Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Thanks, Martinezz! Mooi ding... Ik ben vanavond nog op pad geweest met mijn cb-1, maar die is niet zo sjique als de meesten, want pekelfiets. Plan was 'even' bij mijn broertje langs (want die heeft een motorfietsbrug) om naar de voorrem kijken die blijft slepen. Met de auto terug, want werk aan de winkel. Een zuiger vertoont vreetspoortjes, de hoofdremcilinder zweet en de boel is zo smerig en volgekoekt met zooi dat het niet meer werkt zoals het moet. Nu maar onderdelen besteld en de komende dagen met de auto op pad, ook wel lekker.

Fijne jaarwisseling en op naar een mooi motorjaar!
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, pekelfiets en budget. Geen excuus om niet in ieder geval je remmen, banden, lagering, demping en andere veiligheidsitems te blijven onderhouden. De remvloeistof zat er vers in, de blokken waren nog ruim bemeten, en het voelde prima aan. Tot de blokken bleven slepen... wel een wake-up call, want zoveel vuil in het systeem had ik, zeker na het verversen van de remvloeistof, niet verwacht!

Nu alles als nieuw opbouwen = gedemonteerde klauw en hoofdremcilinder professioneel laten reinigen, nieuwe zuigers met ringen plaatsen, hoofdremcilinder revisiekit mèt zuiger installeren en een nieuwe remleiding monteren. En dan weer snel wat vuil en pekel gaan verzamelen :]
 
Opzouten oma!

Hoe erg zijn de pekelfietsen er aan toe na deze koudeperiode?
Zullen er niet fraai uitzien als ik al zie hoe auto's er bij staan.
 
Weet iemand of er een specifiek kofferset te koop is voor de CB1?

Kijk eens op bikersbuyit.NL

Daar staan van verschillende merken kofferrekken op. Volgens mij is er enkel van Hepco&Becker nog iets leverbaar. Maar alleen het rek kost al tegen de drie honderd. Dan kun je er wel drie koffers aan hangen.

Mijn Pa heeft nog een topkoffer met rek liggen voor de CB-1 die hij niet gebruikt. Ik denk dat hij die wel verkoopt mocht je interesse hebben. Is ook van Hepco&Becker.
 
Kijk eens op bikersbuyit.NL

Daar staan van verschillende merken kofferrekken op. Volgens mij is er enkel van Hepco&Becker nog iets leverbaar. Maar alleen het rek kost al tegen de drie honderd. Dan kun je er wel drie koffers aan hangen.

Mijn Pa heeft nog een topkoffer met rek liggen voor de CB-1 die hij niet gebruikt. Ik denk dat hij die wel verkoopt mocht je interesse hebben. Is ook van Hepco&Becker.

Dat is inderdaad prijzig. :/

Heeft jouw vader zo'n kofferrek waarbij je aan de zijkanten ook nog koffers aan kan hangen?

full


full


Met dank aan NC35 Race voor de afbeeldingen.
 
Motor vrienden, ik heb een cb1 mogen kopen voor mijn vriendin echter deze is een keertje omgevallen..ik ben dus wat spullen aan het opzoeken voor de cb1. ik zou graag een andere uitlaat willen en mijn vraag is of er aftermarket hendels oppassen..degene die er nu opzitten zijn krom.. k hoor het graag. mvg
 
Als goed is moet je de originele doorzagen.
Op mijne zit ook een Laser uitlaat op, maar dat is door de eerste eigenaar gedaan, dus weet niet welk model het is.
 
Wat kroketje zegt, of een compleet systeem kopen. Is helaas niet zo makkelijk/betaalbaar voor de CB-1 en je moet een beetje geluk hebben.
 
Aftermarket demper zul je creatief bezig moeten zijn. De mijne heeft een laser demper, die is erop gelast. Compleet systeem zal erg prijzig zijn, wellicht een slip on zoeken? Oude demper eraf slijpen en nieuwe erop schuiven.

Overigens; iemand een idee waar je een benzinekraan revisiesetje kan halen? Of complete benzinekraan?
Na veel gegoogle en zoeken nog niks gevonden, zelfs niet 2de hands... :/
 
Motor vrienden, ik heb een cb1 mogen kopen voor mijn vriendin echter deze is een keertje omgevallen..ik ben dus wat spullen aan het opzoeken voor de cb1. ik zou graag een andere uitlaat willen en mijn vraag is of er aftermarket hendels oppassen..degene die er nu opzitten zijn krom.. k hoor het graag. mvg

Even een demper met dezelfde diameter scoren op markplaats en zelf beugeltje maken, specifiek voor cb1 is duur. Ik heb er een 916 uitlaat op gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Benzinekraan is voor veel modellen van Honda uit die periode identiek. Sloop of nieuw bestellen moet toch geen probleem zijn.
 
Laatst bewerkt:
(1989-1990 CB400F ) ( 1988-1997 VT600C ) ( 1993-1998 VT600CD )


Part number is 16950-KAF-000 it replaces 16950-MR1-005.
 
Hallo ik heb een vraagje. Ik heb sinds november vorig jaar een Honda cb1. Ik ben erg gek met mijn motor alleen is er iets wat ik me afvraag. Als ik in de 1e, 2e, 3e, 4e of 5e versnelling rijd en ik trek hem dan wat in de toeren, dan lijkt het net of er tussen de 6 en de 7000 toeren een beveiliging zit en lijkt het net of je de koppeling in knijpt onder het rijden ( dus je hoort hem gas geven, maar er komt geen power net alsof je hem in de neutraal hebt en gas geeft) ik moet hem dan in een hogere versnelling zetten of gas minderen en dan pakt ie hem weer. In de 6e versnelling is er niks aan de hand en kan ie makkelijk boven die toeren. Nu is mijn vraag is dit normaal? Hoort dit bij alle cb1'tjes of ligt het aan mijn motor? Groetjes
 
Hallo ik heb een vraagje. Ik heb sinds november vorig jaar een Honda cb1. Ik ben erg gek met mijn motor alleen is er iets wat ik me afvraag. Als ik in de 1e, 2e, 3e, 4e of 5e versnelling rijd en ik trek hem dan wat in de toeren, dan lijkt het net of er tussen de 6 en de 7000 toeren een beveiliging zit en lijkt het net of je de koppeling in knijpt onder het rijden ( dus je hoort hem gas geven, maar er komt geen power net alsof je hem in de neutraal hebt en gas geeft) ik moet hem dan in een hogere versnelling zetten of gas minderen en dan pakt ie hem weer. In de 6e versnelling is er niks aan de hand en kan ie makkelijk boven die toeren. Nu is mijn vraag is dit normaal? Hoort dit bij alle cb1'tjes of ligt het aan mijn motor? Groetjes

Is niet normaal.

maxresdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan