BMW R80/7 Project

Heb ik de Puch m50 tank er natuurlijk al opzitten, kom ik nu de tank tegen waar ik aanvankelijk naar op zoek was; een tank van een Puch Minicross. Kon het niet laten die ook maar te kopen. Ik ga die ook passend maken, en dan kijken welke het mooiste resultaat oplevert.
Heb voor de rest weinig kunnen doen de laatste weken ivm tijdgebrek.
Foto's ?
 
Nu wil ik niet ongeduldig klinken maar ook ik ben wel heel nieuwsgierig......
Is de nieuwe tank inmiddels ook al passend? Foto's? :-)
 
Zal van het weekend eventjes een foto maken, tank is nog niet passend, heb een begin gemaakt de verf eraf te halen.
 


Heb nu drie Puch tankjes mishandeld, dat is wel voldoende dacht ik zo ;)

Deze tank heb ik er nu bij; Niet puntgaaf maar ook niet super slecht. Kan er wel wat moois van maken.

full


Is dezelfde tank als CRD bij #58 heeft gebruikt:

CRD-58-BY-CAF%C3%89-RACER-DREAMS-04.jpg


Even kijken welke het mooiste staat, of bewaren voor een volgend project.
 
Laatst bewerkt:
full


Bandjes voor de gein er alvast opgedraaid, redelijk tevreden. Voor is prima zo, achter wil ik denk ik toch een van hogere en bredere band erop. Zit nu een 110/80/18 op, misschien veranderen naar 130/80/18 in combinatie met wellicht een andere velg. Misschien is 19 inch achter zelfs een optie.

De lijn van de nieuwe kap over de startmotor begon me steeds meer tegen te staan, heb de originele luchtfilterkap terug gezet en dat staat als ik eerlijk ben veel gaver bij het geheel. De kans is dus groot dat ik de nieuwe kap dus niet ga gebruiken. Zit er daarnaast toch hard aan te denken om de startmotor echt te verwijderen.

Heb de andere Puch tank erop gehad, maar die oogt te klein bij de rest. Die bewaar ik dus voor een ander project.
 
Laatst bewerkt:
Heb de 110/80/18 vervangen door een 130/80/18. Staat een stuk beter! Ligt nu op de 2.15 velg maar ik laat toch nieuwe velgen inspaken dus achter wordt een 2.50 velg.
 
Zadel naar voren gezet, verlenging framebuis ingekort en zadel iets laten zakken. Tevens een begin aan de uitlaat gemaakt.Maak de uitlaat uit allemaal kleine segmenten, vind ik mooier dan een bocht buigen. En het startmotordeksel/luchtfilterhuis wordt in één geheel nagemaakt in polyester. Zit nog te twijfelen of ik de achterkant van de tank wat schuiner weg zal laten lopen. Nu staat dat stuk vrij haaks op de framebuis, misschien is het mooier om het wat schuiner weg te laten lopen.

full


full


full
 
Mijn linkse deksel heeft de lijnen mooi horizontaal staan, rechts staan de lijnen totaal anders. Zou er een links deksel rechts gemonteerd zitten of kan dat niet? Rechts klopt sowieso niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan