YZF750 Racer projectje

Originele dashboard is zwaar en zit vol onnodige zaken voor het circuit. Kant en klaar kopen was te makkelijk, digitale dashboards zijn lelijk op deze motor en een yec rpm teller is 'zeldzaam' en heel duur. Dus maar mijn eigen yec toerenteller gemaakt :P


Ik moet het nog netjes afwerken en de draadjes aansluiten. Aan de achterkant heb ik een stelschroefje gemaakt zodat ik hem mooi in het midden kan uitlijnen. Want dat past uiteraard niet zoals ik wil.

Met de ombouw naar 860cc blijf ik gewoon dezelfde toeren draaien.
De zuigers die erin komen kunnen zo even uit mijn hoofd iets van 14.000 toeren draaien.
Dus de schaalverdeling hoeft niet aangepast te worden.

4LxjOZ2.jpg


Voila, de toerenteller.
Deze wordt gemonteerd met een temperatuur display op een gefreesde carbon plaat.

DBD1GPT.jpg


En even het vorkje erbij gezet voor het idee.
Ziet er smakelijk uit vind ik :9

0iMm4tj.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ow en voor de liefhebber.
Ram Air airbox is te koop :)
En ik heb nog een originele radiateur (in zeer goede staat). Dit is de gebogen radiateur met meer koeloppervlak.

7gdSFMM.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijk je originele maar met deze. Paar pagina's terug staat de onderkant op de foto. Bedoeling van deze is dat de luxht erin wordt geperst. I.p.v. aan te zuigen via een kleine opening weggestopt onder de tank. Dus ja, voor meer lucht :+
 
Stuur mij even een pb. Voor de verzendkosten gaat hij jouw kant op.

Yec manual heb ik al :+
 
Laatst bewerkt:
Teller aangekomen @ hierboven?

Links de Thunderace cilinders en rechts de standaard YZF750 cilinders.
Thunderace cilinders zijn een stukje hoger. Ik kan ook deze gebruiken met thunderace zuigers en dan kom ik (zo even uit mijn hoofd) op 826cc. Dan zou de Akrapovic uitlaat ook beter onder de motor passen omdat dit een 1000 uitlaat is. Maar ik zou toch graag 860cc willen hebben })

EXVPrw9l.jpg


Onderste zuigers zijn de originele
Boven zijn de R1 zuigers, voor een appel en een ei gekocht. Volgens de verkoper hadden ze er 5.000km opstaan, maarja in hoeverre je dit kan controleren...ze zien er in ieder geval prima uit. Compleet met zuigerveren, maar die ga ik toch vernieuwen omdat de cilinderbussen ook gehoond moeten worden.

Na een uurtje poetsen en in de ultrasoon zagen ze er zo uit :)

Aanvankelijk was het plan om er op maat gemaakte drijfstangen in te plaatsen met Wiseco zuigers. Maar dat vond ik voor nu een te grote uitgave. Ik wil eerst de motor rijdend hebben (liefst nog in 2017 haha) en dan zien we wel of het extra vermogen nodig is. Plus ik ga een 2e blok opbouwen. Dan kan ik daar rustig mee doen en laten wat ik wil.

Over de betrouwbaarheid maak ik mij niet zoveel zorgen. Het limiet van de toeren ga ik niet verhogen. En de R1 zuigers kunnen een stuk sneller rond dan de yzf750 zuigers.
Met de drijfstangen zal het ook wel goed komen op standaard toeren.


Trouwens de R1 zuigers zijn lichter. Maakt dit uit voor de balans :? Moet de kruk etc gebalanceerd worden.

AC72LqKl.jpg


En een nieuwe carbon dombo gescoord O-)
Plus een close ratio versnellingsbak. Daar is echter de 2e versnelling van kapot. Maar dat is geen ramp, is opnieuw te maken.

LRI5fhql.jpg


Ik ben ook nog opzoek naar R1 carburateurs :)
 
Laatst bewerkt:
Mot geen 16,5" :+

Verkoper van de wielen in de link reageerd nergens op. Paar pogingen gedaan.
 
Thunderace cilinders zijn een half boutgat hoger. Ik zou get doen (heb ik ook gedaan ;) )
Die zuigers, ben benieuwd hoe dat gaat lopen, gewichtsbesparinh is altijd goed. Blueprinten en gaaaann!!

Ps: ik laat de airbox even aan me voorbij gaan
 
:N
Thunderace bussen ja :Y op de yzf750 cilinders.
Enige 'nadeel' is dat er bussen in de small end van de drijfstang moet.

Airbox is ook al verkocht ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had het topic op verzoek laten verplaatsen omdat in het 'sport' gedeelte zo goed als geen zelfbouwers of projecten zitten. En in dit subforum zit van alles wat. En past het topic mijn inziens beter tussen.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf project!!

ik zou wel met lichtere zuigers je krukas laten ballanceren.
Ik zet m in favo, ga m volgen!!
succes verder nog
 
Stomme vraag wellicht maar hoe doen ze dat dan?
Krukas balanceren ze toch los? Dus zonder drijfstangen en zuigers eraan?

Beide zuigers zijn zonder zuigerveren en pen exact 180gram _O-
Dus ik zou zeggen dat het niet gebalanceerd hoef te worden?
 
Laatst bewerkt:
Uhm zover ik weet (2takt) word krukas met zuiger en al gebalanceerd, neem aan dat het met een 4takt motor t zelfde werkt.

Maar ori zuiger met pen en veren is even zwaar als je nieuwe setting?
 
Ik heb zonder veren en pen gemeten.
De R1 pen is wel kleiner. Maar er moeten ook nog bussen in de small end (want de diameter van de pen is anders). Dus ik ben benieuwd op welk gewicht ik uiteindelijk terecht kom.
 
Thanks!

Ik had nog spul staan van Albastine, maar dat werkt voor geen meter.
Toch maar VHT Stripfast gekocht en zie je al na 2 seconden in de verf vreten :9
Dikke tip voor iedereen die de tank wil ontlakken.


GmhUeQql.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan