BMW Sportboxer topic - deel 19 (still going strong )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, nee.

Soms willen nieuwe seals de zuigers net effe iets verder terugtrekken in de klauw zodra je de hendel loslaat. Dit vertaalt zich in een langere slag van de hendel voordat de remblokken tegen de schijf zitten. Door de rem een nachtje bediend te laten staan 'zetten' de seals zich.

Lucht is met een beetje vacuumontluchter en de juiste procedure er in 100% van de gevallen volledig uit te halen. Zelfs de meest complexe DCBS systemen kosten niet meer dan 10 minuten om helemaal te ontluchten. Als het je niet lukt om de boel fatsoenlijk te ontluchten, doe je wat verkeerd. Daar is niets mis mee, maar dat je dergelijk kunst- en vliegwerk nodig hebt om een remsysteem te ontluchten is een van de hardnekkigere mythes bij handige-sleuteraars-onder-elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond,

Na weken door het sport boxer topic te hebben gelezen maar eens een login aangemaakt. Eind vorige jaar liep ik tegen een zilver kleurige r1200s aan.
Na 11 jaar een 4 cilinder gereden te hebben wilde ik iets met meer karakter. Over een maand ga ik rustig aan de bmw van verse olieen voorzien en een setje nieuwe banden. Ik sta open voor alle adviezen.
 
Goede avond,

Na weken door het sport boxer topic te hebben gelezen maar eens een login aangemaakt. Eind vorige jaar liep ik tegen een zilver kleurige r1200s aan.
Na 11 jaar een 4 cilinder gereden te hebben wilde ik iets met meer karakter. Over een maand ga ik rustig aan de bmw van verse olieen voorzien en een setje nieuwe banden. Ik sta open voor alle adviezen.


Welkom hier :W
 
idd, door spanning op de remhendel (niet te veel) te zetten, stijgen eventuele luchtbelletjes tot in het reservoir van de rempomp. Dit om zeker te zijn dat er geen belletjes meer inzitten. Paar maand geleden ook nieuwe leidingen vooraan, en toch ook een nachtje zo laten rusten.
Je krijgt geen druk in het systeem zolang je reservoir nog verbonden (open) is.
Zodra je het hendel in knijpt, gaat de opening dicht.

1 ding staat vast, doe mij niet na!
Altijd ververst en ontlucht op traditionele wijze had ik dan eindelijk op de motorbeurs ook een vacuümpomp gekocht .
Niet opgelet dus, nippel open en....
Een hoop moeite moeten doen om de lucht er weer uit te krijgen :(
Deze pomp kon dus ook druk leveren, kwestie van even een ring verschuiven :$
 
Laatst bewerkt:
Goede avond,

Na weken door het sport boxer topic te hebben gelezen maar eens een login aangemaakt. Eind vorige jaar liep ik tegen een zilver kleurige r1200s aan.
Na 11 jaar een 4 cilinder gereden te hebben wilde ik iets met meer karakter. Over een maand ga ik rustig aan de bmw van verse olieen voorzien en een setje nieuwe banden. Ik sta open voor alle adviezen.

Welkom! Fotootje van de motor??
 
full

Dit is hem zonder de akrapovic helaas. Had de beste man al los verkocht, zonde maar ben dus nog opzoek naar z'on set
 
Thks heren, moet nog wel wat zaken uitzoeken.
- beste positie rammount voor gsm/gps
- welk type banden
- zoals gezegt zoektocht naar uitlaat
 
[afbeelding]
Dit is hem zonder de akrapovic helaas. Had de beste man al los verkocht, zonde maar ben dus nog opzoek naar z'on set
dan heb je de vrije keuze wat betreft vervanuitlaat,
er zijn best mooie alternatieven die zeker zo goed zijn als een Akra,
informeer en geef jezelf de tijd.

banden is een zeer persoonlijke kwestie, die discuties zijn meestal zonder een eensluidend besluit :) .
 
banden is een zeer persoonlijke kwestie, die discuties zijn meestal zonder een eensluidend besluit :) .
Mee eens, hangt helemaal van je persoonlijke voorkeur af, of je veel km's met een bandje wilt doen, of juist grip super belangrijk omdat je op het circuit wil rijden, of iets er tussenin, kom je op verschillende banden terecht.
En dan nog.... een heleboel fabrikanten maken daarvoor goede banden..... idd de eeuwige discussie, raak je nooit over uitgepraat. :z
 
vooral de catalysator eruit of andere voorbochten zou wonderen doen bij de r1200s

Veel plezier ermee :Y
 
Thks heren, moet nog wel wat zaken uitzoeken.
- beste positie rammount voor gsm/gps
- welk type banden
- zoals gezegt zoektocht naar uitlaat

Veel plezier er mee!
Het echte verschil maakt een goed afgestelde RapidBike. Nadat ik dat had laten uitvoeren, stapte ik op een andere motor. Pakt veel mooier op en wordt onderin een stuk sterker.

De montage van de navigtie had ik als volgt uitgevoerd;

RAMMount.jpg


HelibarenGPS.jpg


RamB272.jpg
 
Afgelopen weekend kwam de oude eigenaar nog een stapel tijd schriften brengen. Was al aan de voorjaars schoonmaak begonnen denk ik.
Motor, Moto73 en Kicxstart vol met test's en vergelijken van de R1200s.
Het zijn oude bladen , maar wel gaaf toen waren het droom fietsen en nu ben jezelf eigenaar....
 
Laatst bewerkt:
Nog iemand opzoek naar een originele mamola.

2003 41000 km's complete laser uitlaat k&n filter rapidbike .
Afgesteld in goes bij ruud.
Xenon voor ,led achterlicht , 2 nieuwe BT 023
Wilbers achterschokbreker van HK .
En een paddock stand
rvs kentekenplaat met led knippers

Nette fiets
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan