GSX-R750 '95 Polestar

MrArd

MF'er
14 mrt 2016
63
0
Hollands Kroon
Hallo,

Na lang twijfelen toch maar begonnen aan een motor. 3 Jaar je rijbewijs hebben en nog geen motor hebben gekocht kan natuurlijk niet.

Ik heb rond mijn 16de in de brommers gezetten dus van sleutel/knoeien ben ik niet vies.

Mijn eerste idee was om een Husqvarna Nuda 900r te kopen. Maarja dat is ook saai want die is al helemaal bruut en af. 8-) 8-) 8-) 8-) (geen geld voor) _O- _O-

Dus dan maar een leuke streetfighter maken. En zoals zo vele is de basis een:
full


Toen ik hem kocht lekte er behoorlijk wat benzine uit het luchtfilterhuis als hij aan stond. De vorige eigenaar kon hem wel starten en ik hoorde hem dan ook 10 seconden lopen. Het klonk goed maar een rondje rijden kon niet, vanwege de lekkage. Dus dat was een gokje om hem te kopen.... :') :')

Tijdje over getwijfeld en aardig wat rond gezocht op MF, wat het probleem kon zijn. Wat ik vooral veel tegen kwam was het vast zitten van de vlotternaald. Ik dacht dat kan ik wel oplossen 8-) 8-) :Y :Y

Dus motor opgehaald en sleutelen maar.

Beetje bij beetje uit elkaar halen. Oohja een goede en wijze les die ik heb geleerd. Overal foto's van nemen als je iets uit elkaar haal. Of je moet gymnasium+ hebben afgerond met universiteit+alles en heel veel school :? :? en dus alles onthouden waar alles zat. Dat had ik niet dus dan maar foto's schieten :P :P .
full

full



.....to be continued :W
 
Tweede post...

Daar was het probleem van brandstof lekken bij het luchtfilter.

Even rond kijken op MF/internet kwam ik er al snel achter dat dit vuiligheid moest betekenen in de carburateur.

Dus maar even de carburateurs er tussen uit gehaald...
full


Het was al niet heel makkelijker om er tussen uit te halen. Maar terug te zetten. @#$%@/ :(

Daarna wilde ik natuurlijk rijden. Ik weer alles aangesloten. Sleutel om... en niks!
Ik alle stekkers na gelopen. Weer sleutel om... weer niks!

Dan moet het de accu zijn.
1. Accu half uur aan de lader.
2. Dashboard verlichting deed het.
3. Accu 2 uur aan lader.
4. Net niet genoeg om rond te draaien (duurt me nu te lang, ik kan niet wachten).
5. Startkabels erop
6. Sleutel om en brullen maar.

Sloeg vrijwel direct aan, geen lekkende benzine meer.

Rondje rijden!!! en even een filmpje zoals zovelen hem hebben gemaakt:

Dus nu doet hij het. Dan haal je hem natuurlijk helemaal uit elkaar.

full


full


full


full


Eenmaal uit elkaar gehaald. Tot het laatste boutje.

Totdat je bedenkt dat ik moet passen en meten met het nieuwe subframe. Totaal plaatje bekijken enz... Dus ja dan maar weer even deels in elkaar.

En dan even het nieuwe subframe. Dit zullen jullie wel herkennen.
full


En dan staat hij er nu zo bij.
full


Nu de schone taak om de verbindingen frame>subframe te maken....

Ik ga dat eerst met aluminium strips maken. Daarna moet ik even kijken bij wie ik aanklop om de uiteindelijk verbinding te maken.
 
De kleur word inderdaad die van de Volvo Polestar lijn.
Vandaar de naam Polestar.

Frame/velgen wordt geheel hoogglans zwart.

Misschien rode bougie kabels.

Verder ben ik er nog niet helemaal uit.

Aha, dat is een fraaie kleur blauw.
 
De kleur word inderdaad die van de Volvo Polestar lijn.
Vandaar de naam Polestar.

Frame/velgen wordt geheel hoogglans zwart.

Misschien rode bougie kabels.

Verder ben ik er nog niet helemaal uit.

Ik heb mijn frame+alles hoogglans zwart laten coaten, omdat "iedereen al mat zwart doet".
Maar achteraf had ik misschien toch liever een matzwart frame/brug gedaan.
Je ziet op hoogglans namelijk alles, elk stofje en miniscuul krasje dat je maakt terwijl je dat fucking stofje weg poetst.

Zie plaatje hier één en twee.
Maar met het geheel ben ik toch wel erg blij
 
Nu de schone taak om de verbindingen frame>subframe te maken....

Ik ga dat eerst met aluminium strips maken. Daarna moet ik even kijken bij wie ik aanklop om de uiteindelijk verbinding te maken.

Als je het simpel maar goed wilt doen kan je schetsplaten maken die het verschil tussen je frame en het achtersubframe oplossen.
Dit kan je zelf maken uit aluplaat :Y

Het is maar een tip.
Ook altijd handig als je ooit later een keer iets anders wilt monteren O-)
 
Ik heb mijn frame+alles hoogglans zwart laten coaten, omdat "iedereen al mat zwart doet".
Maar achteraf had ik misschien toch liever een matzwart frame/brug gedaan.
Je ziet op hoogglans namelijk alles, elk stofje en miniscuul krasje dat je maakt terwijl je dat fucking stofje weg poetst.

Zie plaatje hier één en twee.
Maar met het geheel ben ik toch wel erg blij

Bedankt. Je zet me idd nog wel even aan het denken.
 
Als je het simpel maar goed wilt doen kan je schetsplaten maken die het verschil tussen je frame en het achtersubframe oplossen.
Dit kan je zelf maken uit aluplaat :Y

Het is maar een tip.
Ook altijd handig als je ooit later een keer iets anders wilt monteren O-)

Bedankt voor de tip.
 
Beetje bij beetje gaat het verder.

Hier weer even een update met hoe het er bij staat.

Motorblok uitgekleed en zoveel mogelijk spuit klaar gemaakt.

Zie hier resultaat:
full

full

full

full


Het frame had ik naar een lokaal metaalbewerkingsbedrijf, Jan Petter, gebracht. Ik moet zeggen hij heeft een mooi staaltje werk geleverd. Bob bedankt!

full

full
 
Gaaf project!
Heb jij je oude kuipdelen nog liggen?? Zoja pm me even of mail naar lexxer@live.nl. ;)

Ik heb nu een 750 uit 94 maar mis een top en zijkuipen door schade :(
 
Oma'tje even van dit onderwerp wegvegen.

Een spatbord gefabriceerd van een plaatje alu.
full


Voetsteun/rempedaal even uit elkaar gehaald. Ik wil deze graag poedercoaten. Zal dit problemen geven met de laag die er op komt?
En zou hij nog in elkaar passen. Of kan ik het overtollige poedercoat weg vijlen/schuren?
full


Kroonplaat. Deze moet nu alleen nog even gelastworden. Dan gat erin boren en dan komen er stuurklemmen op.
full

Deze klemmen:
full


De verlichting aan de voorzijde worden twee rechthoekige lampen. Idee afgekeken van: Zxr750 FightYourBike ''GermanStyle''. Echt een aanrader om dit onderwerp even helemaal door te lezen.
full
 
Weer even een update.

Stuurklemmen monteren op kroonplaat. Wat is dat een precies klusje.
En een goede 12mm boor vinden is ook lastig. Eerst lopen K*tten met een botte boor.
full

full

full

Achterkant is zo goed als klaar. Accu heeft ook een plekje gekregen. Past gelukkig net onder de kap die er op komt.
full
 
Ja dat valt nog niet mee, op m'n TL1000 zaten ook risers gemonteerd, alleen een paar mm uit het lood dus stond het stuur een beetje scheef...heb toen één oud gat dichtgelast en een nieuwe geboord na eerst op de werkbank het heel goed uitgemeten te hebben.
 
Zo eventjes weggeweest.

Frame en onderdelen zijn bij de poedercoater geweest en mooi zwart.

Nu even de kleine onderdeeltjes zelf zwart spuiten en dan kan hij in elkaar.

Voorvorkpoten ga ik zelf spuiten met 2k lak. De ene is al voorbereid de ander nog niet:
full
 
Zo we zijn weer even verder. Ondertussen de voorvorkpoten, remschijven en radiator zelf gespoten.

Nu kon ik eindelijk het frame gaan op bouwen
full


full


full


Dit was het makkelijkste gedeelte. Hier komt weinig gepriegel bij kijken. Nu even wat boutjes besteld via internet. Dan kan ik verder met de achterkant.
 
Netjes Netjes!!
Die accu is dat een gel of lood accu? Weet wel dat het slecht is om een lood accu plat te leggen.
 
Even een update hoe hij er nu bij staat.

De remmen uit elkaar geschroefd voor een opfris beurt en nieuwe rubbers. Worden gestraald en daarna zwart geverfd.
full


Alle elektronica in de kont verwerkt. Past ook allemaal maar net.
full


Kleur stelling ben ik denk volgens mij over uit ;) ( :Y :N ) _O-

Dat wordt namelijk: tank donkerblauw en de rest zwart.
full


Uitlaat houder wordt nog zwart gemaakt.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan