Moto Guzzi Norge 1200

Robeltje

Rookie
11 jan 2017
1
0
Utrecht
Goede dag beste lezers,

Ik ben nieuw hier omdat ik me aan het verdiepen ben op een Moto Guzzi.
en dan wel de Norge 1200. En hoop hier leuke informatie te kunnen delen.

Vandaag een proefrit er op gereden en 1 wordt whauw. wat een machine.
wat stuurt dat goed zeg voor zo'n zware motor. en wat en koppel.en wat een speciaal gevoel geeft zo'n motor.

Nu vroeg ik me alleen het volgende af. en hoop dat er mensen zijn die dit herkennen van moto guzzi.

Het is overduidelijk geen Japanner !! het loopt niet zo stil en maakt meer geluid uit het blok. het trilt allemaal wat harder en zo. Maar wat ik niet had verwacht om eerlijk te zijn is het geluid wat uit het blok komt als i stationeer loopt. had er al wel over gelezen dat je meer hoort dan bij een Japanner. ik dacht dan zal het ongeveer lopen als een BMW maar ook dit is niet het geval. Zeker niet als je de koppeling in knijpt. dan hoor je toch wel een heel vreemd geluid. alsof de koppeling elk moment uit elkaar kan vallen.Nu vertelde de verkoper mij dat dit echt een Guzzi ding is. omdat het een droge koppeling is. maar BMW heeft dit ook en die doet dat niet.

Is het naar jullie ervaring waar dat de Norge idd een vreemd bijgeluid heeft als je de koppeling in hebt ? bv als je voor een verkeerslicht staat in zijn 1 of als i in zijn neutraal staat en je de koppeling in knijpt. Helaas heb ik niet een paar guzzi's op een rij staan om het geluid te vergelijken :-(

wat is jullie advies hier in ?
laten staan en verder zoeken ? of hoort dit er idd bij. wil de verkoper echt niet neer zetten als leugenaar. maar het geeft wel een apart gevoel om eerlijk te zijn.

Vr Groeten
 
Laatst bewerkt:
welkom op motor-forum :]

Tja wat je hoort is natuurlijk wel subjectief, je geeft aan geen vergelijksingsmateriaal te hebben behalve bmw.

Je zou met de motorfiets in kwestie langs TLM in nijmegen kunnen rijden voor een 'second opinion'.
een dergelijke motorfiets zou ik zonder gedegen technische achtergrond of veel ervaring met een dergelijke model ook bij de dealer kopen.

'een japanner' is wel erg breed, ik heb liever een guzzi california dan een intruder 1500, maar dat is mijn smaak.

in theorie zou ik nou kunnen vragen om een geluidsfragment maar 90% daarvan is zo slecht qua kwaliteit dat ik verwijs naar mijn advies/tip in de 2 alinea ;)
 
:W Robbin
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan