Mijn Kawa met watsonian

ja, ik snapte de logica ook niet helemaal... maar het zal wel. Ik heb er weer eentje, nu nog een rijdende motor er aan vast
 
fourdeel is leuk maar geen dikke opgelegde letters/cijfers voor 30 euro en die plaat is ook kleiner dan de huidige die erop zit, dus als iemand een adresje weet?
 
Laatst bewerkt:
fourdeel is leuk maar geen dikke opgelegde letters/cijfers voor 30 euro en die plaat is ook kleiner dan de huidige die erop zit, dus als iemand een adresje weet?

Alle motorplaten die je nu kunt laten maken zijn kleiner dan wat je nu hebt. Als je een grote blauwe plaat wilt hebben zul je een auto plaat moeten bestellen.
 
Nou ben ik bijna klaar ik denk ga ff een versnellingsindicator monteren.
Alles pas, draadjes gestript, even aansluiten voordat we het definitief monteren, moet de witte draad op neutraal, ik denk die prik ik ff bij neutraallampje.
Doet ineens neutraal lamp niks meer terwijl als ik met de multimeter meet er gewoon spanning op staat, alle zekeringen nagekeken zijn goed.
Maar hoe kan er nu spanning op staan en het lampje doet het niet (lampje is goed getest in andere fitting)
Ik snap er echt niks van en ik ben al geen ster met elektra.
 
Ik zal het van de week nog even nakijken, maar hij deed het en stopte er ineens mee, zal de draden eens checken, moet weer die kuip eraf pffffffffffffffff haha
 
Nou alle lampjes werken weer maar die gearindicator niet, draadjes maar netjes isoleren en vergeten voorlopig.
Echt alles goed aangesloten, maar werkt niet.
Zometeen kuip er weer op en dan alleen nog poetsen.
Stratmotor gaat wel doorslaan, kan je ze nog laten reviseren?
 
Wat voor startmotor zit erop (merk)? Bosch en Valeo is nog een hoop voor te vinden, en ook China naslag die best goed schijnt te zijn.
 
Stratmotor gaat wel doorslaan, kan je ze nog laten reviseren?

Wat bedoel je met doorslaan? Als je de startmotor wel hoort draaien, maar hij neemt de motor niet mee, dan verdenk ik eerder de startkoppeling. Ik weet het niet zeker, maar vaak hadden de oudere Japanse fietsen ook een systeem met rolletjes die naar buiten geslingerd worden;
1981kz1300a3us_e-4.gif
Pos 6

Als je accu 100% is en je hoort enkel je relais 'klikken' dan zou het je startmotor kunnen zijn.

Succes.
 
En nou wil de kawa niet aanslaan, krijgt benzine, vonkt maar aanslaan ho maar, rij hem zo de sloot in :-(
 
rij hem zo de sloot in :-(

Dat wordt duwen dan ;-)

Zonder gekheid, als de startmotor verder goed draait, zoek dan naar de startkoppeling.

Als je vonkjes en brandstof hebt, kan het nooit veel zijn.
 
Vertel even welke sloot, dan kom ik m halen 😉


Niet te snel opgeven, de aanhouder wint.

Heb je nog puntjes? Check dan even de verbinding met de condensator.
Dat was ook een van mijn nachtelijke vindingen met de GL, die vonkte ook wel, maar niet genoeg. Toen ik de puntjes erafgooide zag ik dat de draadjes bij dd condensator wel heel minimaal waren. En dat gaf precies wat jij nu ook hebt
 
Nou alle lampjes werken weer maar die gearindicator niet, draadjes maar netjes isoleren en vergeten voorlopig. Echt alles goed aangesloten, maar werkt niet.
Je gear-indicator zal op dezelfde manier werken als je neutraallampje, dwz. dat het schakelende deel naar massa kortsluit.

Er staat dus constant 12 V op de aanduiding en het schakelen naar massa laat de indicator werken.
 
Nou jaap ik heb alles aangesloten zoals zou moeten, maar hij doet niks qua schakelen, hij brand, zet hem netjes op 0 als ik de neutraal draad aansluit maar daar blijft het bij.

Gelukkig sloeg nu gelijk aan, ik denk dat ik hem verzopen had, bij de testrit sloeg die af bij warme motor dus had de stelschroef wat tever gedraaid dan staan de carbs gelijk open, even laten rusten en toen sloeg die gelijk aan.
 
hoekje gemaakt in de schuur voor het zijspan.
file.php


file.php


file.php


en praktisch klaar gaat nu naar zijn plekje omdat volgende week de carros van de racevijf op de brug moet.
Op de nummerplaat en accu na dan.

file.php


file.php


file.php


file.php


file.php


file.php
 
:+ De goedgekeurde gele ligt klaar.
Nog ff kijken of de lokale onderdelenboer een blauwe wil maken.

Inmiddels ook de atartkoppeling besteld en hopen dat na het vervangen het doorratelen over is want de rest is niet meer leverbaar.
 
Ja klopt, maar tandwielen voor startmotor zoals in plaatje (bv nr 11) is niet meer leverbaar, dus ik hoop dat het de startkoppeling is anders moet ik een tandwiel laten maken.
Wel handig dat die nog startmotoren kan leveren voor een fatsoenlijke prijs, al zal het geen origineel zijn.
 
Laatst bewerkt:
thnx, vrijdag de boel eerst maar eens opengooien, als de startkoppeling dan binnen is.
En met de revisie heb ik een andere motor ervoor gekocht en die gereviseerd omdat mijn krukas niet meer te redden was, zal eens kijken wat ik allemaal nog heb (als ik het nog kan vinden)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan