Yamaha fzr1000 opbouwen

26 jan 2017
1
0
Naarden
Beste ik zoek een reparateur die mij kan helpen met hst instraleren en klaar maken van mijn moet die ik in een buggy heb gebouwd
Ik heb mijn motor in een cross buggy gebouwd het is een Yamaha fzr 1000 blok maar het lukt me zelf niet om de kabelboom te instraleren vandaar zoek ik een handig iemand die mij hier bij wil helpen tegen betaling
Voor meer info
U kunt me bellen op: 0630961645
Of stuur me een berichtje

Mvg joon verzantvoort
 
Zo moeilijk is die draadboom toch niet? Ik heb mijne (ook FZR1000) net compleet uit elkaar gehad en weer opnieuw opgebouwd.

Als je hulp nodig hebt kan ik je dat misschien van afstand wel geven, maar ga het zelf eerst eens proberen. De meeste stekkertjes hebben namelijk maar 1 aansluiting te herkennen aan de kleur en vorm van het stekkertje 😊
 
heb er zelf ook geen ervaring mee, maar dit is wel inderdaad iets waar je gewoon aan moet beginnen.
dan zal je zien dat het best meevalt, je leert er van en bovendien weet je bij eventuele storingen hoe het zit.
succes ermee.
 
Gezien het feit dat het om een inbouw in een buggy gaat, doe ik even een aanname;

Ik denk dat het niet om plug and play installeren van de huidige kabelboom gaat, maar meer een kabelboom op maat fabrieken. Dat is toch wel weer even andere koek...
 
als het bouwjaar van Joon inderdaad van 2002 is lijkt het me een goed idee dat een ouder iemand hem ter plekke helpt bij het opbouwen van een buggy met een motorblok met 130 pk.

met allround advies, niet alleen technisch.
 
Het begint met het opzoeken van het electrisch schema van de desbetreffende motorfiets.

Je kan in principe alles buiten de ontsteking en startbeveiling om weglaten. Oftewel je maakt een vereenvoudigd schema.

F.
 
Hallo heren,

Intussen heeft Joon mij weten te vinden, en hebben we samen heel wat uurtjes besteed aan de buggy. Met wisselend succes, want we hebben de motor wel degelijk aan de praat gekregen. Echter, bij het op maat maken van de kabelboom zijn we de vonken verloren. Ik heb opnieuw alle aansluitingen gecheckt, maar ik heb nog niet kunnen vinden waardoor hij niet meer vonkt.
Nu twijfel ik of de ontstekingsunit nog wel goed is.
Is er toevallig iemand met dezelfde motor en dezelfde ontstekingsunit (zie foto) waar we die van ons kunnen testen?

Groet,
Christiaan
full
 
weet je misschien het type of bouwjaar van het motorblok ? misschien zit er verschil in CDI per bouwjaar.
Dat zeker. Pre-exup heeft namelijk geen aansluiting voor servomotor, exup wel en is vanaf "91. Ik vraag me wel af welk bouwjaar ts heeft, aangezien ik de servoaansluiting alleen ken als een rondere stekker (van mijn eigen "91er)

Ik heb nog wel een overbodige cdi van een yzf750 liggen. Volgens mij ziet die er hetzelfde uit, mogelijk voordeel (of nadeel, maar niet hoe je het bekijkt) is dat deze 2k extra toeren kan maken voordat de begrenzer er in klapt
 
Ik weet het bouwjaar niet precies, maar het is zeker een pre-exup (dus geen exup), en de bedrading komt redelijk (maar niet helemaal) overeen met het schema van de 87-88 versie. De CDI heet TID 14-57, dus ik zoek echt iemand met deze versie. Deze heeft 10 aansluitingen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan