Kwastert aan de TRX 850!

En op een doosje hoort een dekseltje, waterdicht natuurlijk, want we krijgen geen afdekzeil, hardtop of iets dergelijks[afbeelding]

Boor je wel even een afwateringsgaatje in de bodem? Want waterdicht betekent meestal "alles wat er in komt gaat er niet meer uit" leert de ervaring........ Zie ook mijn verhaaltje van de ECU van mijn Enigma 2
 
Laatst bewerkt:
Boor je wel even een afwateringsgaatje in de bodem? Want waterdicht betekent meestal "alles wat er in komt gaat er niet meer uit" leert de ervaring........ Zie ook mijn verhaaltje van de ECU van mijn Enigma 2

Ja, doe ik *) :Y


*)Ik denk zelfs dat wanneer je er een gaatje in hebt zitten zo'n doosje beter waterdicht en condensvrij blijft dan zonder. Met gaatje krijg je namelijk geen drukverschillen door tempratuurs wisselingen. En door opgebouwde druk kan een afsluitrubber makkelijk lek raken. (ik heb dat ook niet zelf bedacht, bij het plaatsen van isolatieglas doen we hetzelfde, en in de praktijk voorkomt dat veel houtrot)
 
Laatst bewerkt:
Zon bakkie rot niet. Zakje vocht absorberende korrels en gewoon pot dicht maken.
 
Zon bakkie rot niet. Zakje vocht absorberende korrels en gewoon pot dicht maken.
Kale bats hedft me hier ooit verteld dat je problemen moet voorkomen of oplossen bij de bron.En geen symptomen moet bestrijden. Dat betekent dus dat ik een gaatje ga boren en dat jij de korrels mag houden.
 
BMW had dat probleem bij de eerste tellerhuizen van de K serie, condens dat niet meer weg kon. Dat hebben ze opgelost met een gaatje en daarin een stukje Gore tex. Heb je nog ergens een oude jas of schoenen?
 
BMW had dat probleem bij de eerste tellerhuizen van de K serie, condens dat niet meer weg kon. Dat hebben ze opgelost met een gaatje en daarin een stukje Gore tex. Heb je nog ergens een oude jas of schoenen?

Tenzij zo'n kastje kan zweten bied dat geen oplossing. Er gaat aan twee kanten geen water door GoreTex.
 
Dat is juist het idee.
Als er vocht in de tellerbak zit en de motor staat in de zon kan de waterdamp (zweet) er wel uit maar bij rijden door de regen komt er geen nieuw vocht in.
 
Nee een water molecuul hoe verdampt ook gaat er niet door. Menselijk zweet wel.

Enige wat het zou kunnen doen is lucht doorlaten.

Maar als er geen vocht is, hoeft het er ook niet uit. Ik zou het kastje isoleren.
 
Jeetje, wat een gedoe over een kastje ;) . Ik werk op een boot (bagger) en daar stoppen we weleens dingen onder water, best diep zelfs. Ook electrische zaken. Ik zeg gewoon waterdicht maken, zo moeilijk is dat niet.
 
Nee een water molecuul hoe verdampt ook gaat er niet door. Menselijk zweet wel.

Enige wat het zou kunnen doen is lucht doorlaten.

Maar als er geen vocht is, hoeft het er ook niet uit. Ik zou het kastje isoleren.

Ik zweet voornamelijk water wat is aangedikt met zweetlucht.
Als dat door Gore-Tex heen gaat dan gaat het water zonder zweetlucht er ook vast wel door lijkt me
 
Misschien is dit een optie : EATON INDUSTRIES Halyester V Kastcondensventiel v kast/lessenaar | 1024949 | Technische Unie | 618652


Denk ik wel te verkrijgen bij een elektrotechnisch bureau dat kasten bouwt.
Mocht je interesse hebben, maar je kunt er niet aan komen, moet je het maar ff laten weten.
Heb er nu nog een liggen hier.

Nee joh, ik boor er gewoon een gaatje in. Zodat de druk in kastje gelijk is aan de buitenlucht en dan is er niks aan de hand. En dit is het laatste wat we er over zeggen, ander post ik niks meer. :+

Kom op zeg, wat een drukte over een gaatje........ Er zijn wel belangrijker dingen in de wereld! Bijvoorbeeld of ik m'n nieuwe aluminium tank die klaar is blank laat of wit spuit.....
 
Dat is nu net een mooi klusje voor juniorkwastert

Wax in

Wax out....
 
Terug
Bovenaan Onderaan