aan de druppellader zodat ik het met volledig geladen accu nog es kan proberen, maar aangezien deze voor vanaaf nog niet klaar zal zijn denk ik, is deze mooie motor-dag me wel erg wrang door de neus geboord... |(

gr,
Lonewulf
Door wie dan???
 
Terug
Bovenaan Onderaan