NX250 stroomverbruik

adrinalino

MF'er
16 jun 2015
157
6
Eernewoude
Hallo allemaal. Ik ben nog steeds onderweg met een Honda NX250 van Canada naar Panama. Ik ben net aangekomen in Nicaragua. Wie m'n verhaal gevolgd heeft weet dat m'n reis niet over rozen gaat. Om het kort te houden is m'n accu weer opgeblazen. De regulateur zal wel weer stuk zijn. Ik hoef nog maar z'n 1300 km tot m'n einddoel. Omdat ik het beu begin te worden dacht ik aan de volgende oplossing. Ik monteer een auto accu in een van mn kistjes die ik 's nachts oplaad. M'n vraag is wat het stroom verbruik is van een 1-cilinder 250 cc. Met andere woorden hoe lang zou ik op een volle 45 Ah accu kunnen rijden? Uiteraard blijft het licht en dergelijke uitgeschakeld
Alvast bedankt,
Aad.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal. Ik ben nog steeds onderweg met een Honda NX250 van Canada naar Panama. Ik ben net aangekomen in Nicaragua. Wie m'n verhaal gevolgd heeft weet dat m'n reis niet over rozen gaat. Om het kort te houden is m'n accu weer opgeblazen. De regulateur zal wel weer stuk zijn. Ik hoef nog maar z'n 1300 km tot m'n einddoel. Omdat ik het beu begin te worden dacht ik aan de volgende oplossing. Ik monteer een auto accu in een van mn kistjes die ik 's nachts oplaad. M'n vraag is wat het stroom verbruik is van een 1-cilinder 250 cc. Met andere woorden hoe lang zou ik op een volle 45 Ah accu kunnen rijden? Uiteraard blijft het licht en dergelijke uitgeschakeld
Alvast bedankt,
Aad.
ik kon met een honda cb750kz '79 ongeveer 200 km rijden met 12 ampere met alleen ontsteking en minimaal remlicht.
 
Er is jou al vaker gevraag om niet voor elk los boutje of scheef lampje een nieuw topic te openen. Maar ja, lezen hé.

Dus nogmaals, hier zitten de NX250 luitjes die alles over deze motoren weten: Het grote Honda NX250 topic deel 2


Ook interessant leesvoer:Beleid in Techniek


Echt hoor Aad, ik heb bewondering voor jouw doorzettingsvermogen, en hoop dat jij jouw reis kan voortzetten en eindigen waar je uiteindelijk wil komen. Maar voor elk bout, lampje en nu de accu een nieuw topic openen, is...... om een beetje moe van te worden.

In antwoord op jouw vraag: Ik heb ooit met mijn BMW R100/7, (30Ah accu) ruim 400 km., met diverse tussenstops gereden zonder dat de dynamo het deed. En hij startte nog op de startmotor, dus een NX250 kan op een 45Ah heel ver komen op 1 dag.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb een accu van 45 Ah in m'n koffer gebouwd, bijna alle zekeringen verwijderd en een goedkope multimeter op m'n stuur gepakt om de spanning in de gaten te houden en ik kon er makkelijk 2 dagen op rijden. Voor 1300 km moest ik de accu 2 keer opladen. Bedankt allemaal voor de hulp.
Hoi,
Aad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan