Honda CB550 kabelboom dikte (draad)

Jeroen Duc

Die hard MF'er
28 mrt 2003
338
0
Hoi Allen,

Welke dikte heb ik nodig qua draad? Ik moet een deel van de kabelboom verlengen?

Ik lees ergens 3,5 mm? Is dit de buitenmantel?

Grt
 
dat hangt af van welk deel en hoeveel stroom er doorheen gaat lopen. het knopje voor het knipperlicht kan met veel dunnere draad toe als de voeding van de toeter.

:^

Er is niet 1 dikte draad voor de hele motor. Meeste draden zijn vaak 1,5 mm2 of 2 mm2. Zwaardere verbruikers zoals de fan gaan vaak naar 2,5 mm2 en een startmotorplus en de massakabel van het motorblok zijn 3 mm2 (50cc scooter) to soms wel 10 mm2 (dikke twins). Met de aangegeven maat wordt de dikte van de koperen kern (en dus de maximale stroom die er door heen kan) bedoeld, niet de dikte incl isolatie.
 
Laatst bewerkt:
:^

Er is niet 1 dikte draad voor de hele motor. Meeste draden zijn vaak 1,5 mm2 of 2 mm2. Zwaardere verbruikers zoals de fan gaan vaak naar 2,5 mm2 en een startmotorplus en de massakabel van het motorblok zijn 3 mm2 (50cc scooter) to soms wel 10 mm2 (dikke twins). Met de aangegeven maat wordt de dikte van de koperen kern (en dus de maximale stroom die er door heen kan) bedoeld, niet de dikte incl isolatie.
Vergeet je niet een nul bij die startmotorkabel?
IK denk dat die gewoonlijk tussen 20 en 50mm² zal zijn.
Als de dikte 6mm is is die ruim 28mm².
mm² geeft aan wat het oppervlak van de kopse kant van de kabel is. Zo is een draad van 2mm dik 3,14mm²
 
Vergeet je niet een nul bij die startmotorkabel?
IK denk dat die gewoonlijk tussen 20 en 50mm² zal zijn.
Als de dikte 6mm is is die ruim 28mm².
mm² geeft aan wat het oppervlak van de kopse kant van de kabel is. Zo is een draad van 2mm dik 3,14mm²

Ik schreef toch mm2 mm²? :P

Ik heb nog nooit dikkere startmotorkabels op een motor gezien dan 10mm²...
 
Laatst bewerkt:
ja, maar dikte van draden wordt aangegeven in mm diameter normaal gesproken en je gebruikte de diameter waardes en schreef oppervlakte eenheid.ik wel, maar niet dikker dan 10mm
Een draad met een diameter van 10mm is 78,5mm²
Draaddiktes worden normaliter opgegeven in mm², niet in diameter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan