Arbeidsongeschiktheidsverzekering en racen?

ik gebruik speedsecure al jaren , als je in het buitenland rijdt met een buitenlandse organisatie is het vervoer van het circuit naar ziekenhuis niet meegenomen in de prijs en heb je dus en extra verzekering nodig.

vwb mijn werkgever die maakt er geen probleem van , iets met toch al een risicovolle baan :+
 
arbeids of ongevallen verzekering hebben m,n ouders 43 jaar geleden voor me afgesloten , ze hadden denk ik al zo,n voorgevoel.
Ook in m,n koopcontract en verzekering komt er niks voor over motor racen .
Wel over roken en dat doe ik niet dus !

Je betaalt die 25 euro toch ? dat is toch ook een vorm van verzekering.
 
Weet dat veel aanvullende WIA-verzekeringen (behalve die via een CAO of werkgever lopen) slecht bekend staan. Relatief duur en betalen vaak niet uit. Vaak ben je aanvullend via de werkgever of branche CAO verzekerd. Daarnaast geldt dat indien er bij ongeval een schuldige wederpartij is, de schade en dus ook inkomstenderving via een letselschade procedure kan worden geclaimd. De vraag is dan of je überhaupt een aanvullende verzekering voor je huis moet afsluiten. Tenzij het een verplichting van de hypotheekverstrekker is.

:)
 
Er zijn niet zo veel verzekeraars meer die woonlastenverzekeringen aanbieden maar zelf even de voorwaarden doorlezen van die verzekeraar die ze aanbieden is altijd verstandig. Dan kom je vaak verschillen tegen ten aanzien van de risico's die wel/niet afgedekt worden.

Mondelinge toezeggingen die niet in de voorwaarden staan zijn waardeloos. Altijd schriftelijk laten bevestigen Door de verzekeraar (niet de adviseur) anders gelden bij schade gewoon alleen de voorwaarden.

Dingen verzwijgen is geen goed idee. Dat heet fraude. Dan weet je zeker dat ze niet uitbetalen. Mogelijk zelf al als de oorzaak van ao anders is dan racen.

Woonlasten is op zich een prima product maar kende in het verleden veel misstanden. Provisies die opliepen tot 60 procent en premies die ff lekker met de hypotheek werden meegefinancuerd. Kassa voor de adviseur. Als jouw adviseur een dergelijke constructie heeft voorgesteld dan meteen je advies kritisch laten bekijken.

Van welke verzekeraar heb je een offerte liggen?
 
ik gebruik speedsecure al jaren , als je in het buitenland rijdt met een buitenlandse organisatie is het vervoer van het circuit naar ziekenhuis niet meegenomen in de prijs en heb je dus en extra verzekering nodig.

vwb mijn werkgever die maakt er geen probleem van , iets met toch al een risicovolle baan :+


Hem omwikkelen met ductape maakt je baan al 50% veiliger :+
 
ik gebruik speedsecure al jaren , als je in het buitenland rijdt met een buitenlandse organisatie is het vervoer van het circuit naar ziekenhuis niet meegenomen in de prijs en heb je dus en extra verzekering nodig.

vwb mijn werkgever die maakt er geen probleem van , iets met toch al een risicovolle baan :+

Volgens mij ging het hier over een aov verzekering. Repatriering is een ander ding. Overigens wordt dit standaard gedekt door iedere zorgverzekering kwam ik achter en is speed secure niet nodig.
 
dat is niet helemaal correct , vanaf het ziekenhuis naar nederland heb je gelijk maar
vanaf het circuit naar het ziekenhuis niet .

dit is in ieder geval zo bij de meeste nederlandse verzekeringen.
 
dat is niet helemaal correct , vanaf het ziekenhuis naar nederland heb je gelijk maar
vanaf het circuit naar het ziekenhuis niet .

dit is in ieder geval zo bij de meeste nederlandse verzekeringen.

Geen enkele risico sport is uitgesloten (wettelijk geregeld) Bij ongeval de alarm centrale van jou verzekering (laten) inlichten en het wordt zeker gedekt.
 
Ik had dezelfde ervaring. Eerlijk ingevuld dat ik motorsport beoefende. Premie ging gelijk omhoog. Maar als je even gaat shoppen bij veel andere verzekeraars kom je erachter dat hier heel verschillend mee wordt omgegaan.
Uiteindelijk bij Delta Lloyd uitgekomen voor 25,39 per maand.

Dus Delta Lloyd doet een arbeidsongeschiktheids verzekering ook als je motorsport beoefent? En mag ik vragen hoeveel uitkering je krijgt voor die 25 euro in het geval van arbeidsongeschiktheid? (Zoals gezegd mag ook prive, of niet ;) )

probeer taf eens

Daar staat mijn overlijdensrisico nu.

arbeids of ongevallen verzekering hebben m,n ouders 43 jaar geleden voor me afgesloten , ze hadden denk ik al zo,n voorgevoel.
Ook in m,n koopcontract en verzekering komt er niks voor over motor racen .
Wel over roken en dat doe ik niet dus !

Je betaalt die 25 euro toch ? dat is toch ook een vorm van verzekering.

Je leest de helft maar ;)
Ik betaal 45-48 per jaar overlijdensrisico en daar komt eventueel een arbeidsongeschiktheidsverzekering nog bij, dat is puur extra en niet verplicht.

Er zijn niet zo veel verzekeraars meer die woonlastenverzekeringen aanbieden maar zelf even de voorwaarden doorlezen van die verzekeraar die ze aanbieden is altijd verstandig. Dan kom je vaak verschillen tegen ten aanzien van de risico's die wel/niet afgedekt worden.

Mondelinge toezeggingen die niet in de voorwaarden staan zijn waardeloos. Altijd schriftelijk laten bevestigen Door de verzekeraar (niet de adviseur) anders gelden bij schade gewoon alleen de voorwaarden.

Dingen verzwijgen is geen goed idee. Dat heet fraude. Dan weet je zeker dat ze niet uitbetalen. Mogelijk zelf al als de oorzaak van ao anders is dan racen.

Woonlasten is op zich een prima product maar kende in het verleden veel misstanden. Provisies die opliepen tot 60 procent en premies die ff lekker met de hypotheek werden meegefinancuerd. Kassa voor de adviseur. Als jouw adviseur een dergelijke constructie heeft voorgesteld dan meteen je advies kritisch laten bekijken.

Van welke verzekeraar heb je een offerte liggen?

Die AOV die ze me aanboden heb ik nog geen verdere info van.
Maar mijn hypotheek is prima ;)

Ik wil iets dat als ik mijn werk niet meer kan doen en ik ga dus minder verdienen dat ik een aanvulling heb per maand om te kunnen blijven wonen.

dat is niet helemaal correct , vanaf het ziekenhuis naar nederland heb je gelijk maar
vanaf het circuit naar het ziekenhuis niet .

dit is in ieder geval zo bij de meeste nederlandse verzekeringen.

Staat niets in mijn voorwaarden dat die op eigen kosten is?
 
Taf orv heb ik niet genomen omdat motorrijden niet gedekt is. Check even of je van de maatschappij bevestiging hebt gekregen dat verveel zo is of van je adviseur.
 
Taf orv heb ik niet genomen omdat motorrijden niet gedekt is. Check even of je van de maatschappij bevestiging hebt gekregen dat verveel zo is of van je adviseur.

Wel gedekt, betaal alleen meer.
Zou ook wel gek zijn als ze er eerst om vragen, nog meer info over vragen en dan niet verzekeren ;)
 
Dus Delta Lloyd doet een arbeidsongeschiktheids verzekering ook als je motorsport beoefent? En mag ik vragen hoeveel uitkering je krijgt voor die 25 euro in het geval van arbeidsongeschiktheid? (Zoals gezegd mag ook prive, of niet ;) )

Ik dacht de helft van de waarde van ons huis, minus het gedeelte dat we gelijk hebben afgelost: Iets meer dan €150.000.
Maar ik hou me niet zo met dat soort dingen bezig. Ik heb het gedaan via mijn financieel adviseur (de buurman) :)
Ik zorg wel dat er genoeg lucht in de bandjes zit, en dat de olie op tijd ververst wordt, dan mag hij dat voor mij doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht de helft van de waarde van ons huis, minus het gedeelte dat we gelijk hebben afgelost: Iets meer dan €150.000.
Maar ik hou me niet zo met dat soort dingen bezig. Ik heb het gedaan via mijn financieel adviseur (de buurman) :)
Ik zorg wel dat er genoeg lucht in de bandjes zit, en dat de olie op tijd ververst wordt, dan mag hij dat voor mij doen.

Oke, dat zou ook ongeveer zijn wat ik "nodig" heb.
Ga ik even kijken! Thanks.
 
Het volgende, net een huis gekocht waarbij natuurlijk de verplichte overlijdensrisicoverzekering aan de orde kwam
Heh wat verplicht? Dacht 't niet. Ook net een huis gekocht, en ik kàn om medische redenen niet eens een overlijdensrisicoverzekering afsluiten, dus ook niet gedaan. De oplossing heb ik ook al gevonden: gewoon blijven ademen, ga je ook niet dood.
 
Heh wat verplicht? Dacht 't niet. Ook net een huis gekocht, en ik kàn om medische redenen niet eens een overlijdensrisicoverzekering afsluiten, dus ook niet gedaan. De oplossing heb ik ook al gevonden: gewoon blijven ademen, ga je ook niet dood.

Als je een huis handje-contantje afrekend of met een zeer lage hypotheek zal die overlijdensrisicoverzekering wel loslopen, als je het hele huis financiert zou ik zonder die verzekering niet eens willen kopen.
Je partner/erven moeten het hypotheekbedrag immers bij jouw overlijden ophoesten/voldoen/voortzetten of afstand doen van de gehele erfenis...
 
Laatst bewerkt:
Heh wat verplicht? Dacht 't niet. Ook net een huis gekocht, en ik kàn om medische redenen niet eens een overlijdensrisicoverzekering afsluiten, dus ook niet gedaan. De oplossing heb ik ook al gevonden: gewoon blijven ademen, ga je ook niet dood.

Laat ik het dan anders zeggen. Mijn kredietgever had dit als voorwaarde.
Dus in mijn geval verplicht.
 
Ik heb even gewacht met posten, en dan vooral spam, in de topic omdat ik nu ook bezig met met de aankoop van een huis.

Onze OLR verzekering dekt 60% van de hypotheek waarde op beide levens, gevaarlijke sporten hebben geen uitsluiting of invloed op de premie. We betalen rond de €15 per maand, allebei jong gezond en niet rokend.

Voor wat betreft een AO verzekering hebben we deze aangevraagd enkel voor mij. Dit ivm een oude blessure aan de rug welke soms kan opspelen. Het risico dat ik hier in de nabije toekomst last van krijg is niet aannemelijk, maar ook niet uitgesloten.

De offerte die we hiervoor hebben ontvangen is van Callas, kent volgens mijn adviseur geen uitsluiting gevaarlijke sporten en kost rond de €17 per maand.

Misschien kan je er wat mee?
 
OLR is nu minimaal bij mij, ik laat niemand achter dus dat was niet zo spannend.

AOV wel!
Hoeveel word hier bij hoeveel arbeidsongeschiktheid uitgekeerd, en belangrijker, bij wie?
 
Laatst bewerkt:
36% AO betekend uitkering.

De AO geldt voor het beroep wat ik dan uitoefen, kan ik dat zelfde beroep maar voor 64% doen --> Tada:P
 
36% AO betekend uitkering.

De AO geldt voor het beroep wat ik dan uitoefen, kan ik dat zelfde beroep maar voor 64% doen --> Tada:P

Ah oke. Niet zozeer specifiek het werk wat je nu hebt. Maar het werk wat je hebt tentijde van het ongeval. Lastig te omschrijven maar ik begrijp wat je bedoelt. Klinkt goed.

Ga iig eens neuzen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan