Hallo!

Allegra

Rookie
19 nov 2016
21
0
Biesbosch
Het is alweer een tijdje geleden dat ik me hier heb aangemeld, maar omdat ik nog niet daadwerkelijk mijn rijbewijs had heb ik het voorstellen nog even op zich laten wachten. Even eerst de kat uit de boom kijken.

However, vandaag ben ik geslaagd voor het laatste examen, dus nu kan het echte rijden beginnen!

Ik ben Natasja, 31, ITer, getrouwd, dol op mijn 2x1PK en katten, en woonachtig aan de zuidelijke kant van de Biesbosch.

Ik leg dan ook meteen maar even mijn vraag hier neer. Al is het een beetje een uitgemolken onderwerp, kan ik toch niet direct de informatie vinden waar ik naar opzoek ben. Wat is nou een leuke, betrouwbare, stabiele beginnersfiets, voor (hier komt ie) dames die niet boven 1.60 m uitkomen met hun koppie?

Ik heb gelest op een XJ6, daarop kon ik net met beide voeten op de bal van de voet op de grond komen, of 1 voet plat. Dat is een tikkeltje onhandig met wegrijden, je kunt namelijk niet echt je voet afrollen dat eerste stukje dat je optrekt, dus als er dan iets mis gaat kan het maar zo zijn dat je omvalt (ik spreek uit ervaring ondertussen). Ook zou ik denk ik liever iets rechter op zitten.

De voorkeur gaat uit naar een naked, al had ik eigenlijk mijn zinnen op een allroad gezet maar die zijn gewoonweg te hoog. 2 of 4 cilinder, minimaal 500cc, liefst met ABS. Een Z750 was te hoog, een cbf600 ging net, een sv650 ook (op allen alleen even gezeten, niet gereden). Het budget is ong EUR 3000.

Hebben jullie nog suggesties wat een passend model zou kunnen zijn?

Verder heb ik al meerdere opties voorbij horen komen die aangepast kunnen worden, het stuur een beetje omhoog voor iets rechter zitten, de motor een aantal cm verlagen, een lager of smaller zadel erop. Zijn er nog meer mogelijkheden of is dit het wel zo'n beetje?

Uiteraard ga ik volgende maand ook even in Utrecht kijken, maar ik ben benieuwd of hier nog briljante ideeen vandaan komen!
 
Hoi Natasja,

Welkom!

Mijn vriendin is ietjes groter dan jij (1,70), ze rijdt een v-strom 650 welke verlaagd is. Kan nu makkelijk met beide voeten plat op de grond.

Het verlagen van die motor doen ze met een beugeltje onder de achterveer en de voorpoten iets laten zakken. Mocht dat niet voldoende zijn, kan je ook nog een verlaagd zadel nemen.
 
Welkom op MF :W

Mijn vrouw is 1.70m en heeft hetzelfde probleem vwb de hoogte van een motor. Ze kwam bij elke motor die ze had ook maar net met de bal van d'r voet op de grond. Nu heeft ze enige tijd geleden op een Yamaha MT-07 gezeten en kwam ze gewoon met beide voeten plat op de grond. Deze motor was niet verlaagd, maar het is een vrij smalle motor en dat werkt ook wel mee. Enige nadeel, het model is nog niet zo lang uit en daardoor ook nog boven je budget.
Maar wellicht zijn er soortgelijke smalle modellen te vinden die wel binnen je budget vallen (Yamaha MT-03 wellicht). Verlaagde zadels zij idd ook nog een optie, anders even bij diverse grote motorzaken langs om eens op wat motoren te gaan proef-zitten, zodat je kan zien wat het beste voor jou is en je zo wat gerichter naar modellen kan zoeken. Succes iig met je zoektocht.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!

GB, mijn man heeft toevallig twee weken geleden een MT-07 gekocht, en idd, daar pas ik op! Voldoet op zich verder aan alle eisen, behalve dat ik idd geen 6/7000 euro aan een eerste motor wil uitgeven. Ik leg heb geheid een keer neer, eerst maar is beetje handig worden ermee haha.
 
:W Natasja
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Bedankt! Het is gelukt hoor met m'n icoontje, ik ben over het algemeen best handig met computers ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan