toeter klinkt verkouden

kjiratsiekoedel

Die hard MF'er
28 jul 2011
307
2
Utrecht
Ik heb de toeter vervangen van mijn Honda NTV650 omdat die een beetje pieperig klonk (beetje zoals 't filmpje hieronder). Ik heb 'm vervangen voor een Wolo Very Loud & Black Twin set.

Zie hier:
Buy WOLO horn twin set high and low tone | Louis Motorcycle & Leisure

Luister hier:

Ondanks dat overal staat dat hij géén relais nodig heeft was dat niet 't geval. Eén toeter deed 't wel, maar met 2 toeters slechts een klikje te horen.

Vandaag heb ik de toeters via een relais geschakeld direct op de accu aangesloten (met dik draad). Maar samen klinken ze, mja... verkouden. Niet 't geluid van de de afzonderlijke toeters samen zeg maar. En niet zoals 't filmpje.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
als die plaat te stijf is kan dat inderdaad de prestatie nogal beïnvloeden. er zit normaal een plaatje gammel staal bij wat mee kan trillen met de toeter. alles wat stijver is en dus niet meetrilt zorgt dat de toeter heel slecht gaat klinken. draai even de schroeven wat los en toeter nog een keer en je zal zien dat hij heel anders gaat klinken.


+
 
als die plaat te stijf is kan dat inderdaad de prestatie nogal beïnvloeden. er zit normaal een plaatje gammel staal bij wat mee kan trillen met de toeter. alles wat stijver is en dus niet meetrilt zorgt dat de toeter heel slecht gaat klinken. draai even de schroeven wat los en toeter nog een keer en je zal zien dat hij heel anders gaat klinken.


:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan