Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Thanx..
Ga ik eens kijken om daar te bestellen.
Mocht ik de koppelings deksel fatsoenlijk eraf krijgen
Dan probeer ik t met wat extra vloeibaar pakking.
Valt me op dat ze voor de super wel duur zijn in vergelijking met andre motoren.
 
Thanx..
Ga ik eens kijken om daar te bestellen.
Mocht ik de koppelings deksel fatsoenlijk eraf krijgen
Dan probeer ik t met wat extra vloeibaar pakking.
Valt me op dat ze voor de super wel duur zijn in vergelijking met andre motoren.

Mischien zijn ze ook wel op E bay te vinden btw, vloeibaar zou ik liever niet doen.

Groeten Magnamannetje.
 
Daar hebben ze nou motorzaken voor uitgevonden *D.
Je weet wel, zo'n winkel met een deur en personeel, waar ook motoren binnen staan ;)
bv Voss-Oss.
Ik sleutel al vele jaren aan motoren, en steeds is m'n ervaring dat je voor OEM onderdelen (dus niet het verbruiksspul als remblokjes, filters e.d.) toch het beste bij een fysieke zaak terecht kan.
Online is eigenlijk vrijwel je enige optie CMSNL en die zijn net zo duur (zo niet duurder door verzendkosten en de prijzen die je op de site ziet zijn EX btw) als de motorzaak
 
Vloeibaar kan wel, maar dan wel heel spaarzaam gebruiken zodat er geen worsten in het blok kunnen komen. Je kunt pakkingen ook zelf maken, rol pakkingpapier, holpijpje en schaar.
 
Eeh mannen voor wie het nog niet weten, er is in nederland ook een ontzettend leuke Magna motorclub.
Organiseren meerdere leuke ritten per jaar en is een gezellige club enthousiaste mensen bij elkaar.
Ik ben er sinds een jaar lid van en dat had ik veel eerder moeten doen, vanwege mijn beroep internationaal vrachtwagenchauffeur kwam er nooit van....
Nu ben ik meer weekenden thuis dus kwam ik er achter wat ik gemist heb....maar goed heb wel veel van de wereld gezien dat dan weer wel 8-)

De club is te vinden op www.magnamotorclub.nl

Groeten Magnamannetje.
 
full


Heb besloten om de koppeling deksel te laten zitten.
Heb t nu mooi opgepoetst.
Volgende week gaat alles naar de spuiter.
Hier een foto van de zij kap.(fake airfilter box)
Is met aqua dip gedaan carbon look.
 
eindelijk zover dat mijn blok "open" is.
weet nu waarom hij niet wou starten en waarom ik zo weinig compressie had,, --->
al mijn zuigerveren zaten vast !
alleen de olieschraapveer was los.toch iets verroest die veren, denk te lang stilgestaan.
verder zien de zuigers er nog mooi en schoon uit, gelukkig.

nu kijken of ik alles weer normaal en goed in elkaar krijg... O-)
full
 
eindelijk zover dat mijn blok "open" is.
weet nu waarom hij niet wou starten en waarom ik zo weinig compressie had,, --->
al mijn zuigerveren zaten vast !
alleen de olieschraapveer was los.toch iets verroest die veren, denk te lang stilgestaan.
verder zien de zuigers er nog mooi en schoon uit, gelukkig.

nu kijken of ik alles weer normaal en goed in elkaar krijg... O-) [afbeelding]

Kijk aan lekker bezig, distr kettingen en spanners nog allemaal goed ?

Groeten Magnamannetje.
 
Beste (super)Magna rijders, aanstaande zaterdag ga ik de cardanas vervangen vanwege speling in de aandrijving. Zeer waarschijnlijk is de demperveer niet meer in orde.
Ik heb een vervangende as dus in principe oude eruit, nieuwe erin.
Zijn er nog zaken waar ik als amateurklusser op moet letten ?
 
Beste (super)Magna rijders, aanstaande zaterdag ga ik de cardanas vervangen vanwege speling in de aandrijving. Zeer waarschijnlijk is de demperveer niet meer in orde.
Ik heb een vervangende as dus in principe oude eruit, nieuwe erin.
Zijn er nog zaken waar ik als amateurklusser op moet letten ?

Ik heb momenteel van de 82,er ook het hele spul los liggen omdat ik een keering van het koppelingsmechanisme moet vervangen.
Wat voor Magna is het btw ?
Waar je op moet letten is of de wiellagers/ keeringen ook nog goed zijn, en of die speling werkelijk de cardanas is.
Het wiel kan er alleen uit als je de pen die de remankerplaat vasthoud er helemaal uitdraait, is wel handig om te weten lopen sommige nog al eens mee te stoeien ;)

Groeten Magnamannetje
 
Binnenkort ga ik toch afstand van de magna doen vrees ik.
Dus Wie een perfecte geilgele Magna zoekt...

image.html
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan